سیر صعودی روند ابتلا به ویروس کرونای جهش یافته در استان قزوین

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: روند ابتلا به ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی به شدت بالاست و شاهد افزایش بستری بیماران کرونایی هستیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، نامدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی قزوین در نشست قرارگاه عملیاتی کرونا با بیان اینکه مدیریت بیماری جهش یافته کرونا، نیازمند بستری بیماران است، گفت: روند ابتلا به ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی به شدت بالاست و بر همین اساس، شاهد روند صعودی بستری بیماران کرونایی هستیم.

نامدار افزود: با توجه به زیرساخت‌های بهداشتی در استان قزوین تا ۱۰ روز آینده ظرفیت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تکمیل می‌شود.

وی افزود: روزانه ۱۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان قزوین بستری می‌شوند و اگر نتوانیم محدودیت‌های کرونایی را با جدیت اعمال کنیم، روند بستری‌ها و فوتی‌ها افزایش خواهند یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی قزوین با بیان اینکه عمل‌های زیبایی و الکتیو در مراکز درمانی استان مگر در مواقع ضروری متوقف شده است، گفت: در بیمارستان بوعلی ۱۸۰ تخت خالی، در بیمارستان ولایت ۱۴۰ تخت خالی، در بیمارستان شفا ۶۲ تخت خالی و در بیمارستان رازی ۱۰۰ تخت خالی برای بستری بیماران کرونایی وجود دارد و از ظرفیت تخت‌های خالی بیمارستان‌های خصوصی و ارتش، در آخرین مرحله برای بستری بیماران کرونایی استفاده خواهد شد.

وی افزود: اگر روال بستری بیماران کرونایی ادامه داشته باشد، احداث بیمارستان صحرایی و نقاهتگاه هم پاسخگو نخواهد بود.

دکتر نامدار خاطرنشان کرد: مسببان برگزاری مراسم‌های عزا و عروسی به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی قزوین بر تداوم اجرای طرح شهید سلیمانی تا مهار کرونا در استان تأکید کرد و گفت: از دو روز پیش، بعضی از دارو‌های بیمارستانی در اختیار افرادی که حال عمومی خوبی دارند و در منزل بستری هستند قرار داده شده و در حال رایزنی هستیم تا داروی آیورمکتین هم در داروخانه‌ها توزیع شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هم در این نشست گفت: شهرستان‌های آبی به نارنجی و نارنجی به قرمز تبدیل شده اند و شاهد شروع موج چهارم کرونا با افزایش تعداد بستری‌ها و فوتی‌ها هستیم.

مهدیخانی افزود: با توجه به نزدیک شدن به موعد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا، نیازمند مشارکت همگانی مردم برای عبور از موج چهارم کرونا هستیم.

دکتر رحمانی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز گفت: در شبانه روز گذشته ۴ بیمار کرونایی در استان فوت کردند و در حال حاضر ۴۰۶ بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها بستری هستند.

وی افزود: ۵ هزار و ۱۵۸ دوز واکسن کرونا نیز به گروه‌های هدف در استان قزوین تزریق شده است.

این خبر تکمیل می شود ..............

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار