بسته مجازی سیاسیون به تاریخ ۲۰ فروردین؛

رایزنی با مقامات آذربایجان برای عفو یا تخفیف زندانیان ایرانی/ رونمایی از نخستین نمونه قطار ملی مترو

گزیده‌ای از پست‌های سیاسیون در فضای مجازی را در گزارش زیر مشاهده می‌کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، چهره‌های سیاسی کشور هم مانند بقیه مردم در شبکه‌های اجتماعی صفحاتی را دارند که در آن نسبت به اتفاقاتی که رخ می‌دهد پست یا توئیت‌هایی را منتشر می‌کنند.

برخی از مسئولان حاضر در فضای مجازی، گاهی از این فضا برای اطلاع رسانی و پخش اخبار مربوط به حوزه‌های تحت اختیارشان نیز استفاده می‌کنند و به طور مستقیم با مردم در ارتباط و پاسخگوی سوال‌های آن‌ها هستند.


بیشتر بخوانید


در ادامه می‌توانید بخشی از فعالیت‌ چهره‌های مطرح سیاسی کشور در فضای مجازی را مشاهده کنید:

سید عباس موسوی، سفیر ایران در جمهوری آذربایجان؛ توئیتی را درباره زندانیان ایرانی در این کشور منتشر کرد:

" از ابتدای سال ضمن بازدید از دو زندان با ۴۰ نفر از حدود ۲۰۰ شهروند ایرانی زندانی در آذربایجان ملاقات کردم. جرم اکثر آن‌ها مواد مخدری، بر اثر غفلت یا اغفال است. تلاش میکنم ضمن دیدار با همه هموطنان زندانی، در رایزنی نزدیک با مقامات آذربایجان زمینه انتقال، عفو یا تخفیف مجازات آنان فراهم شود."

.

مرتضی مرادیان، سفیر ایران در دانمارک؛ در سالروز شهادت سید مرتضی آوینی، توئیتی را برای گرامیداشت یاد ایشان منتشر کرد:

" او را به روایت فتح می‌شناسند. بدون شک این مستند بهترین و مهم‌ترین مستند تاریخ ایران است. سال‌هایی که روایت فتح پخش می‌شد از صدای نجیب، دلنشین و کلام عمیق او لذت می‌بردیم، ولی تا قبل از شهادتش متوجه نشدیم صاحب صدا چه کسی بود. در گمنامی خدمت کردن هنر مردان خداست."

.

پیروز حناچی، شهردار تهران؛ با انتشار تصاویری از قطار ملی مترو؛ خبر از افتتاح این قطارها داد:

" رونمایی از نخستین نمونه قطار ملی مترو

شهرداری تهران با هدف تامین نیاز شبکه ریلی عظیم پایتخت اقدام به سفارش و ساخت نخستین قطار ملی مترو با سطح داخلی‌سازی بیش از ۸۰‌درصد نمود که به لطف خداوند متعال و با تلاش مهندسان و صنعتگران داخلی از نخستین نمونه آن رونمایی شد.

تکمیل دانش ساخت و طراحی تجهیزات، رفع انحصار و وابستگی مطلق و استفاده از حداکثر توان ظرفیت داخلی از اهداف پروژه ساخت یک رام قطار مترو بود و این طرح یکی از سریع‌ترین پروژه‌های طراحی بود که به انجام رسید.

طراحی زیر سیستم‌های مطابق با استاندراد‌های ملی و جهانی، کسب توانمندی لازم برای ساخت واگن، کسب دانش فنی برای ساخت انواع قطار‌های برقی و ایجاد اشتغال در کارخانجات داخلی از نتایج حاصل از اجرای این پروژه بود.

با فعال شدن خط تولید قطار ملی، علاوه بر ایجاد ۵ هزار شغل مستقیم و ۱۰ هزار شغل غیرمستقیم پایدار، هزینه‌ی ساخت قطار مترو نیز ۲۰ درصد کاهش خواهدداشت."

.

مهدی فضائلی، عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب؛ توئیتی را با هشتگ #حرف_قطعی و مذاکرات دوباره برجام، منتشر کرد:

" امروز عزت استقلال و منافع ملی در گرو تحقق حرف قطعی یعنی رفع همه تحریم‌ها و راستی آزمایی آن است، انشاالله نام مذاکره کنندگان به عنوان خادم ثبت شود."

.

حسن عابدینی، تحلیلگر و کارشناس مسائل بین الملل؛ توئیتی را با هشتگ #حرف_قطعی که کلیدواژه بیانات رهبر معظم انقلاب درباره برجام بوده منتشر کرد:

" غرب، بازی با کلمات را رها کند. ایران برای راستی‌ آزمایی لغو تحریم‌ها در زمینه فروش نفت باید بتواند قرارداد منعقد، نفت را صادر و منابع مالی را از طریق نظام بانکی به داخل منتقل کند.
در حوزه‌ بانکی هم بتواند تراکنش‌های مالی لازم را از کانال‌های مالی مختلف انجام بدهد."

.

مرتضی قرقی، خبرنگار شبکه خبر؛ خبر از آزاد شدن کشتی نفت کش کره جنوبی داد:

" با آزاد شدن کشتی نفت کش کره جنوبی راه برای آزاد شدن پول‌های بلوکه شده ایران در بانک‌های این کشور هموار شد. "

.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار