در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

افزایش ۴۰ درصدی عرضه مرغ در تهران

نایب رئیس انجمن صنفی مرغداران گوشتی گفت: نیاز روزانه بازار تهران به مرغ هزار تن است که عرضه این کالا با افزایش ۴۰ درصدی به ۱۴۰۰ تن رسیده است.

حبیب اسداله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی در گفت و گو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه بازار مرغ به تعادل رسیده است، اظهار کرد: امروز نرخ هرکیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان و مرغ گرم برای مصرف کننده ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان است.

وی با اشاره به اینکه در اکثر نقاط کشور مرغ به قیمت مصوب عرضه می شود، افزود: در برخی شهرستان ها، مرغ کمتر از قیمت ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان هم عرضه می شود.

اسداله نژاد با اشاره به اینکه مشکلی در تامین مرغ وجود ندارد، بیان کرد: اگر عطش مردم برای خرید مرغ در بازار کاهش یابد، شرایط بازار بهتر می شود چرا که اثر روانی در برخی استان ها موجب شده مرغ با نرخ های بالاتری عرضه شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه مرغ ماه رمضان نداریم، بیان کرد: با توجه به شرایط مساعد جوجه ریزی، مرغ با قیمت مصوب در ماه رمضان توزیع می شود.

وی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان و فروشندگان مکلف به اجرای نرخ مصوب هستند، افزود: از تمامی همکاران درخواست کردیم که مرغ را با نرخ مصوب تامین و عرضه کنند.

اسداله نژاد از افزایش ۴۰ درصدی توزیع مرغ در تهران خبر داد و گفت: روزانه هزار تن مرغ مورد نیاز استان تهران است که هم اکنون ۱۴۰۰ تن مرغ عرضه می شود و این موضوع در تعادل بازار تاثیر بسزایی دارد.

این‌مقام مسئول نرخ مصوب هر قطعه جوجه یکروزه را ۴ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: هم اکنون هر قطعه جوجه با نرخ ۶ هزار و ۲۰۰ تومان در بازار عرضه می شود.

وی از کمبود شدید جوجه خبر داد و گفت: علی رغم اختلاف ۲ هزار تومانی قیمت مصوب با نرخ بازار، اما در برخی مواقع امکان تامین با این نرخ هم وجود ندارد که این موضوع تولیدکنندگان را دچار چالش کرده است.

اسداله نژاد ادامه داد: بنابر آخرین آمار تا ۲۴ فروردین حدود ۸۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در واحدهای مرغداری صورت گرفت که با میزان ۱۲۵ میلیون جوجه ریزی ستاد تنظیم بازار اختلاف دارد که بدین ترتیب احتمال چالش و التهاب مجدد بازار در هفته های آتی دور از انتظار نیست.

این مقام مسئول  با اشاره به دلایل گرانی جوجه یکروزه در بازار اظهار کرد: بنابر اذعان سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز طی سه سال اخیر ۳ میلیون قطعه جوجه یکروزه هنگام خروج از مرزهای کشور کشف شد که معاون وزیر جهاد این میزان را انکار می کند، اما واقعیت آن است که این میزان کشف شده ستاد مبارزه با قاچاق کالاست و مقادیر دیگری هم که آماری از آن در دسترس نداریم، از کشور خارج شده است.

اسداله نژاد ادامه داد: با توجه به میزان جوجه ریزی که در ماه های شهریور، مهر و آبان سال گذشته صورت گرفته، پیش بینی می شود که در ۶ ماهه نخست امسال با کمبود جوجه مواجه هستیم که دولت باید تمهیداتی را در این باره اتخاذ می کرد تا جوجه یا تخم مرغ نطفه دار بصورت غیرقانونی از کشور خارج نمی شد.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران با اشاره به واردات جوجه و تخم مرغ نطفه دار بیان کرد: با توجه به تفاوت قیمت ارز ۲۵ هزار تومانی با ۴۲۰۰ تومانی باید نظارت بیشتری بر بازار صورت بگیرد تا ماجرای واردات گوشت با ارز ۴۲۰۰ تومان و عرضه با نرخ ۱۰۰ هزار تومان در بازار برای جوجه تکرار نشود.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی تصریح کرد: با توجه به جوجه ریزی مناسب و توزیع روزانه ۷ هزار تن گوشت مرغ کمبودی در بازار نداریم و با اصلاح قیمت مصوب بازار به آرامش رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
بجاي حرف زدن ، تو عمل ثابت كنيد. مردم بايد اين افزايش عرضه مرغ در بازار رو احساس كنن نه اينكه آقايون براي خودشون گزارش بدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
پس بقیه جاهای کشور چی؟!!! کشور فقط تهران نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
میخواستند صف بگیرندبرای تبلیغات زمان انتخابات که بنحواحسن انجام شد.وهم مرغ چندبرابرقیمت غالب کردن به امت همیشه درصحنه وهم میلیاردمیلیاردسودبردن وهم.....
Iran (Islamic Republic of)
محمد ت
۰۷:۵۲ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
سناریوی کمبود مرغ را اجرا کردند که هم گرانش کنند و هم کمبود روغن نباتی را از یادها ببرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۲ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
بازی دادن این مردم خیلی راحته. زمانی که قیمت مرغ پائیین بود کسی نمی خرید . وقتی انبار شد و گران، این مردم همیشه در صحنه چندین برابر نیازشان خریدند و درآینده نزدیک شاهد مرغهای فاسد داخل کیسه های زباله خواهیم بود!!! درود بر این مردم و مسولین با ایمان و خداشناس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۵ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
لعنت الله علی القوم الظالمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۳ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
مرغ باغ ملکوتم نیم از عالم خاک
چند روزی قفسی ساخته اند از بدنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۸ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
مردم راگرفتار مال وشکم کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۷ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
خدا لعنت تون کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۶ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
روش اداره کشور در چند دهه گذشته مسولان عزت مردم در صف پایمال میشه بد میگن چکار کنیم بیاین انقدر اجناس رو گران کنیم تا از توان خرید خیلیها کم بشه نتوانند بخرن انوقت دیگر صفی ایجاد نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۵ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
مرغ پرستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۸ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
آشغالا فقط میخواستن گرونتر کنن، مثل همیشه ...سناریوی تکراری، ی مدت قحطی میندازن، بعدش قیمتای نجومی، بعد نرخ مصوب خودشونو میبرن بالا، بعد بفرما برو بخر....وفور محصول در بازار
خیر نبینید الهی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۹ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
دزدتر از این دولت تو کل تاریخ نیومده گرون کردن بعد عرضه کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۰ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
هر وقت مرغ رسانه ای شد قیمتش بالا رفت بیخیال شین بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
قیمت مرغ رو ببرید کیلویی صدهزار تومن بعد بیارید کیلویی 70 هزار تومن بازم مردم صف میبندن میگن ارزون شده...
United States of America
ناشناس
۰۰:۴۱ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
لابد پول دارن که صف میبندن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
مردم رامسخره وبازی دادید!؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
مگه نرخ مصوب هر کیلویی ۲۲۵۰۰ نبود ؟
آخرین اخبار