تثبیت خاک کانون‌های بحرانی استان یزد در آینده‌ای نزدیک

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد گفت: کانون‌های بحرانی استان یزد به شکل‌های مختلف از جمله مالچ پاشی و نهال کاری تثبیت می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمد رضا آخوندی مدیر کل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد در حاشیه نشست تثبیت کننده خاک و بررسی مالچ‌های معدنی به صورت پایلوت در بافق، گفت: اراضی بیابانی استان یزد حدود ۲ و ۶دهم میلیون هکتار است که عملیات بیولوژیک ۷۰۰ هزار هکتار انجام شده است.

او با بیان اینکه ۱۳ کانون بحرانی در ۵۳۰ هزار هکتار از سطح استان داریم، افزود: بسیاری از این کانون‌های ساختار تثبیت کننده دارند، اما برای دیگر کانون‌ها برنامه ریزی‌هایی در حال انجام است که با شکل‌های مختلف از جمله مالچ پاشی و نهال کاری تثبیت شوند.

مدیر کل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد ادامه داد: پارسال از صندوق توسعه اعتبار برای طرح‌های آبخیزداری و بیابانی حدود ۳۵ میلیارد تومان تخصیص یافت که امروز قریب به ۱۰۰ درصد تخصیص اعتبار صورت گرفته و طبق قول‌های داده شده این میزان باتوجه به عملکرد استان به بیش از ۱۰۰ درصد می‌رسد.

آخوندی همچنین با اشاره به انعقاد تفاهم نامه دو ساله با شرکت سنگ آهن مرکزی ایران، گفت:این تفاهم نامه به منظور همکاری و مسوولیت اجتماعی برای اجرتی طرح‌های مختلف در محدوده شهرستان منعقد شده است.

او افزود: امیدواریم بتوانیم با انعقاد این تفاهم نامه اهداف سازمان را در حوزه تثبیت پوشش گیاهی و سفره‌های زیر زمینی، جلوگیری از سیلاب و مقابله با بیان زایی را شاهد باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار