دمشق: تجاوز اسرائیل نقض حاکمیت سوریه و قوانین بین‌المللی است

وزارت خارجه سوریه از شورای امنیت خواست تا رژیم متجاوز صهیونیستی را به‌خاطر نقض منشور سازمان‌ملل و تجاوز مکرر به سرزمین‌های سوری مجازات کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت خارجه سوریه بار دیگر از شورای امنیت خواست تا اقدامات قاطع و فوری را برای جلوگیری از تکرار تجاوزات رژیم صهیونیستی به سرزمین‌های سوری، اتخاذ و مقامات این رژیم را به‌خاطر اقدامات تروریستی علیه ملت سوریه و فلسطین مجازات کند.

وزارت خارجه سوریه امروز پنجشنبه در بیانیه‌ای در ارتباط با تجاوز شب گذشته رژیم اشغالگر به خاک این کشور گزارش داد: «نیمه‌های شب گذشته رژیم صهیونیستی دوباره با پرتاب موشک از سرزمین لبنان، به سرزمین‌های سوریه و دمشق تجاوز کرد که نقض آشکار منشور سازمان ملل، قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت که همگی بر حق حاکمیت جمهوری عربی سوریه تاکید می‌کند، به‌شمار می‌رود.»


بیشتر بخوانید:


این وزارتخانه تاکید کرد: «این تجاوز اسرائیل در شرایطی انجام شده است که دنیا در حال برگزاری جشن عید پاک است؛ عیدی که همه را به محبت و صلح فرا می‌خواند؛ اما اسرائیل با تجاوزات خود به سوریه هربار تاکید می‌کند که اعتقادی به صلح ندارد.»

وزارت خارجه سوریه در پایان از شورای امنیت خواست تا مسئولیت خود در چارچوب منشور سازمان ملل که مهمترین آن حفظ صلح و امنیت جهانی است را اجرا کند و مانع از تکرار این تجاوزات رژیم صهیونیستی شود و آن را به احترام گذاشتن به قوانین وادار کند. همچنین این رژیم را به‌خاطر حمایت از گروه‌های تروریستی و جنایت‌هایش علیه مردم فلسطین و سوریه مجازات کند.

شب گذشته پدافند هوایی سوریه درپی تهاجم جنگنده‌های صهیونیستی به مقابله با حمله صهیونیست‌ها از سمت جولان اشغالی و لبنان پرداخت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار