حمایت همگانی از مدافعان سلامت

در این روز‌های سخت کرونایی کمترین کاری که از دست ما برمی آید تا زحمات کادر درمان و مدافعان سلامت جبران شود رعایت توصیه‌های بهداشتی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، ۷۳ سال پیش در چنین روزی، سازمان بهداشت جهانی اولین مجمع جهانی بهداشت را برگزار کرد و نخستین اساسنامه کنفرانس بین المللی بهداشت توسط سازمان بهداشت جهانی تدوین شد.

مجمع همچنین تصمیم گرفت از سال ۱۹۵۰ به بعد، هفتم آوریل هر سال به عنوان روز جهانی بهداشت، نامگذاری و تعیین شود.

از آن سال به بعد همه ساله چنین روزی به عنوان روز جهانی بهداشت در کشور‌های مختلف گرامی داشته می‌شود.

روز جهانی بهداشت، دربردارنده مضامینی فراتر از یک روز مناسبتی بوده و به عنوان فرصتی برای تمرکز جهانیان روی جنبه‌های مهم بهداشت جهانی محسوب می‌شود.

مضامین تعیین شده برای این روز در هر سال متفاوت است و از ریشه‌کن کردن فلج اطفال گرفته تا فعال نگه داشتن افراد مسن، مراقبت از مادر و فرزند، تغییرات آب‌وهوایی و حتی ایمنی جاده‌ها، دربردارنده مهم‌ترین مسائل زندگی افراد شامل بوده است.

تمامی این موضوعات به قدری اهمیت دارد که لازم بوده روزی از تقویم به آن‌ها اختصاص داده شود.

این روز در دو سال اخیر با توجه به همه گیری کرونا اهمیت قابل ملاحظه‌ای یافته است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با توجه به اینکه بیش از یکسال دنیا درگیر شیوع کرونا ست، سازمان جهانی بهداشت امسال را به نام بین المللی حمایت همگانی از مدافعان سلامت نامگذاری کرده است.
طباطبایی افزود: اهمیت حضور مدافعان سلامت کاملا مشهود است وبرای حمایت از این عزیزان و به یاد شهدای مدافع سلامت باید امروز بیشتر از قبل شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

افزایش روند مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: درشبانه روز گذشته با شناسایی ۱۰۸ بیمار جدید کرونا در سیستان و بلوچستان، آمار مبتلایان به ۲۹ هزار و ۱۰۰ نفر رسید.

میری گفت: در ۲۴ ساعت گذشته یک نفر هم به علت ابتلا به بیماری کرونا فوت کرد و آمار کل فوت شدگان براثر کرونا به ۱۲۰۲ نفر رسید.

او افزود: در حال حاضر هم ۱۰۲ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۴۲ نفر کووید مثبت می‌باشند.

خبرگزاری صداو سیما

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار