شهردار تهران خبر داد؛

تولید یک رام قطار مترویی هفت واگنه

حناچی درباره آخرین وضعیت تولید یک رام قطار مترویی ملی با هفت واگن توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار تهران در مراسم بهره برداری از نخستین قطار ملی که به دستور رئیس جمهوری انجام شد گفت: ارتقای بومی سازی از حدود ۳۰ درصد به بیش از ۸۰ درصد در دستور کار بود.

وی افزود: دانش طراحی و ساخت تجهیزات مورد نیاز صنعت حمل و نقل ریلی شهری و بین شهری و رفع انحصار و وابستگی، استفاده حداکثری از ظرفیت‌های داخلی نگهداری و تهیه اسناد فنی و استاندارد در طول ۱۸ ماه یکی از سریع‌ترین پروژه‌های طراحی و توسعه این محصول پیچیده در کشور تجربه شد.

حناچی گفت: ضمن دستیابی به اهداف مذکور، با بومی سازی فناوری ساخت قطار مترو و با به کار گیری از ۱۸ شرکت دانش بنیان، ۴ مجموعه بزرگ صنعتی شامل واگن سازی تهران، جهاد دانشگاهی، شرکت ریلی مپنا و شرکت تی یو وان ترمز ریلی، طراحی و ساخت نخسین قطار مترویی ریلی در کشور محقق شد.

شهردار تهران تصریح کرد: نتایج حاصل از این پروژه تولید تمامی زیرسیستم‌ها و قطار مترویی ملی مطابق با استاندارد‌های بین المللی و اخذ تأییدیه بین المللی برای قطار مترویی ملی برای سال جاری، کسب توانمندی اجرای پروژه‌های مترویی است.

حناچی گفت: بسیاری از شرکت‌هایی که ما ازآن‌ها خریداری می‌کنیم با اجرای شرکت متروی تهران، واگن ساز شدند و امیدواریم با این حرکتی که آغاز شده است بتوانیم در سطح منطقه هم فعال باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
تو رو خدا قبل از مسافر زدن چند روز با کیسه شن تو خط کار کنه خیالمون راحت بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
ماشالله
آخرین اخبار