قالیباف در صحن علنی:

اشکالات ساختاری و مدیریتی موجب نابسامانی بازار مرغ و تخم مرغ شد

رئیس مجلس گفت: یکی از اشکالات اساسی و جدی که موجب نابسامانی‌های موجود در حوزه مرغ و تخم مرغ شده، اشکالات ساختاری و مدیریتی است.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه  سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس  در جلسه  علنی امروز  مجلس پس از استماع گزارش وزیر جهاد کشاورزی، درباره کیفیت تامین و توزیع نهاده‌های دامی گفت: در حال حاضر مهلت مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی در سال ۹۸ درباره بند یک ماده یک قانون تمرکز وظایف بین وزارتخانه‌های کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت تمام شده و از آنجا که تمدید مجدد آن در جلسه شورای هماهنگی اقتصادی تصویب نشد، مقرر شد در نخستین جلسه امسال این موضوع تعیین تکلیف شده و وظایف به مسیر قانونی خود بازگردند.

وی افزود: یکی از اشکالات اساسی و جدی که موجب نابسامانی‌های موجود در حوزه مرغ و تخم مرغ شده، اشکالات ساختاری و مدیریتی است؛ زنجیره تولید، توزیع و نظارت این نابسامانی را ایجاد کرده است.

قالیباف  با بیان اینکه خواست مجلس، بازگشت وظایف وزارت جهاد کشاورزی به مسیر قانونی است، ادامه داد: وزرای صمت و جهاد کشاورزی نیز با این موضوع موافق هستند، بنابراین با این تصمیم قطعاً نابسامانی موجود پایان می‌یابد.

رئیس مجلس  ادامه داد: ماده ۲۳۴ درباره گزارش کمیسیون اقتصادی درباره وضعیت بازار و همچنین گزارش کمیسیون کشاورزی در این باره به صورت ماده ۲۳۴ در صحن علنی بررسی و به رأی گذاشته خواهد شد. پس از رأی گیری پیگیری‌های لازم در این باره براساس ماده ۲۳۴ انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۰:۳۵ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
خاک بر سرشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
تو هم که شاعر(شعار دهنده) از آب درآمدی برادر! این همه حرص میخوردی که رئیس بشی مشکلات مردم رو حل کنی، کو پس؟ چی شد؟
-
ناشناس
۱۴:۱۱ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
به نظر می رسد علت کاهش عرضه مرغ عدم تمایل خود مرغ ها به فعالیت در بازار به علت پایین بودن قیمت باشد و لذا با افزایش قیمت مسلما روحیه کار و تلاش در مرغ و خروس ها افزایش یافته و بشتر در بازار عرضه میشوند و درنتیجه مشکل کمبود رفع خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
توزیع مرغ در حال حاضر نیز به بدترین شکل ممکن انجام می شود. به چه دلیل به یک سوپر مارکت در منطقه 1 خیابان دربند- احمدی زمانی مجوز توزیع مرغ در حدود 6 تن در روز داده می شود؟ چرا این مرغ را به مرغ فروشی ها نمی دهید؟ آیا مرغ باید در کنار خیابان به فروش برسد؟
ما بارها در خیابان دیده ایم که این آقا مرغ را با قیمتی بالاتر به مغازه دارها می دهد!!! این سیستم رانتی کی به پایان می رسد؟
آخرین اخبار