دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر

ایران رکورد کشف مواد مخدر در سال ۹۹ را شکست

مومنی گفت: در سال ۹۹ ایران رکورد کشفیات مواد مخدررا شکست و با بالاترین میزان کشف در تاریخ ایران و جهان را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اسکندر مومنی، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در اختتامیه جشنواره یاریگران زندگی گفت: در این جشنواره هنرمندان برجسته و اقشار مختلف از شهرستان‌های دور محصولات فرهنگی خود را ارائه داده اند.

وی در ادامه گفت: در چهار دهه گذشته، ستاد، تمرکز بسیار خوبی بر روی اقدامات مقابله ایی داشته است و دستاوردهای بسیار خوبی در ایران و جهان داشته است. در سال ۹۹ ایران رکورد کشفیات مواد مخدر جمهوری اسلامی را شکست و با بالاترین میزان کشف در تاریخ ایران و جهان کتبا مورد اذعان و تقدیر سازمان ملل قرار گرفت.

مومنی افزود: این رکورد بی نظیری بود که در کنار افزایش ضربه به بنیان‌های اقتصادی قاچاقچیان مواد مخدر ایجاد شد؛ در حالی که میزان تولید مواد مخدر در افغانستان نسبت به سال قبل افزایش پیدا نکرد؛ البته میزان تولید نسبت به ۲۰ سال پیش ۵۰ برابر شده است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد: حاکمیت و دولت باید تلاش کنند مواد مخدری نباشد. به عبارتی ما باید مقابله با ورود به عرضه را کم کنیم. مقابله با ورود، عرضه و مصرف مواد مخدر را اگر افزایش داده و مصرف آن را کم کنیم، باور درستی است و وظیفه ما است که تلاش کنیم.

وی گفت: باید تلاش کرد مواد مخدر وارد نشود وهمچنین اقدامات باز دارنده صورت گرفته شود.

مومنی خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای که در سال ۹۸ برگزار شد، به این باور رسیدیم تا اقدامات آموزشی و فرهنگی در اولویت قرار گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار