در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

آغاز ثبت اطلاعات مالکان در سامانه املاک و اسکان از امروز

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ثبت نام تمامی مالکان شهری و روستایی در سامانه املاک و اسکان از ساعت ۸ صبح امروز آغاز شده است.

محمود محمود زاده معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه  ثبت نام در سامانه املاک و اسکان از ساعت ۸ صبح امروز آغاز شده است، گفت:  مالکان دو ماه فرصت دارند که ثبت نام خود را در سامانه ثبت املاک و اسکان انجام دهند.

او ادامه داد: تا دهم اردیبهشت ماه طبق زمان‌بندی که بر اساس کد ملی صورت می‌گیرد، متقاضیان می‌توانند ثبت نام خود را انجام دهند.

ثبت اطلاعات مالکان در سامانه املاک و اسکان بر اساس کد ملی

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد:  از دهم اردیبهشت ماه تا نوزدهم خرداد ماه تمام  سرپرست خانوارها  و متقاضیانی که ثبت نام خود را در آن بازه زمانی انجام نداده‌اند، می توانند این کار را  انجام دهند.

محمود زاده توضیح داد:  تمامی سرپرستان خانواده اعم از شهری و روستایی مالک، مستاجر و مالکان واحدهای مسکونی  باید در این سامانه ثبت نام کنند.

او اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در این زمینه لازم است متقاضیان به آن توجه کنند آن است که این اقدام تنها در راستای ساماندهی حوزه مسکن کشوری  و همسو با قانون ساماندهی بازار مسکن است  و هیچ نفعی  جز ساماندهی بازار مسکن در آن وجود ندارد.

او تاکید کرد:  مالیات‌هایی که از  خانه‌های خالی اخذ می‌شود در راستای ساماندهی و ایجاد ثبات قیمتی در بازار مسکن است و دولت  هدفی جز آن در این زمینه ندارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد:  ثبت اطلاعات املاک در راستای ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات های مستقیم است که  در ۵ آذرماه سال گذشته این قانون به تصویب مجلس رسید و مراحل ابلاغ آن طی شد.

او  با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح  شناسایی واحدهای خالی از سکنه از طریق  سامانه املاک و اسکان و هدف دوم هم  شناسایی محل سکونت خانوار و به نوعی اتصال کد ملی سرپرست خانوار و اعضای خانواده به کد پستی محل سکونت  است، بیان کرد:  بر اساس  این قانون  هر خانوار  یک محل به عنوان محل اصلی سکونت  می‌تواند داشته باشد و یک  واحد هم در شهر دیگری به عنوان اقامتگاه فرعی می‌تواند داشته باشد و اگر افراد و یا خانوارها بیش از این واحد داشته باشند که بیش از ۱۲۰ روز خالی از سکنه باشد مشمول قانون اخذ مالیات از خانه های خالی می‌شوتد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه براساس تبصره ۱۱ ماده ۵۳ قانون مالیات‌های مستقیم در تهران و شهر‌های بزرگ واحد‌های مسکونی زیر ۱۵۰ متر و در شهر‌های کوچک املاک زیر ۲۰۰ متر از پرداخت مالیات بر اجاره بها معاف هستند، اما اگر این واحد‌ها بیش از ۱۲۰ روز  خالی بمانند و اجاره داده نشوند براساس قانون اخذ مالیات‌های مکرر مشمول پرداخت مالیات می‌شوند، گفت: در کشور به صورت غیر واقعی با این  اقدامات ما با انباشت سرمایه بسیار زیادی  روبه‌رو می‌شویم.

محمود زاده یادآور شد: این اقدام یک درخواست دائمی اجتماعی است و ما اولین گام برای بازار مسکن یعنی شناخت و اطلاعات مالکان مسکن  اتصال کد ملی سرپرست خانوار به سامانه املاک و اسکان را انجام دادیم.

او یادآور شد: ثبت نام در این سامانه بسیار آسان است و تمامی خانوارها که یک گوشی ساده هوشمند داشته باشند می‌توانند ثبت نام را انجام دهند و ما برای رفاه بیشتر مردم هم یک اپلیکیشن در این خصوص طراحی کرده‌ایم.

این مقام مسئول در پایان گفت: برای ثبت نام  نیاز به اطلاعات خاصی نیست تنها آدرس، شماره سند و کد ملی کافی است و در صورت نداشتن گوشی متقاضیان می‌توانند در دفاتر خدمات الکترونیکی ثبت نام را انجام دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بیتا علاپور
۲۱:۲۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام اگه خونه به نام همسر سرپرست خانوار باشد چطور؟باید بازهم ثبت کنه؟
United States of America
Mr
۱۰:۰۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
با سلام
من میخوام خونمو بفروشم برم یه جای دیگه خونه بسازم .ولی فعلا خریدار نیست. باید چکار کنم؟. خواهش میکنم یکی راهنمایی کنه. باید باید کدوم خونه رو ثبت کنم ؟ چرا مردم اذیت می کنید ای خدا
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۰۰:۳۷ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
من یک هفته است دارم به این سامانه هم زنگ میزنم و هم پیام میدم اصلا جواب سوالها رو نمیدن. این طرح احمقانه کلی ابهام داره. آدم نمیدونه باید چیکار کنه. مردم دارند زیر فشار له میشن اینها به جای کمک بدتر روی مردم فشار میارن
Iran (Islamic Republic of)
مهناز
۲۳:۲۱ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
تکلیف خانه های مورد دعوی چیست ؟
Iran (Islamic Republic of)
شکوهی
۱۳:۳۳ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
سلام من یک خانه دایم دادم و خانه ای دارم دست مستاجر بهس گفتم ثبت نام بکند ولی می ترسم ثبت نام نکند چکار کنم اگر خودم ثبت نام کردم بعد اوهم بکند مشکلی پیش نمی اید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
سلام ثبت نام کردم ثبت نهایی را زدم ادامه باید چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۸ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
ممکنه مستأجر با اقوام خودش قرارداد سوری بنویسه که بگه در منزل اونها ساکنه تا مالیات نده، و موجر واقعی هم بخاطر شرایط کرونا نتونسته مستأجر رو بیرون کنه یا قرارداد جدید بنویسه و همون قبلی خود به خود تمدید شده. تکلیف چیه؟ چرا قانون بی منطق تصویب می کنه این مجلس؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۵ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
سلام خسته نباشید بنده خونه بابام زندگی میکنم هیچ ملکی ندارم چیکار باید انجام بدم .سرپرست خانوار هستم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۵۹ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
یه سرپرست خانواده چندتا بچه داره که ازدواج نکردن بنابراین جرو خانوارش محصوب میشن و حالا این بچه ها از خودشون خانه دارند حالا تکلیف چیست؟ لااقل می گفتید هر نفر می تونه یک ملک داشته باشه نه یک خانوار!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
مردم کسری بوجه دارن فقرا بی سرپرستان کشاورز بازنشستگان مستمری‌بگیران و ... حمایت کنید
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۰:۰۴ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
موضوع : ثبت واحد مسکن مهر در سامانه ثبت املاک .
آیا واحد مسکونی مسکن مهری که به شرط تملیک اقساط وام بانکیش را دارند پرداخت می کنند و در آن سکونت دارند و هنوز سند تک برگ را ندارند و سند موقت مستاجری دارند در واقع تا پایان اینکه کل مبلغ وام را با بانک مسکن تصویه حساب کنند مستاجر آن ملک مسکن مهر محسوب می شوند و یک نفر صوری را به عنوان صاحب خانه مسکن مهر از طرف شرکت سازنده مسکن مهر معرفی کرده اند تکلیف در این سامانه ثبت املاک چگونه است لطفا توضیح دهید ؟ آیا آنانی که هنوز سند تک برگ ندارند به عنوان مستاجر شناخته می شوند باید در این سامانه ثبت نام کنند به عنوان صاحب خانه یا مساجر ؟!!! یا آن مالک صوری را که شرکت سازنده مسکن مهر معرفی کرده باید در سامانه ثبت نام کند ؟!!! تکلیف چیست ؟ و آیا مسکن مهر های این چونینی اصلا نیازی هست که ثبت نام کنند یا خیر ؟ و اگر ثبت نام نکنند شامل مالیات می شوند ؟ لطفا شفاف و واضح توضیح دهید چکار باید بکنند ؟ با تشکر جواب سوالات بنده حقیر را بدهید .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
Iran (Islamic Republic of)
ا
۰۱:۳۴ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
باز شروع شد دردسر ما اگه شما اقا بالاسرها نخوایم چیکار باید کنیم حقوق در حد سودان شمالی میدید اما الگوی مالیات در حد سوئیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
اگه دولت اطلاعات مارو داره ما برا چی ثبت کنیم اگرم نداره که خب ثبتم نکنیم نمیفهمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
من یه خونه دارم یه دونه هم خریدم برا فرزندم که خالیه و نمیخوام بدم مستاجر خراب بشه.حالا من باید به زور اجاره بدم؟؟؟برید از اونی که 20تا خونه داره بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۱ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
واگذارشون به خدا کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
باید بعد کرونا اجرا بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
Yjc پیگیری کن مسئولین حق ندارند واسه اموال مردم هر جور دلشون میخواد تصمیم بگیرند اینکار با زور گیری چه فرقی داره؟ انشاالله محمود احمدی نژاد برگرده تا یه نفسی مردم تازه کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
اینکار فقط فشار حداکثری دولت به مردم رو بیشتر میکنه مشکل مسکن کشور یه مسئله بزرگ که تداوم همکاری چندین نهاد و وزارت خونه رو مطلبه باز نگری طرح های شهری بازپس گیری از انبوه سازا و بساز و بفروشا و حتی تغییر قوانین و مقرارت این همه نهاد و سازمان و وزیر و وکیل به وجود اومده نتونسته این مشکلات رو حل کنه حالا با وارد کردن اطلاعات مردمی قرار به چی برسید حتما کسب درامد و جبران کسری بودجه از محل اختلاصات وگرنه با یه استعلام از هر بخش میشه فهمید دودوتا چندتا میشه ...اینکار هیچ دردی رو دعوا نمیکنه چون از جای دیگه باید حل بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
فقط و فقط باعث افزایش قیمت چند برابری میشه و سودش هم جیب دولت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
راسته میگن اگه ثبت نام نکنیم یارانه قطع میشه و از خدمات بانکی محروم میشیم؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
45تومن یارانه میدن بزار قطع بشه
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۹:۱۴ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
این پولها که جمع شد و رسید به 3000 میلیارد // یکی ور میداره و میره کانادا
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۹:۱۰ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
هر روز یه معضل جدید / هر روز یه مشغله فکری برا مردم درست میکنید // اونی که باید مالیات بده // نمیده
Iran (Islamic Republic of)
سامان
۱۸:۳۳ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
کاش با درج مشخصات به صورت خودکار تمام اموال نمایش داده میشد که نیازی به ثبت نداشته باشه و بعد انتخاب میکردیم که اجاره داده شده یا هنوز در دسترس مالکه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۱ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
این مالکا زرنگ تشریف دارن اولا اجاره نوشتنی دوتا مینویسن یکشو که کدرهگیری داره بامبلغ پایین دومیو دستی بامبلغ بالا باهمکاری مشاورین املاک که همیشه حامیه مالک هستن خونه خالیم سوری پرمیکنن اجاره نامه به اسم فامیل وفرزندوغیره باید قانونی باشه جلویه مشاورین املاکوبگیره آتیش بیارمعرکه ایناهستن اینا راه میذارن جلوی پایه مالکین الانم عین قارچ مشاوراملاک سبزشده .
Iran (Islamic Republic of)
ک.م
۱۸:۲۸ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
به مسئولین بگید هیچ وقت یه ایرانی رو تهدید نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
مستاجردربدر
۱۸:۲۶ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
تمام این کارا برای اینه که یارانه ها رو قطع کنند ، بابا قطعش کنید اینقدر مردمو اذیت نکنید من که یه مستأجرم ،مستاجرم یعنی آواره در بدر خانه بدوش ملک من بهشت زهرا ست اونم که متراژش معلومه
Iran (Islamic Republic of)
ا
۰۱:۳۶ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
مگه رایگان هم بهشت زهرا قبر میدن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
هيچ كس ثبت نام نكنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۱ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
ساکن مارلیک کرج هستم اینجا خونه ها سند ندارن همسایه ما غیر قانونی پنج واحد ساخته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
من اصلا برای یارانه ثبت نام نکردم که بخواهم سرپرست خانوار باشم. دولت یا می داند چه کسی مالک است و کجا می نشیند یا نمی داند. اگر می داند پس ثبت کردن چه معنی می دهد و اگر نمی داند مالیات را به نام چه کسی خواهد نوشت و به کجا خواهد فرستاد اگر کسی ثبت نکند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
راسته ثبت نام نشه، یارانه قطع میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
آره 45هزار تومان قطع می‌کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
شک نکنید اجرای قانون فقط برای قشر ضعیف بوده و بس .وگرنه ویلا نشینان کاخ نشینان مشخص هستن و محتکران هم .پس اینا برنامه ای دیگه دارند یواش یواش بزار اول ورود کنن به حریم همه بعد بابت هر در اتاق هم کاری میکنند که مالیات بدن مردم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
من کارتون خوابم باید ثبت کنم؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
کامپیوتر ت را کجا گذاشتی عزیزم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
مشکل خودرو رو حل کنید. من یکساله اسم مینویسم برنده نمیشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
اومدیمو من خونه ثبت کردم بعد فروختم و نفر بعدی خونه رو اجاره نداد و تو سامانه مشخصات منه باید مالیاتشو من بدم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
اولا مسئولین چند ساله قراره دارایی هاشونا اعلام کنند چرا پس اجرایی نشده چرا برا مسئولين جریمه ومالیات.. در نظر گرفته نشد
درثانی اینا فقط مالیات گرفتنا از کشورای دیگه یاد گرفتند ببینید در مقابل مالیاتی که میگیرند چه خدماتی به عموم مردم جامعه میکنن اینم اجرایی کنید مالیات گرفتن در مقابلش باید خدمات بهداشتی اموزشی، حمل ونقل..... رایگان یا با قیمتهای بسیار کم در اختیار مردم قرار بگیره اینم در قانون لحاظ شده واگر لحاظ شده اگه منه شهروند در زندگیم این خدمات را ندیدم باید چیکار کنم،؟ فقط مالیات بدم وتوقعی نداشته باشم. .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
مالیات را فقط باید از کارمند ها گرفت !!!!! شما چرا مالیات بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
گیرم مالیات گرفتین پول این مالیات کجا میره؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
شما خودتون میدونید کیا احتکار کردن برید اونارو بگیرید ما مردمو چرا تو درد سر میندازین؟املاک داره دائم خریدوفروش میشه و اطلاعات تغییر میکنه. الان هرکی ثبت کنه هفته بعد نصف اطلاعات از بین میره چون مردم جابجا میشن
Germany
ناشناس
۱۸:۲۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
الان داریم اینکارو میکنیم وسلام.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
معلومه خوب سرت تو بازاره مسکنه ، نکنه بنگاهدار تشریف دارید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
عمه من خونشو داده به من اجاره هم ننوشتیم.حالا از اون بنده خدا مالیات نگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
اگه ننویسه یعنی خونه خالیه و شامل مالیات میشه؟
Mauritius
ناشناس
۱۹:۵۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
میگرن عین چی !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
من خونه دارم ولی سرپرست نیستم. باید ثبت کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
سرپرست خودت کیه ؟ ایول تو دیگه کی هستی ما بیست و دو ساله سرپرست هستیم و خونه نداریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
مشکل خودرو رو حل کردن رفتن سراغ املاک.من یکساله خودرو مینویسم برنده نشدم اصلا.این طرحم مثل قرعه کشی خودرو شکست میخوره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
من که خونه ندارم ولی اخه مگه میشه بگی زوری خونه رو اجاره بده؟؟؟با زور مگه میشه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
خوب اجاره نده مالیاتشو بده. خونه خالی واسه چی می خوای کلک؟ می خوای ازش کره بگیری؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
الان فقط سرپرستان باید ثبت نام کنن؟املاکی که بنام فرزندان سرپرست هستش باید ثبت بشه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
اختیار داری عزیز خواستی بنویس نخواستی ننویس.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
چی میگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
باسلام وتشکرازyjc لطفاً درخواست‌های مردمی که بصورت نقطه نظرهای مردمی بیان شده را به مجریان طرح انتقال دهید تا ابهامات و موردی که قبلاً پیش بینی نشده را رفع و طرحی همه جانبه و عدالت محور ودر برگیرنده همه نظرات را انجام دهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
اگه من خانه رو ثبت کردم و چون قراره بزودی بفروشم چکار کنم؟ثبت کنم نکنم؟بابا این چه طرحیه مثل اون سجام سهام عدالت بیچاره کردین مارو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
این سامانه شناسه قبض میخواد.کنتور اب و گاز ما مشترکه و بنام مالک اولیه هستش تکلیف این چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
شاید من دوست نداشته باشم خونه ام رو بدم مستاجر که خرابش کنه.نگهداشتم برا فرزندم که وقتی ازدواج کرد بدم به اون.چرا زوری باید اجاره بدم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
نمیخان که بکشنت
خب تو که پولداری خونه خالی میندازی یه جا مالیاتشم بده پولدار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
طرف خونه نداره زنو بچشو ببره اونجا اون وقت شما میخوای خونه احتکار کنی . عزیز جان اون خونه آب و برق و گاز و خدمات شهر داری و مترو و هزار چیز دیگه با امکانات بیت المال ایجاد شده تا خونه شما قابل سکونت شده. بازم بگم . گرونی های بی دلیل فعلی بخاطر احتکار است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
کسی نگفته زوری اجاره بده
ولی حالا که خدا رو شکر پول داری و خونه رو گذاشتی برای فرزندت ، پس باید مالیات هم بدی Gگر
Mauritius
ناشناس
۲۰:۰۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
اینکه به یکی که یک خونه اضافه داره بگی احتکار کردی عین این میمونه که شما اگر تو یخچالت 1 کیلو سیب داشته باشی من به شما بگم شما سیب احتکار کردی و بازار قیمت سیب بهم ریختی ! مالیات در این مورد باید از کسانی گرفته بشه که تعداد زیادی واحد دارند مثلا بالا 5 تا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
برم ثبت نام کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
سلام میشه یه توضیح درمورد کسایی بدین که پدر خانواده فوت شده وهنوز خونه بنام پدر هستش حالا این خونواده این خونه را به نام چه کسی ثبت کنن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
کسی ثبت نام نمیکنه مثل دفعه قبل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
یکی خونه داره تو شهر اجاره نداده دوست داشته بدهد به یکی بنشینه خودش هم با فرزندش دانشگاه میخونه شهر دیگه رفته خونه مادرزنش نشسته اون هم اجاره نمیده خانه ها هم پر هست حالا تکلیف چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
گفتن که دوتا خونه تو دوتا شهر متفاوت اشکال نداره که داشته باشی و خالی باشه یکیش
ولی بیشتر از اونو فک کنم باید اجاره بدی و خالی نباشه
Canada
ناشناس
۱۶:۲۳ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
اگه یکی تا دوتا خونه بنامش هست مالیات نداره
فقط بره ثبت کنه که خودش یا رفیقش داخل خونه نشسته
Iran (Islamic Republic of)
پرویز
۱۵:۵۳ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
ثبت نام به این آسانی نیست که آقای معاون میگن
بسیار دشواره
خیلی اطلاعات میخواد
ادم رو بشک میندازه
بهترین کار این بود که یه نمونه برای راهنمایی میزاشتن
Iran (Islamic Republic of)
پرویز
۱۵:۵۱ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
خانه ها و یا آپارتمانهایی که 3 دانگ بنام سرپرست خانوار
و 3 دانگ بنام همسر خانواده است را چگونه ثبت کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
هر سوالی دارین کافی نت بپرسین
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۵:۴۸ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
"حداکثر طول مجاز شناصه قبض 30 کاراکتر میباشد"
خسته نباشن با این طراحی سامانه که کد 13 رقمی رو بالای 30 کاراکتر تشخیص میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
من هم همین مشکلو دارم چندبار از ابتدا همه ی اطلاعات را وارد کردم اما انتهای کار همین را می نویسد. واقعاً این مسئولین بی کفایت و بی لیاقتی هستند که مردم را چنین تهدید می کنند و سامانه ی خودشان به احمقانه ترین شکل ممکن طراحی شده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
اگه کسی چند تا خونه داشته باشه و بصورت رایگان در اختیار بستگانش مثل پدر یا برادر و فامیل گذاشته باشه و قرارداد اجاره نداشته باشه تکلیفش چیه و چجوری باید تو سایت توضیح بده قانون جدید خیلی ابهامات و اشکال بهش وارده و تازه شرایط املاک مردم دائما در حال تغییر و نقل و انتقال و مشکلات پیشبینی نشده فراوان هست و اجرای یک قانون ناقص مشکلات فراوانی برای مردم ایجاد میکنه این وسط فقط دولت هست که دست بگیر داره و به فکر حفظ منافع مردم نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
به میزان اجاره خونه ها در اختیار فامیل گذاشته معلومه وضعش خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
اغا خدا وکیلی ما هم فامیل !!
کافیفه خونه رو بدی من خودم به عنوان اجاره نشین فرم را کامل می کنم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
معمولا عرضه کار و مدیریت درست ندارند راه های غلط میرن مثل بورس و تورم زندگی مردم کشیدن بالا باز هم عرضه اولیه میده نمیفهمه ابی نیست چکه کنه کسانی که باید مالیات و .. بدن مثل روز روشن هست پس دنبال چی هستند شاید هم یوم الله نزدیکه میخان کمک کنن ثوابش راببرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
این چه قانونی است که ویلاهای چندین میلیاردی ثروتمندان در روستاها و مکانهای خوش آب و هوا را نادیده گرفته ، یا اگر کسی دو واحد بزرگ در دو شهر متفاوت مثلا تهران و شمال داشته باشد معاف است اما اگر یک نفر مثلا سه واحد کوچک و کلنگی داشته باشد باید مالیات بدهد ؟ این قانون عدالت گستر نیست . به نظر میرسد کسانی که آن را نوشته اند شرایط اقتصادی خود را در آن لحاظ کرده اند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
فقط خانه های شهری و روستایی را گفته ، دیگه خانه های ویلایی و خانه باغ ها را شامل نمی شود.نگران نباشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
د زمانی دنبال ملی شدن صنعت بودند که تهش معلوم نیست چی میشه الان ماشاالله زمین و خونه و ... هر چند وقت ملی میشه یعنی یک نفر که در کره زمین متولد میشه پول زمین بده فردا هم بده ملی شدن صنعت قبر تو گور هر چی دزد ه و بی عرضه ای که این شده روش مدیریتش هزار راه بهتر هست سرگرمی درست میکنند بعد تا گرمی یکی با بار سر از اون ور کره در میاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
آفرین به دولت و تمام نمایندگان که این طرح را کلید زدند اگر در نظرات هموطنان دقت کنید می بینید که این طرح دقیق به اهدافش خواهد رسید و طرح بسیار موفقی خواهد بود انشالله
بعضی ها که محتکر مسکن هستن و عادت کردن که با سرمایه ای که دارند به راحتی و بدون زحمت پول در بیارن و مالیات هم ندن و به کسی هم پاسخگو نباشند الان همین افراد با این طرح بسیار مخالفند و از نظراتشان در همین بخش میشه فهمید که چقدر این طرح دقیق و رو حسابها
آفرین و ممنون از قانون گذاران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
به نظر من طرحی خوبی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
من که یه خونه دارم باید ثبت کنم ولی اونی که ده تا ویلای بزرگ داره چرا اون ثبت نمیکنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
مستاجرها هم باید ثبت نام کنن من دقیق متوجه نشدم.ما مستاجریم هیچ خونه ای هم به اسم خودمون نداریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
سوال منم هست
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۵:۱۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
اگر کسی خونه داشته باشه ولی هیچ کسی نداشته باشه حتی ازدواج هم نکرده باشه پدر مادر هم نداشته باشه ،چیکارباید بکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
هیچی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۳ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
خوب سرپرست خودش هست که ، پس باید ثبت کنه تا خانه خالی محسوب نشه و شامل مالیات نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
ساده هستینا ثبت نام نکنید جز مالیات چیز دیگه ای نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
اگر خانه را اجاره داده باشی 20%از کل اجاره مالیات میگیرند اگر خالی باشه 5برابر 16برابر32برابرمالیات میگیرند در هر صورت مالیات رو میگیرند سئوال اینجاست اگر آن طبقه که خالی حساب میشود قابل سکونت نباشد و برای سکونت باید چند ده ملیون خرج آن کنید و توانایی باز سازی آنرا نداشته باشید چگونه باید مالیات خالی بودنش را بپردازید در این قانون فقط اخذ مالیات لحاظ شده به هیچ مورد دیگری کاری ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
باشگاه خبرنگاران پیگیری کن خانه هایی که مسکن مهر هستن و هیچ برگه ای برای اثبات مالکیت و شماره سند ندارن و فقط کارت قسط وام بانکی مسکن مهر دارن باید چیکار کنن؟
Iran (Islamic Republic of)
پرویز
۱۵:۰۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
ممنون که مطالب من رو نمیزنید
Iran (Islamic Republic of)
پرویز
۱۵:۴۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
چون مطالب من رو نزدید اینجا مینویسم
ثبت نام به این آسانی که معاون وزیر میگه نیست
خیلی مشکل هستش
راهنمایی هم نمیکنن 45 دقیقه صبر کردم تا جواب سوال بدن
بهر حال سخته
مثلا 3دانگ آپارتمان بنام من هست و 3 ذانگ بنام همسرم
چگونه بنویسم؟
3 دانگ خودم رو زدم
اما 3 دانگ دیگه مونده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
شاید ناسزا گفته بودید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
فقط بلدبن زحمت و دردسر و مشکل برای مردم ابجاد کنید با این طرحهای مسخره که فقط به نفع خودتون هست.
فکر کردن با ابن کار مسکن ارزون میشه آقایون مشکل از جای دیگه ست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
هر موقع پول کم میارن شروع به راهزنی میکنن این کار بدتر باعث گرونی مسکن خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
لطفا باشگاه خبرنگاران محترم،پیگیری نمایید امکان ویرایش بگذارند چون اطلاعاتی که می خواهند گم و سخت هست...
Iran (Islamic Republic of)
ندا
۱۴:۴۱ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
حالا یه سوال؟ اگه کسی تو سامانه ملکشو با کدملی ثبت کنه و چندوقت دیگه این ملکو بفروشه تکلیفش چی میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
نباید دو ماه خالی بمونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
دو ماهه باید بفروشی
Iran (Islamic Republic of)
نورمحمد
۱۴:۳۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
در چنین خبرهایی بهتره آدرس رسمی سایت مربوطه هم از این مسئول پرسیده و درج میشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
این سایت اصلا باز نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
یکی بگه خونه قولنامه ای تکلیفش چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
اطلاعات همه تو سازمان املاک هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
اومدیم من خونه ام رو ثبت کردم و بعدش فروختم اون موقع تکلیف چیه؟؟؟؟باز باید خونه جدید ثبت کنم قبلی چجوری پاک میشه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
این معاون وزیر جزئیات قانون را نمیگوید یا نخوانده یا زرنگ بازی میکند و میخواهد موج سازی کند قانون شرط و شروطی دارد و وظایفی به عهده ی وزارت مسکن گذاشته که این آقا آنها را عنوان نمیکند ففط از جرائم صحبت میکند . هر خانوار در شهر محل سکونت خود هم می تواند یک واحد اضافه داشته باشد که شرایط آن در جزئیات متن نهایی قانون آمده است .بهتر است متن نهایی قانون را در گوگل جستجو کنید و یک بار آنرا بخوانید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
ایا املاک کانادا و ترکیه رو هم باید ثبت کنیم خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
اول مسئولان ثبت نام کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
سوال:
1.افراد مجرد که خونه دارن سرپرست خانوار حساب میشن؟چون گفتن فقط سرپرستان باید ثبت نام کنن
2.خونه ای که قولنامه هستش کد رهگیری هم نداره سندم نداره اون تکلیفش چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
نگا کن سرپرست خانوار کسیه که یارانه ش توو اون کارت میره اگر یارانه ت جداست توو کارت خودته خودت سرپرستی اگر توو کارت باباته بابات سرپرست حساب میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
دروغ میگن اماردست خودشونه میخان ملک های خودشون رونشه بازم مال مردم رابکشن بالا حطااماردرخارج ازکشورهم دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
روی اصل این مالیات که از نظر شرعی درست باشد حرف دارم و دیگر اینکه مالیات هم یک حدی دارد از نظر مبلغ ولی این مبلغ دیگه مالیات نیست رسما" راهزنی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
بعد کرونا این طرحو بزارید الان که شهرها قرمز شدن خطریه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
هر سال عوارض شهرداری میگیرید موقع فروش مالیاتم میگیرید. دیگه این طرح چیه اخه؟اطلاعات همه هم تو ثبت اسناد و املاک هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
این طرحو قبلا گزاشتن هیچکس ثبت نام نکرد
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۳:۴۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
فکنم //از مالیاتها خونه های خالی برای نصر اسلام استفاده میکنن // قبول دارید ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
بستن مالیات های گزاف بر گرده مردم ندار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
مال من قولنامه هستش شماره سندم ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
با این روش چجوری میفهمن خالیه؟من که ثبت نام نمیکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
فقط سرپرستان باید ثبت نام کنن؟
Iran (Islamic Republic of)
a.b.m
۱۴:۵۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
بله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
مالیات گرفتن از پولی که مردم با هزاران زحمت به دست آوردن و یک بار هم مالیات آنرا داده اند و برای فرزندانشان یا برای زمان لزوم مثله بیماری کنار گذاشته اند چه معنی دارد، اگر کسی سرطان بگیره که دولت پوله درمانش رو نمیده باید خانوادش بدن پس باید ذخیره ای داشته باشند، دولت با چه حقی به پس انداز مردم دست درازی میکنه؟ آیا واقعا این مالیات حلال است؟ اگه کسی مالی داره خمس و زکات میده به شما چه که مالیات من در اوردی بسازید و بگیرید؟ تحریم فشار آورده دارین عراجیف میبافید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
اولا کسی که سرمایه دارد و املاک متعدد دارد و با مصالح یارانه ای دولت بنا میسازد و یا خریداری میکند باید مالیات را هم پرداخت کند و در ضمن این افراد با خرید مسکن و املاک با سرمایه ای که دارند و احتکار آنها باعث گرانی روز افزون مسکن میشوند که این درست نیست و باید یاد بگیرند که اگر سرمایه ای اضافه دارند در بخش تولید و اشتغالزایی سرمایه گزاری کنند نه این که عادت به مفت خوری در سایه ی نبود قانون کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
شما اول بفهمید مالیات چی هست و در دنیا بویژه جهان سرمایه داری چگونه است؟ بعد قانون مالیات را بخوانید بعد اعتراض کنید چون از فحوای کلامتان مشخص است که چقر بلدید . من کارمند هر ماه قبل دریافتت حقوق مالیات از حقوقم کم می شود تا امثال شما خیابان و بیمارستان و دانشگاه و برق و گاز و ورزشگاه و امکانات رفاهی و ... داشته باشید و و تا بوده چنین بوده اما شما که چندین اپارتمان و ویلا و ماشین داریذ حالا برای چندر قاز پول کمتر از پول تو جیبی فرزند تان گریه می کنید؟ آغا مالیات شامل کسانی است که سه خانه بیشتر دارند و خالیه آن هم برای اینکه خانه های خالی معلوم بشه و به نوعی مالک یا خانه سوم به بالا را اجاره بدهد و یا معلوم بشود چه کسانی احتکار می کنند و چه کسانی واقعا بی خانه و کرایه نشین هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
وقتی اطلاعات تو سازمان ثبت اسناد و املاکه چرا مردم دوباره ثبت نام کنن؟مگه کرونا نیست چرا مردمو میکشونید تو کافی نت ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
شمس
۱۹:۵۱ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
منهم این سوال برایم پیش آمد. در این شرایط سخت کرونایی ( به قول دکتر محرز رنگ سیاه ) چرا مردم را مجبور میکنید به کافی نت ها یا دفاتر پیشخوان دولت و.. مراجعه کنند ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
تو مبایلت ثبت کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
شهرستان ملارد اکثر خونه ها سند ندارن و خود مردم ساختن.ماها چکار کنیم
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۳:۳۱ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
ببخشید // ددی من میگه اون خونه هایی هم که تو کانادا برا روز مبادا خریدیم باید بگیم ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
مجلس از وقتی اومده فقط داره مالیات میگیره
Netherlands
ناشناس
۱۳:۵۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
بجز این کاری بلد نیستن دیگه از مجلس انقلابی 10 درصدی توقع بیشتری نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
بله دیگه مجلس انقلابی شما بود مالیات بستن به ناف مردم.زورشون به بالاییها نمیرسه فقط از مردم بدبخت بیچاره میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
پس آقایانی که در شمال ویلا دارن مالیات نمیدن ! آفرین به مجلس محترم !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
من ثبت نام نمیکنم اخرش از ما بدبخت ها مالیات میگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
اگه بدبخت بودی ثبت نام می کردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
وقتی اطلاعات کل مالکان تو ثبت اسناد هست برا چی ما دوباره ثبت نام کنیم
Iran (Islamic Republic of)
کیوان
۱۳:۲۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
خونه ما هم از خونه های اول انقلابه که ساکنینش فرار کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
من خونمون مال بیست سال پیشه قولنامه ای هم هست تازه اون موقع کد رهگیری هم نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
بازم میخوان کافی نت ها و دفتر پیشخوانها رو شلوغ کنن بعد میگن کرونا چجوری پخش میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
سامانه مشکل داره الان خواستم وارد شوم پیام میاد هفتم اردیبهشت مراجعه کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
من تو این اوضاع و احوال اصلا در رو باز نمیکنم . به دلیل بیماری و نبود امنیت . سر زدن به خونه ها بی ادبی یه !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
باید تک تک مثل آمار گیری برن سراغ تک تک خونه ها و بحث مالکیتش رو مشخص کنند و هر خونه که درش باز نشد یک برگه بندازن که مالک موظف باشه بعدا که برگه را دید سریع به اطلاع برسونه و مثلا خانه ای که سه بار سر زده شد و کسی در را باز نکرد در فواصل زمانی مختلف، خانه ی خالی محسوب بشه، و همچنین اگر کسی صاحب خانه بود ولی خودش را مستاجر معرفی کرد و بعد خلافش ثابت شد ، با کسانی که اطلاعات غلط داده اند برخورد بازدارنده صورت بگیره.و بحث مالیات از خانه ی خالی رو در همه جا اجرا کنند که افراد ثروتمند مناطق بزرگتر در شهرهای کم جمعیت سرمایه گذاری نکنند و بخواهند از قانون مالیات فرار کنند و در عین حال قیمت های مناطق کم جمعیت رو هم سر به فلک ببرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
ما ۵ساله آپارتمان خریدیم ولی سند هنوز صادر نکردن ندادن تازه ساخت بوده
پیگیر سند هستن شاید یک سالی دیگه بدن
برای ثبت این که میگید هم باید شماره سند باشه

لطفا لطفا پسگیر بشید کسانی که سمد ندارن هنوز و در آینده سند میدن
چکار کنن
چون شماره سندی ندارن که توو سایت وارد کنن

لطفا حتما پیگیر بشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
این طرح یک اشکال داره و اون اینه که شهرهای با جمعیت کم ، مالیات از خانه های خالی گرفته نمیشه که باعث میشه پولدارهای شهرهای بزرگ بیان و کلی ملک و زمین در اون شهرهای کوچک بخرن و باعث بدبختی اون شهرهای کوچک بشن و قشر ضعیف اون شهرها زیر فشار اقتصادی بیشتری برن و در اون حتی روستاهای کوچک هم دیگه کسی نتونه خونه بخره
اصل و درستش اینه که هر کد ملی یک و یا حداکثر دو تا خونه بیشتر حق مالکیت نداشته باشه تا نیاز خانه فقط نیاز واقعی باشه و نه مثل الان که پولدارها چندین خانه دارند و مخصوصا خانه های مسکن مهر که مخصوص بی بضاعت هاست رو چندین و چندتا صاحب شدن! مسکن مهری که تا سه چهار سال قبل مثلا 25 میلیون بود الان پونصد قیمتشه! خوب مستقیم بگن اونی که نداره بره بمیره
Netherlands
ناشناس
۱۲:۴۶ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
خانه ما اصلا سند نداره قولنامه است پس نمی توانیم ثبت نام کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
آره ما هم همین طور قولنامه ای
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۳:۱۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
منم همین مشکل دارم سند هنوز صادر نشده
شماره سند میخاد برای این ثبت که گفتن که اونم نداریم چون سند نداریم

چکار کنیم ما پس؟
نمیخاد کاری کنیم؟
دیگه فردا پس فردا مسخره بازی درنیارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
مال منم قولنامه ایه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
خوش به حالتون
Netherlands
ناشناس
۱۲:۴۴ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
خانه ما اوقافی است و نیازی به ثبت نام نداره باید از اوقاف مشخصات بگیرید
۱۲
آخرین اخبار