روسیه: پیوستن اوکراین به ناتو به معنای نابودی این کشور است

وزارت خارجه روسیه درباره پیامد‌های تهدید اوکراین برای پیوستن به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الجزیره، روسیه اظهارات رئیس جمهور اوکراین در خصوص پیوستن به ناتو را تهدیدی برای آینده کیف ارزیابی کرد.

وزارت خارجه روسیه روز جمعه اعلام کرد اظهارات رئیس جمهور اوکراین در مورد پیوستن به ناتو به تشدید تنش‌ها می‌انجامد و آینده کشور اوکراین را تهدید می‌کند.

پیشتر نیز دیمیتری کوزاک، معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد که روسیه بسته به میزان درگیری نظامی در شرق اوکراین مجبور به دفاع از شهروندان خود در آنجا خواهد بود. این مقامات ارشد کرملین گفت: آغاز اقدامات نظامی بزرگ در شرق اوکراین، پایان اوکراین را موجب می‌شود.

مسکو و کیف سال‌هاست که بر سر مسائل مختلف باهم اختلاف نظر دارند، ولی در روز‌های اخیر با بالا گرفتن درگیری میان جدایی‌طلبان و دولت اوکراین آتش این اختلافات نیز شعله‌ور شده است و غرب مسکو را عامل این تنش می‌داند. تنش‌ها در منطقه "دونباس" این روز‌ها به شکل نگران‌کننده‌ای افزایش داشته است و ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین طی یک مکالمه تلفنی با دبیرکل ناتو «ینس استولتنبرگ» گفته بود که تنها با ورود اوکراین به ناتو می‌توان به درگیری در دونباس خاتمه داد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
به روسیه چه مربوطه
آخرین اخبار