عراقچی در پایان نشست وین مطرح کرد؛

لغو همه تحریم‌های آمریکا، ضرورت اصلیِ احیای برجام

معاون سیاسی وزیر امور خارجه در نشست وین گفت: لغو همه تحریم‌های آمریکا که در دوران ترامپ وضع شده، گام ضروری‌‌ برای احیای برجام است.

به گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  دومین جلسه حضوری نشست کمیسیون مشترک برجام که از روز سه شنبه ۱۷ فروردین ماه در وین از سر گرفته شده بود، امروز جمعه ۲۰ فروردین برگزار و بعد از حدود یک ساعت و نیم پایان یافت.

ارائه گزارش رایزنی‌های فنی صورت گرفته در جلسات گروه‌های کارشناسی «لغو تحریم“ و «هسته‌ای» مهم‌ترین دستورکار نشست امروز بود.

در نشست امروز، نمایندگان اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده‌های جلسات کارشناسی، نتیجه رایزنی‌های کارشناسان ایران و کشور‌های ۱+۴ را به اعضای کمیسیون مشترک گزارش کردند.

سیدعباس عراقچی معاون وزیر خارجه و رئیس هیأت ایرانی، در این نشست ضمن تاکید بر اراده جمهوری اسلامی ایران برای ادامه تعاملات جدی، گفت: این امر منوط به مشاهده اراده سیاسی و جدیت در طرف‌های مقابل است و در غیر این صورت، دلیلی برای ادامه مذاکرات وجود نخواهد داشت.

عراقچی مجددا تاکید کرد: لغو کلیه تحریم‌های آمریکا که در دوران رئیس‌جمهور گذشته آن کشور وضع شده اند، گام ضروری برای احیای برجام بوده و تنها پس از راستی آزمایی لغو این تحریم‌ها، ایران آمادگی دارد تا اقدامات جبرانی خود را متوقف کرده و به اجرای کامل برجام بازگردد.

در پایان این جلسه، توافق شد جلسه آتی کمیسیون در سطح معاونان در روز چهارشنبه آتی (۲۵ فروردین) در وین برگزار شود و بلافاصله در چارچوب گروه‌های کارشناسی، رایزنی‌های فنی و تخصصی به صورت فشرده جهت تهیه و ارائه فهرست اقداماتی که باید از سوی همه طرف‌ها در حوزه رفع تحریم و اقدامات هسته‌ای برای احیای برجام صورت گیرد، ادامه یابد.

هیأت ایرانی در نشست وین، ظرف چهار روز گذشته رایزنی‌های مستمری با کشور‌های مشارکت کننده در‌برجام (سه کشور اروپایی، چین و روسیه) و نیز با «انریکه مورا» هماهنگ کننده کمیسیون مشترک از اتحادیه اروپا، به صورت دوجانبه و چندجانبه، انجام داد که در هیچ یک از آن‌ها آمریکا حضور نداشت.

معاون وزیر خارجه شب گذشته (پنجشنبه) پس از دیدارش با «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفته بود: جمعه یک جمع بندی خواهیم داشت و جلسه کمیسیون مشترک یک بار دیگر تشکیل می‌شود و کار کارگروه‌ها را ارزیابی می‌کند و بعد از آن تصمیم داریم چند روزی را تنفسی بدهیم و هیأت‌ها به پایتخت‌هایشان برگردند و ما هم به تهران برمی‌گردیم و مشورت‌های بیشتری را در تهران انجام می‌دهیم و نتیجه مذاکرات را منتقل می‌کنیم و ظرف هفته آینده مجدد به وین باز می‌گردیم برای ادامه مذاکرات و ممکن است لازم باشد چند بار این کار را تکرار کنیم تا بتوانیم به جمع بندی مطلوب ما که منافع ما را تامین می‌کند، برسیم.

وی در ارزیابی از روند مذاکرات انجام شده نیز عنوان کرده بود: هنوز در موقعیتی نیستیم که بگوییم مثبت بوده یا منفی. مسلما منفی نبوده است. به تعبیر من رو به جلو و سازنده است، ولی هنوز زود است که بتوانم بگویم ما روند مثبتی را جلو می‌رویم. فضای جلسات سازنده است و مسیر ما رو به پیشرفت است، ولی هنوز به نقطه‌ای که امیدوار باشیم به روند مثبتی خواهیم رسید، فاصله داریم. اگرچه ناامید نیستیم. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۷
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۱:۳۴ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
مرگ بر آمریکا که 331 میلیون واکسن به شهروندانش زده , و درود بر ما که یک میلیون هم به هموطنان واکسن نزدیم یادم وزیر بهداشت میگفت ما تو دنیا اولیم البته منظورش فکر کنم مرگ میر بوده با روزی 200 کشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
رای به اصلاحاتچیان یعنی خیانت به شهیدان وکشور،خیانت به اسلامیت ایران
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۰۹:۱۸ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
ما به دولت آمریکای استکبار صهیونیست عهد شکن اعتماد نداریم
نتیجه از همین الان مشخصه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۰:۴۲ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
اینها رفته اند برای انتخابات زمینه سازی کنند و دوباره یکی را به عنوان قهرمان دپلماسی التماسی به ملت قالب کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
تا ۱۴۰۸ با جهانگیری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
نخیررر
Canada
ناشناس
۲۲:۵۵ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
به تمام زبانهای زنده دینا بگویید
تا شاید بفهمند
خودشون را به ان راه نزنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
لیست چی دارین آماده میکنین مگر آمریکایی از تحریم‌هایی که کردن خبر ندارن شما باید دنبال راستی آزمایی باشی و اسیر لیست نشی که احتمال از قلم افتادن هست و آنوقت دوباره ایران سیمان میریزه و دستگاه. ها رو جمع میکنه طرف میگه نمی تونم چون طبق توافق تحریم مربوط به گوجه فرنگی پابرجاست و نیاز به مذاکره جدید داره اینجاست که دیگه گفتن غلط کردم فایده نداره برای مردم
Iran (Islamic Republic of)
Khatrkhah
۲۱:۱۱ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
ساده اندیشانه است که تحریمها از طرف امریکا واروپا برداشته شود .هدف اروپا وامریکا از جلسات وین با حضور مسولان ایرانی ارزیابی اثرات تحریم از طریق باز بینی در خواستهای مسولان کشورمان از زبان همین مسولان خام اندیش کشومان است.تا هرچه تمامتر بر فشار بر نقاط ضعف ایران بیافزایند که از درخواستهای مسولین ایرانی از امریکا واروپا برای رفع تحریمهای اقتصادی برای دشمنان آشکار میشود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
دوستان مشکل از ریشه است، رابطه‌ی ایران و آمریکا با دو تا توافق حل نمیشه، بهتره فکری برای ریشه کنیم
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۰۹:۲۰ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
ریشه آمریکا و اسرائیل باید خشک شود
Iran (Islamic Republic of)
محمد.ن.ک
۲۰:۵۱ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
تحریم ها برداشتنیست اگه یه عده دشمنان داخلی بذارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۸ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
مرگ ب آمریکا و آمریکا دوستان و آمریکا پرستان
Germany
ناشناس
۲۰:۲۰ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
آقای عراقچی
شما انو جا چکار می کنی؟؟
امام گفت تحریم ما برداشته ما راستی ازمایی می کنیم
بعدا برگشت به برجام
حالا شما انوجا چکاری می کنی؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
اقای عراقچی تحریم تحریمه . قبل و بعد از ترامپ نداره .‌ اگه آمریکا بخواد تحریم ها را برداره نیازی به نشست و این برنامه ها نداره . چقدر پول این مردم رو خرج این حلسات می کنید . در ثانی شما چطور روتون شد برین با قاتل های سردار سلیمانی گفتگو کنید .‌از این برجام و بابدن خیری به این مردم نمی رسه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
احسنت برداشتن تحریم نشست نمیخواد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
باید مثل مذاکراتی که منجر به توافق برجام شد برنامه هسته ای تا حصول توافق با جدیت دنبال شود در غیر اینصورت طرف های مقابل نیازی به تسریع در لغو تحریم نخواهند دید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۷ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
جالب نظر آقای ظریف را بعد جلسه امروز را بخوانید و دقت کنید؛
........ایران راست آزمایی سریع انجام می دهد.......
"لا حول و لاقوة الا بالله"
آقای ظریف، هر چیزی متعادلش خوبه!سیاست هم تعادلش!
شما مثل اینکه خیلی علاقه دارید همه چیز را سریع و سریع تر از دشمنان این ملت انجام بدید!!!
همانطوریکه قبلأ تعهدات ظالمانه برجام را سریع انجام دادید که حتی خود دشمنان از عجله شما متعجب بودند!!!
مقام معظم رهبری کی از راست آزمایی سریع صحبت کردند؟؟؟
شما روند صداقت امریکا و غربی ها را چگونه سریع خواهید سنجید؟
آقای ظریف لطفأ بس کنید!!!
راه را بر اساس نظر مقام معظم رهبری برید!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
تو این مملکت هیچی سر جاش نیست، یه سری میگن مذاکره، یه سری میگن نه، همه هم شدن کارشناس...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
نیازنیست مدام برید حرف مفت بزنید اصول مذاکره میگه حرفت رو بزن وسکوت کن هرکسی سکوت راشکست برنده است. که شما برعکس آن عمل می کنید.
وقتی با غیرت واقتدار میگید همه تحریم ها لغو بشه باید داخل خاک وطنتون بمونید تا کسی که میخواد التماس کنه بیاد و قبلش همه تحریم ها را برداره و طی سندی شفاف تقدیم تون کنه و به اتفاق همه نخبگان و بزرگان لغو شدن آنرا تایید کنند نه با ذلت برید توی زمین اونها و باچند نفرحرف بزنید که هزاران کارشناس خبره و نیرنگ کار پشت آنها مشاوره میدند و یک کلمه بدون کارشناسی نمیگند تا به منافع کشورخودشون ضرر جزئی هم نرسه اما شما چی؟ چند نفر که خودتون را عقل کل وقیم ایران می دونید میرید و وعدت سرخرمن می گیرید و فشار را روی مردم قرارمیدید.جالب برنامه قرن 14 رئیس سازمان اتمی قبل راآورده بود که 20 سال سابقه اجرایی داشت میگفت اصلا با ما مشورت نمی کردند واجازه صحبت هم به ما ندادند و تحریم ها داشت بی اثر می شد که آقایان خودشان باعث افزایش دلار و گرانی شدند با توافق کردنشان...
بجای هزینه این رفت آمد بی حاصل و ضرر زدن وامتیاز دادن؛ به جوانان و فارغ تحصیلان دانشگاهی خودتون بها بدید و همان هزینه ها را کنید تا نیاز به هیچ ظالمی مثل امریکا واروپا نداشته باشید.
باید مسئولین برجام هرشب تلویزیون بصورت زنده بیاره و کارشناس ها ومدیران اجرایی سوالهایی تخصصی ازآنها بپرسند تا علمی وتخصصی پاسخ بدهند و مردم بفهمند چه کسانی به جای آنها تصمیم گرفتند و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
بسیار هوشمندانه است که صاحبان وزارت امورخارجه و اصلاحات نزدیک انتخابات شروع به نمایش و اجرای سناریوهای خود کردند. مذاکراتی که با هدف جذب رای مخاطب ساده دل ایرانی برای \یروزی در انتخابات طراحی شده است. جنابان وزارتخانه جلسه بازی ها را تا خرداد ماه بنا بر این سناریو ادامه خواهند داد و پس از پیروزی دوباره در انتخابات ، 8 سال دیگر این مردم باید حسرت داشتن دولتی انقلابی را آرزو کنند . اگر غیر از این باشد که رهبری توصیه کردند( در مذاکرات با غرب ) واقعا خیانت است به کشور .
Austria
هموطن
۱۹:۱۳ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
آقای عراقچی ، واقعا لازمه اینقدردنبال غرببها بدوید؟، ماکه دیگه بااونا کاری نداریم، شمااگه کارشخصی داری بحث دیگه اییه. الآن تمام توجه و انرزئ بایدصرف خنثی سازی تحریمها بشه، این تنهاراه غلبه برتوطئه های امریکا و دشمنان غربی هست. چرا مسیرنگاهتون فقط بطرف غربیهاست؟، مگه درشرق نمیتونیم همکاری اقتصادی و سیاسی داشته باشیم بطوری که وابسته نشیم؟.
Iran (Islamic Republic of)
محمد۳۱۵
۱۹:۱۱ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
دولت داره عجله میکنه واسه انتخابات، آمریکا هم اینو فهمیده یه آبنبات نشون دولت میده مردم ایران رو دوباره فریب بدن تا لیبرال ها برای بیارن
Canada
ناشناس
۱۹:۱۰ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
تعهدات برجامی از طرف امریکا و اروپا
توی کما رفته
اگر هم از کما در بیاد
به هر عنوانی دوباره توی کما میبرنش
کی میخواهند دولت روحانی ...واقعیت ها را ببیند و
از بیماری خوش بینی رها یابند
Austria
مبهوت
۱۹:۰۶ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
سلام. همین خنثی سازی تحریمها بهترین و شدنی ترین و سریعترین راه برون رفت ازمشکلاتیست که دشمنان برای ما چیدند. خنثی سازی تحریمها بدست خودمان درداخل کشورصورت میگیرد و دست خودمونه که زودانجام بشه یا دیر ،و نیازی نیست اینقدرهزینه کنیم و منت بیگانگان را بکشیم و باج بدهیم. اینجا اختیاردست خودمونه،تکلیفمون معلونه، صنعت هسته ای را تاجایی که بتونیم پیش میبریم، صنعت دفاعی دست خودمونه، دیگه کدها و فن و فوتش دست دیگران نیست که هرروز بامبول دربیارن و اجازه استفاده و کمیت و کیفیت بکارگیریشونو باصلاح ومصلحتشون بسنجند و اجازه بدن، نه ، ایران مستقله و وابسته نیست، درتکنولوژی و صنایع و تحقیق و توسعه دیگه دستمون زیرسنگ دیگران نیست تا کلی هزینه کنیم و آخرش هم هیچی، نه دیگه، تموم شد وابستگی به بیگانه های دشمن ، باهرکشوری که صلاح بدونیم و یقین کنیم منافع ملی ما تامین میشه کارمیکنیم اما حواسمون درریزه کاریها هست تا سرمون کلاه نره. آقای عراقچی، ملت موندن که شما وهمراهاتون چی میخواین ازامریکا و غرب؟، ولشون کنید، اوناهستند که بایددنبال ایران بدوند و التماس کنند نه ما ، مادیگه شدیدترین فشارها را تحمل کردیم، خواهشا دیگه دنبال غربیها ندوید، برگردیدکشورمون و همه توجهات خودتونو بذاریدبرای این که دیگه کلاه سرتون نذارن، این دوسه ماه الباقی تموم بشه شما ودوستانتون فقط وفقط استراحت کنید و کاری به کارکشور و مردم نداشته باشید. البته بعدا درخدمتتون هستیم، چون سئوالاتی هست که جوابشو بایدازشما و دوستانتون بشنویم.
Canada
ناشناس
۱۹:۰۵ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
چرا اینقدر شل کن و سفت کن گذاشتید و لفتش میدهید
خودشان رفتند
دوست دارند برگردند .اهلا و سهلا
تمام تحریم باید برداشته بشه و
به مدت یکسال راست نمایی شوند
خسارات مالی .جانی و روانی بر ملت را بپردازند و
اگر زدند زیرش
روزی یک میلیون دلار خسارات بدهند
و تعهد کنند در امور کشور ما اصلا دخالت نکنند و بس
United States of America
ناشناس
۱۸:۵۹ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
اینها هی کش میدهند که شاید راهی پیدا کنند که بتوانند آن هدف نهایی که تسلیم کردن ایران به خواسته های استعماری خود است را محقق کنند اما انتظار از مذاکره کنندگان عزیز این است که بعد از این همه سال ، شگرد های آنها را شناخته و ضمن ادامه مذاکرات طبق اسلوب خود آنها ، ولی کشور را معطل مذاکرات بی حاصل نکنند ملت ایران نباید هزینه پیمان شکنی آنها را بدهد بلکه خود آنها باید این هزینه را پرداخت کنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
واقعا چقدر ساده اید شما نمایندگان ایران !
اینها با برگزاری جلسات مجدد دنبال وقت کشی و .......در نهایت هم آمریکا، فکر نمیکنیم تحریمها را بردارد. ولی شما باید جلسات را در صورت بر داشته شدن تحریمها شرکت کنید !!
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۱۸:۳۹ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
هنوز زود است...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
فقط یه خواهش، از اونجایی که جلسه با این شیاطین بی فایدس و هیچ اطمینانی بهشون نیست، خواهش می کنم خرج جلسات و خرج جا و خوراک هیئت های اونها را شما پرداخت نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
آمریکا همون آمریکاس، اروپا همون اروپا، شما که گفتید جمعه باید تکلیف تعیین بشه، حالا چی شد رفت برای ۲۵ فروردین و بعدشم تکرار و تکرار و تکرار جلسات، قاطع باشید، این ها نقش بازی می کنند دارن وقت میخرن، دیدید کشتی ساویز را، به خیال خودشون چشم سردار سلیمانی را دور دیدن، حداقل شماها نترسید ما بازم سردار سلیمانی داریم.خوهشا جلسه بعدی جلسه آخر باشه خسته شدیم از این جلسات تکراری بی نتیجه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
شنیدم وین، آثار باستانی زیادی داره از جمله مقبره کوروش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
۲ ریال بده آش به همین خیال باش.
باش تا صبح دولتت بدمد.آمریکا هیچ تحریمی را بر نخواهد داشت.اینها همه بازی است آنها در صدد این هستند که به اقدامات بعدیشان جلوه قانونی بدهند.میدانند امریکا تحریم را بر نمی دارد .قطعنامه ایی جدید بر علیه ایران به شورای امنیت می برند هیچکس وتو نخواهد کرد .و فشار بیشتر وبازگشت تحریم های جدید آغاز می شود.سر کار هستید .هم شما وهم ظریف.خود دانید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۸ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
اش بی اش بایدبرجام درست شود به امید خدا هیچ فکری بدتراز ناامیدی نیست امیدوارباش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
خواهشا در کار دولت دخالت نکنید. بس کنید؛ مردم دیگه طاقت ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
اتفاقا دولت در كار مردم و حق مردم دخالت ميكند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۸ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
خواهش میکنم ساده لوح نباشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۴ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
بله هموطن دخالت دولت درزندگیه ملت زیازیادترشده اینوبدان پشیمان خاهندشد مثل امروزکه شبانه روزدونده گری میکنند برا زنده کردن برجام امیدوارم بخداکه مشکل حل شود بعدا بایددونده گری کنند براعذرخاهی کردن ازملت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
لغو واقعی تحریمه نه لغو کاغذی آنها
لغو همه تحریمها چه قبل از برجام چه بعد از برجام
لغو تحریمهای مثلا غیر برجامی
لغو نه تعلیق
ایندفعه کلاه سرتان نرود
متزجم خبره ببرید
ولی با تمام اینها چشمم آب نمیخورد
فرمایشات رهبری مد نظر قرار گیرد
برای منافع خودتان اینقدر کش ندهید تا دوباره کلاه دیگری سر ملت در انتخابات نگذارید.با اینکه اینهم محتمل است که پشت پرده توافق شاید وعده های دیگری باشد تا به کمک غربیها در انتخابات پیروز شوید.
جناب yjcلطفا حذف نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
با سلام ،آقای عراقچی ظاهرا انتظار دادید ملت از خوشحالی سر از پا نشانسند ،
چقدر امثال شما ساده هستید که امثال همان ها که فقط تو و توها قدرت مینامیدشان بعد از تحریم تآ خرخره در مقابل توقف کامل برنامه هسته ای ایران حال لبخند دیگری زده اند و امثال تو هم از خوشحالی خودکار به دست اماده ایید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
بله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
تنها جایزه ای که ملت ایران برای شما مناسب می دانند :یک کلاه بوقی است که بر سرتان بگذارند ودر محوطه وزارت خارجه به یاد دوران قاجار بچر خانند !!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
بنظرم برجام از اول نقایص زیادی داشت و روحانی با توهماتی که داشت تمام انرژی و وقت کشور را جلوی برجام قربانی کرد ولی در شرایط فعلی باید از تیم حمایت کرد تا واندهند و اوضاع را بدتر نکنند چون اینها از اول می‌دانستن آمریکا عمل نمیکنه ولی مخفی کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
اقایونی که تشریف بردین برااین کاربرجام همونجا بمانید مشکل مردم راحل کنید بعدتشریف بیارین سالهاقبل میگفتین تحریمها اثرنداردحالا که اثرپیداکرده باید حلکنید تمام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
مقام رهبری فرمودند :"فقط عمل" اما آقای ظریف و اروپاییها بلدند :خوب حرف بزنند ولی وقتی پای عمل می آید می لنگند !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
نگران نباشید....
در جلسات فشرده بعد از 25 فروردین ماه نمایندگان وزارت خارجه را گیج می کنند و دوباره کلاه گشادتر از کلاه قبلی سرشان می گذارند!!!!!
خواسته ایران واضح هست،برداشت تمام تحریم ها یکجا !
امریکا خودش این تحریم ها را گذاشته خودش هم برداره!
دیگه جلسات فنی و......چه صیغه ای هست.
نترسید! علی برکت الله نظر حضرت آقا را اینجا هم بخاطر مصالح حزب اصلاح طلب ها وتو خواهد کرد!!!
Iran (Islamic Republic of)
احمدعبدی
۱۶:۳۶ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
تازه اگر آمریکا قبول کند مدت تاخیر را در برگشت به برجام باید اضافه کنید واینقدر کش ندهید تا به انتخابات برسد ما آمریکا را زیر پا می گذاریم واقعا از اسم برجام نفرت داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
حتما"وین خانه دوم شماست ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
عشق دولت اقای روحانی وخودروحانی که اصلاح طلب هستند برجام هست هشت سال که زندگی مردم رابه برجام گره زدنن بی کفایتی خودشون رو ربط میدن به برجام ظاهرا هرکاری هم دوست دارن میکنن به حرف کسی هم گوش نمیدن .توش موندم که شما چطور خواهید مرده این همه ظلمی که تو این هشت سال به ملت شریف ایران کردید .البته این بامبول بازیهای امریکا و اقای روحانی بخاطر انتخابات ایران هست خدابخیر بگذرونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
مگر چیزی جا گذاشته اید که دوباره می خواهید بروید ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
باید بروند بچسبند قضیه راحل کنند خلافهای خودشون ومشکلات مردم رااندختن گردن امریکا باید بروند ومشکلات مردم راحل کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
خودت و بقیه تون خوب می دونید اونها حتی یک تحریم بدرد بخور رو برنمی دارن چه برسه لغو همه اش...چرا دارید هم پول و هم وقت مردم رو هدر می دهید و در این شرایط حساس کشور وقت تلف می کنید..آقا یک مثال..من بایدن دستور می دهم از فردا سه تحریم انتقال پول بانکی فعلا برای یک دارو ..مواد غذایی... و چند مورد دیگه
لغو تحریم درصدی از امور حمل و نقل... لغو تحریم چند تن از اشخاص مهم...
خوب حالا که چی؟ قراره در مقابل دوباره شما چی بدید؟ نگو هیچ چیز این مقداری از تعهدات قبلیش بوده که واقعا دروغیست آشکارا.... خوب چی قراره بدید؟ صنعت موشکی؟ روابط با اسراییل؟ خلاصه بگید چی قراره بدید؟
پس می بینید هیچ فایده ایی نداره...اگه حتی این لغو کن و بگیر ادامه پیدا کنه تا کی؟ در مقابل این همه زمان و خواسه های جدید امریکا تقریبا ظرف یکسال فکر کنم چیزی از ایران باقی نماند چون اونقدر حجم تحریمها زیاده اگه به ازای هر لغو یک مورد بخش بخش و گرفتن امتیاز از ایران بخش بخش ببینید ته اش چی میشه...اصلا شدنیه؟
پس از همین الان میگیم آقای عراقچی و بقیه بالاتر و پایین تر خودتان خوب می دانید این شروع یک بازی بیفایده و دوبار تمام زیان برای ایران و یک بازی پیشرفته تر کاملا کاملا برد برد اونهم شیرین تر از برجام۱ برای امریکا و غرب...
هم وطن بهوش باش... حتی اگه فردا چند تحریم هم لغو بشه آخرش زیان بسیار بسیار شدید برای ایران و نظام است باید این بازی و فتنه جدید رو از همین شروع بشدت قطع کنید.... برنامه ایی حساب شده و خیانت بار رو دارن شروع می کنن....
Iran (Islamic Republic of)
شهرام
۱۷:۰۲ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
شما که دارین اینجور سخنرانی میکنین چند نکته تو حرفاتون هست
۱.نفستون از جای گرم بلند میشه و اصلا دغدغه ای ندارین
۲.اجرای برجام به ضرر منافع شما هست
۳.مطمعن باشین هر کس غیر روحانی بود مملکت الان با اون همه تحریم از هم می پاشید
۴.زمان ثابت خواهد کرد اقای روحانی و ظریف
متاسفانه هر کی از راه میرسه بلند میشه کارشناسی میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
آقا شهرام نیازی به زمان اداره یعنی 8سال کم بود مثل کبک سرتو برف کردی منظورت اینه که سال 1500معلوم میشه معلومه که خودت دغدغه نداری اتفاقاً اینهایی که میبینی اعتراض دارند همه تحت فشارند واز بی تدبیری رنج می برند یه نگاهی به وضعیت کرونا و محدودیتهای تا بهنگام بنداز تا حالیت بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
جناب شهرام خان حتما از آن اصلاح طلبهای دو آتشه هستی که با این وضعیت خراب مملکت باز داری از این دولت بی تدبیر و ناامید حمایت میکنید. خوابیده را میشود بیدار کرد ولی کسی که خود را به خواب زده نمیشود بیدار کرد امثال شماها که با ساده لوحی چشم امید به غرب مکار دوخته اید مثل دولت مورد حماییتان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
آره تو که راست میگی اگه روحانی نبود اصلا ایران به میلیاردها بخش تقسیم شده بود. فقط معلوم نیست چرا زمان احمدی نژاد که اجماع جهانی کذایی هم بود و پرداخت یارانه نقدی رو شروع کرد وضع به این بدی نبود اما بعد از برجام این بلا به سر کشور اومد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
آقا شهرام شما از بستگان آقای روحانی هستی؟ والا در دوره احمدی نژاد همین تحریم ها بود و به شخصه میگم تاثیرشون روی زندگی مردم یک دهم الان بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
چقدر راحت توافقی که چندسال، توسط ده‌ها کارشناس و دیپلمات تهیه و امضا شده و توسط مجلس‌ها تصویب شده رو تحلیل کردی و مثل آب خوردن توی چند خط کل برجام رو زیر سوال بردی.
ای کاش بعضی از دوستان که حتی نمیدونن فرق دیپلماسی با دموکراسی چیه درمورد توافقنامه‌ای پیچیده و بسیارفنی نظر ارزشمندشونو ابراز نمی‌کردن؛ دلیل نمیشه چون از روحانی خوشت نمیاد برجامو بی‌فایده جلوه بدی؛ فرضاً طبق نظر ارزشمند و کارشناسی شما برجامو بیخیال شدیم، راهکار جنابعالی برای مقابله با گرونی و تورم و تحریم و کاهش ارزش پول ملی و گرونی دلار و... چیه؟ لابد با تکیه بر تولید داخل همه‌شون حل میشه! وقتی سرسوزنی اطلاعات درمورد یک مبحث تخصصی ندارید مجبور نیستید نظر بدید، امثال شما وضعیت کشور رو به این روز انداختن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
این چه حرف بیهوده ای انداختین وسط که اگه روحانی نبود مملکت از هم می پاشید
نه خیر اگه روحانی نبود مملکت 8 سال تمام در حالت کما قرار نمی گرفت که دست به التماس وچشم به امریکا هیچ تکونی نخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
آقای روحانی تشریفشونو ببرن ما قول میدیم ایران از هم نپاشه. عامل همه بدبختی های ملت است.روزی که رأی آورد به پدرم گفتم که ایران بیچاره شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
آقای عراقچی تمام تحریم‌های آمریکا از اول انقلاب تا کنون باید برداشته بشه نه فقط تحریم‌های ترامپ بلکه همه تحریمها برجام.به خاطر تحریم‌های قبل از ترامپ امضا شد چرا حرف رو می پیچونی ضمنأ تا راست آزمایی نکنیم و خسارات وارده رو نگیریم نباید هیچ اقدامی بشه و بعد از اون تحویل ترامپ جهت محاکمه به خاطر سردار دلها و تضمین قانونی آمریکا که دو باره غلط اضافی نکنه و بازهم دبه نکنه و دست از دشمنی برداره هرگز زیر بار زور آنها نروید ملت مثل کوه ایستادن حق گرفتنی است هیهات من ذله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
ماراتن 1400 برجامی !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
واقعا چرا اینقدر اصرار می کنین بیاد برجام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
برای اینکه بتونه از مکانیزم ماشه استفاده کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
نیاز به جلسه پشت جلسه نیست !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
بگذارید امریکا هم پایش را لای در نگه دارد تا در بسته نشود !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
قطع نکنید تا کار دست دولت بعدی بدهید !
Iran (Islamic Republic of)
هرچی
۱۶:۱۷ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
انگاری مدت این جلسات قراره تا آخر سال ۱۴۰۰ هی ادامه داشته باشه
اگه یکم غیرت داشتید همین امروز تمومش میکردید
هنوز هم دیر نیست
انشاالله از شنبه غنی سازیمونو ۱۰۰درصد میکنیم و راه خودمونو میریم
خیلی فرصت به غربی ها دادیم دیگه بسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
جناب عقل کل، غنی‌سازی ۱۰۰ درصد برای تو نون و آب میشه؟ لابد شب میخوای اورانیوم ۱۰۰ غنی شده بزاری سر سفره بخوری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
قطعا این مذاکرات تا انتخابات کش خواهد آمد. بخاطر اینکه غرب بشدت به اصلاح طلبان نیاز دارد تا به اهداف خودش در ایران برسه. بنابر این نزدیک انتخابات با بزک کردن برجام و قهرمان سازی یکی از اصلاح‌طلبان را بانی توافق کرده و شعار می‌دهند مردم نصف را رفته ایم بگذارید تا آخر برویم و فلان اصلاح طلب را انتخاب کنید. همانگونه که گفتند تا 1400با روحانی و ادامه ماجرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
ذلت طلبان نه اصلاح طلبان و اصول فروشان نه اصول گرایان اصلا طلب و اصول گرای واقعی سردار دلها و رهبر عزیز است ملت پیرو ولایت است بهتره همه در خط رهبری حرکت کنیم تا کشور آسیب نبینداگر میخواهیم همدر دنیا و هم در آخرت عاقبت به خیر شویم در خط ولایت باشیم امام عظیم الشان فرمودندحزب فقط حزب‌الله
Germany
ناشناس
۱۶:۰۶ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
واقعا!
Iran (Islamic Republic of)
حسنک دبیر
۱۶:۰۲ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
علائمی از خروج مذاکره کنندگان ایرانی از چهارچوب تعیین شده توسط رهبری نظام مشاهده میشود که اگر اینطور باشد بازهم کلاه گشادی به سرمان خواهد رفت!!
امیدوارم اینطور نباشد و لااقل پس از مشاهده این همه بدعهدی و حقه بازی طرف(های) مقابل، این بار دیگه اجازه ندهند برای چندمین بار فریبشون بدهند !!!
خدایا خودت رحم کن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
این آقایان به زبان خود را پیرو رهبر نشان میدهند گویا دستور از جایی دیگر میگیرند ودرست زمینه چینی میکنند تا پازل دشمن رو تکمیل کنند ملت به هوش باشید اینها همان کسانی هستند که از خط قرمز های رهبری گذشتند و افکار خودرا به کشور تحمیل کردند و بی خود نیست چند وقت یکبار بحث رفراندوم رو پیش میکشند باسیاستهای غلط مردم را از انقلاب دور میکنند تا ملت از اهدافش دست بکشه وخسته بشه تا دو دستی کشور رو تقدیم کنند و گاو شیرده دومی در منطقه باشیم لعنت برکسانی که خون شهدا روپایمال میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
چرا کسی جلوی اینها را نمی‌گیرد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
برجام شرطی شده !!!!!:فقط این جلسات را قطع نکنید بلافاصله جلسه کشدار بعدی را کش بدهید آنقدر کش بدهید تا برانتخابات تاثیر منفی خود را که هدف دشمن خارجی وسهم خواهان داخلی است بر آورده کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
شما فقط به عروش نفت رضایت خواهید داد همه این بازیها برای پاککردن صورت مسئله است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
مذاکرات دامی بود برای ایران حالا یا مجبوراست به مذاکره برای مذاکره ادامه دهد یا اینکه اروپایی ها رو زبان شان را دراز کند که ایران مقصراست و دارد خلاف برجام عمل می‌کند آمریکا حاضر نشده تحریم های ترامپ رو برداره و تحریم های هسته و غیرهسته ای شده سریال بی پایان دولت بی تدبیر و مرفه ما
Iran (Islamic Republic of)
هوتن
۱۵:۳۴ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
معلومه برای شما بعد از 8سال هنوز زوده از این جلسات به نتیجه ای برسید!!!! شما 800سال زمان نیاز دارید تا با امریکا و غربی ها به نتیجه ای برسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
آمریکا دوباره وچند باره تیم ایرانی را فریب میدهد
همین که ایران امتیاز داد به بهانه ای یا تحریم میکنند یا از برجام خارج میشوند یا خواهان برجام موشکی میشوندو اگر آمریکا واقعا بخواهد تحریمها را برداردیه عده داخلی نمیگذارند این اتفاق بیفتد چون با تحریم بهتر حال میکنند و راه اعمال تحریم را به غرب نشان میدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
خیرِ ان شاءالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
خواهشن برگردید تا بیشتر امتیاز ندادید مردم همه پایان برجام رو خواستارند انرژی هسته ای حق ملت ایران است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
پایان نشست بی نتیجه!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
یکی به آقای عراقچی بگه برای تحریم‌های قبل از ترامپ برجام امضا شد پس باید تمام تحریمها لغو شوند و اگر نه داستان ادامه دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
برجام در جام ماند به قول فردوس خان حححححح زکی .
آخرین اخبار