کارشناس لبنانی: آمریکا از برجام خارج شد، اکنون هم باید به آن بازگردد

کارشناس مسائل سیاسی لبنان معتقد است آمریکا باید از مواضع خود عقب نشینی کند و به برجام بازگردد، زیرا این واشنگتن بود که از توافق هسته‌ای خارج شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، فیصل عبدالساتر، کارشناس مسائل سیاسی لبنان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی روسیا الیوم در خصوص احتمال لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت: «در واقع آمریکایی‌ها که از توافق هسته‌ای خارج شدند، باید به این توافق بازگردند. آمریکا به شکل پی در پی با به تعویق انداختن و تعلل، برای بازی کردن با این موضوع تلاش می‌کند. به این امید که در مواضع ایران تغییری صورت بگیرد.»

وی افزود: «موضع ایران ثابت است و امکان ندارد از اصول اساسی دست بردارد؛ بر این اساس که آمریکا طرفی است که پس از سال‌های زیاد مذاکره، این توافق را امضا کرد؛ اما ترامپ احمق رئیس جمهور سابق آمریکا از این توافق خارج شد و کاری کرد که آمریکا در وضعیت انزوای بین المللی قرار بگیرد، زیرا این حکومت به توافق‌های خود احترام نمی‌گذارد.»

این مقام با اشاره به بدعهدی‌های اتحادیه اروپا در قبال توافق هسته‌ای ایران ادامه داد: از سوی دیگر، اروپا طرف دیگر این توافق هم به تعهدات خود پایبند نماند. اکنون ایران پیشرفت جدیدی کسب کرد و با نشستن پای میز مذاکرات به شکل مستقیم یا غیر مستقیم مخالفت کرد. این بدان معناست که آمریکا است که عقب نشینی خواهد کرد و ایران طرفی است که پیشرفت خواهد کرد، زیرا صاحب حق است و موضوع فقط به قدرت ارتباط ندارد.»

فیصل عبدالساتر در پاسخ به این پرسش که آیا به نفع ایران نیست که به جای اعمال شروط، روند را تسریع کند، گفت: «این همان منطق گمراه آمریکا است. آیا این آمریکا نیست که از سال‌ها پیش همه ملت‌ها را تحت تحریم قرار داده است و به دنبال هیمنه بر سرتاسر جهان است؟ این زبان برخی کشور‌های عربی است که بیشتر از آمریکایی ها، از واشنگتن حمایت می‌کنند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار