رئیس جمهور اوکراین به دنبال افزایش محبوبیت و جلب توجه بایدن است

کارشناسان بر این باورند که رئیس جمهور اوکراین با تشدید تنش ها به دنبال جلب توجه دولت آمریکاست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، تشدید تنش‌ها بین اوکراین و روسیه در حالیست که برخی معتقدند رئیس جمهور اوکراین از طریق این تنش‌ها می‌خواهد محبوبیت خود را افزایش دهد و توجه دولت جدید آمریکا را به خود جلب کند.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو نگرانی عمیق خود را از فعالیت‌های نظامی روسیه در اوکراین و نقش مداوم آتش بس اعلام کرد.

ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین از دبیرکل ناتو خواست هر چه سریع‌تر اقدامات لازم را برای پیوستن کشورش به ناتو انجام دهد.
در همین حال دیمیتری پسکوف تاکید کرد پیوستن اوکراین به ناتو باعث تشدید مشکلات داخلی آن می‌شود.

مسکو و کی یف مسئولیت تشدید تنش‌های نظامی در منطقه دنباس واقع در شرق اوکراین را به گردن یکدیگر می‌اندازند و در حالی که کی یف از حمایت سیاسی آمریکا و اروپا برخوردار است، روسیه را به تجاوز و نقض آتش بس و استقرار نیرو‌های خود در جبهه‌ای به طول ۴۵۰ کیلومتر متهم می‌کند.

اوکراین اعلام کرده است مواضع ارتش در آنجا هدف گلوله باران و تیراندازی جدایی طلبان طرفدار روسیه قرار گرفته است که طی آن شماری از نظامیان اوکراینی در روز‌های اخیر کشته شده اند.

ناظران معتقدند تنش‌های کنونی ناشی از تمایل رئیس جمهور اوکراین برای احیای محبوبیت مردمی خود است که طی ماه‌های اخیر بر اساس نتایج نظرسنجی‌ها کاهش پیدا کرده است. وی همچنین می‌خواهد توجه دولت جدید آمریکا را به خود جلب کند که از زمان روی کار آمدن جو بایدن توجه زیادی به وی ندارد.

موضوع تشدید تنش‌ها یا برقراری آرامش به آنچه در میدان نزاع روی می‌دهد بستگی دارد، اما یادآور منازعه‌ای قدیمی است که جهان را به دو قطب تقسیم کرد و اکنون نشانه‌های آن هر چند به گونه‌ای متفاوت، دیده می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار