مقامات اتحادیه اروپا با اردوغان دیدار می‌کنند

مقامات کمیسیون و شورای اتحادیه اروپا به منظور بهبود روابط و کاهش تنش‌ها با رئیس جمهور ترکیه در آنکارا دیدار خواهند کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس ۲۴، روسای اتحادیه اروپا قرار است با رئیس جمهور ترکیه به منظور بهبود روابط دیدار کنند.

دو مقام ارشد اتحادیه اروپا، اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا و چارلز میشل، رئیس شورای اروپا، امروز با اردوغان، رئیس جمهور ترکیه دیدار خواهند کرد.

مقامات اتحادیه اروپا اعلام کردند: هرگونه پیشرفت در روابط به نحوه عمل اردوغان بستگی دارد و نشست روز سه شنبه فرصتی برای طرفین است تا شرایط خود را برای کاهش تنش‌ها بیان کنند.

این نشست در پی خروج  ترکیه از پیمان مبارزه با خشونت علیه زنان صورت می‌گیرد. اگرچه بروکسل اقدام  ترکیه را محکوم کرد اما مقامات اتحادیه اروپا  هنوز بر تعهد خود برای همکاری با ترکیه در صورت کاهش تنش فعلی تأکید دارند.

در این نشست قرار است اتحادیه اروپا به روزرسانی اتحادیه گمرکی طرفین، آزادسازی ویزا، تأمین پول بیشتر برای پناهندگان را بررسی کند. این اتحادیه به آنکارا در ازای کنترل جریان مهاجران و پناهندگان به اروپا، وعده میلیاردها یورو را داده است.

یک منبع دیپلماتیک ترکیه به خبرگزاری فرانسه گفت که آنکارا انتظار دارد دو موضوع به روز شدن اتحادیه گمرکی سال ۱۹۹۵ و  وضعیت ترکیه برای عضویت در اتحادیه اروپا در این نشست حل و فصل شود.

 حضور کشتی‌های حفاری ترکیه در آبهای مورد مناقشه با یونان نیز از دیگر موضوعاتی بود که اتحادیه اروپا را درگیر کرد. سران کشور‌های اتحادیه اروپا در نشست بروکسل در ماه دسامبر تصمیم گرفتند اقدامات غیرقانونی و تهاجمی ترکیه در مدیترانه علیه یونان و قبرس را مجازات کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار