سفیر آمریکا مدعی حضور آموزشی-مستشاری در عراق شد

سفیر آمریکا در بغداد مدعی شد که ماموریت نیرو‌های واشنگتن در عراق آموزشی و مستشاری است و بر سر تشکیل کمیته نظامی مشترک توافق شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، «متیو تولر» سفیر آمریکا در عراق امروز (پنجشنبه) مدعی شد که حضور نیرو‌های واشنگتن در عراق به منظور آموزش و مشاوره است و بر سر تشکیل یک کمیته مشترک نظامی توافق شده است.

او با وجود گزارش‌های متعدد از حمایت‌های مالی و تسلیحاتی آمریکا از تروریست‌های داعش و انتقال آنان میان عراق و سوریه، مدعی شد: یکی از مهمترین وظایف نیرو‌های آمریکایی کمک به عراق در جنگ علیه تروریست‌های داعش است.

سفیر آمریکا در عراق افزود: در بیانیه مشترک دور سوم مذاکرات راهبردی میان واشنگتن و بغداد بر کمک به عراق در همه عرصه‌ها تاکید شد.

او در ادامه مدعی شد: آمریکا در سال مالی کنونی ۳۴۰ میلیون دلار برای ساخت استان‌های ویران شده عراق به دست داعش اختصاص داده و در سال گذشته نیم میلیون دلار جهت حمایت نظامی عراق فراهم کرد.

تولر افزود: پیش‌بینی می‌کنیم دولت عراق به واسطه بودجه‌اش نیاز‌های خود را بدون درخواست کمک از نیرو‌های آمریکایی برطرف کند که تحقق این هدف به واسطه کمیته مشورتی مشترک صورت خواهد پذیرفت.

او تاکید کرد: مذاکرات میان بغداد و واشنگتن بر روی ابعاد مشترکی از جمله منافع عراق متمرکز شد. مذاکرات، پایبندی جدی جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا را نشان داد.

سفیر آمریکا در بغداد در پایان در خصوص حمله به کاروان‌های این کشور در عراق ابراز نگرانی کرد.

این اظهارات و ادعاها در حالی مطرح می‌شود که به موجب مصوبه پارلمان عراق در سال گذشته پس از تشدید حملات آمریکا به مواضع مقاومت و در پایان به شهادت رساندن فرماندهان مقاومت و پیروزی در نزدیکی فرودگاه بغداد، تمامی نیرو‌های بیگانه به ویژه نیرو‌های آمریکایی باید از عراق خارج شوند و نمایندگان پارلمان عراق بار‌ها از سکوت دولت در این خصوص انتقاد کرده و حضور نیرو‌های بیگانه را موجب نقض حاکمیت و امنیت این کشور عنوان کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار