در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

هنر انقلاب وابسته به جغرافیا و زمان خاصی نیست

شجاعی طباطبایی درباره رسالت‌های هنر انقلاب در جامعه و حمایت از هنرمندان این عرصه سخن گفت.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،  ۲۰ فروردین که سالروز شهادت شهید اهل قلم سید مرتضی آوینی است، در تاریخ ملی ایران به عنوان روز هنر انقلاب نامگذاری شده است.

سید مسعود شجاعی طباطبایی چهره هنری انقلاب اسلامی درباره مفهوم هنر انقلاب به خبرنگار ما گفت: هنر انقلاب وابسته به جغرافیا و زمان خاص نیست. این هنر در طول زمان جاریست و متناسب با اتفاقات خاصی که در جهان می‌افتد، هنرمندان جبهه مقاومت موضع می‌گیرند.

وی افزود: این هنرمندان ممکن است که مسلمان هم نباشند، مثلا در رویداد‌هایی که در خصوص مظلومیت کشور فلسطین برگزار شد، بیشترین شرکت کنندگان از کشور‌های آمریکای لاتین و برزیل بودند. ما همواره آثار موثری که در ارتباط با حمایت از مظلومین دنیا خلق می‌شوند و با ظالمان مقابله می‌کنند را مد نظر داریم و برای شناسایی این آثار هم مسابقات متعددی برگزار شده است.

مدیر مرکز تجسمی حوزه هنری با بیان اینکه هنر انقلاب برگرفته از مباحث ظلم ستیزانه و معترضانه است اظهار کرد: ما مباحث انقلاب را جدا از مطالبات به حق مردمی نمی‌دانیم. همانطور که در جشنواره سال گذشته، بحث آقازاده ها، ژن برتر، اختلاس و... را مطرح کردیم.

وی ادامه داد: در سال جدید، بحث اقتصاد هنر و سایر جریان‌های تاثیرگذار تجسمی را به طور جد دنبال می‌کنیم. در تلاش هستیم تا هنرمندان انقلاب را در عرصه‌های بین المللی معرفی و گره‌ای از کار آن‌ها باز کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار