بابایی کارنامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نظام‌مندی صندوق‌های بازنشستگی بهبود پیدا کرده است

سخنگوی کمیسیون اجتماعی گفت: مسئله صندوق‌های بازنشستگی و زیرمجموعه‌هایشان پیگیری شده و نظام‌مندی آن‌ها بهبود پیدا کرده است.

علی بابایی کارنامی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه  سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه بیشتر سوالات نمایندگان از مسئولان به انتصابات مدیران باز می‌گردد، گفت: دستگاه نظارتی می‌گوید ما نمایندگان در زمینه انتصابات و پیگیری مطالبات نمی‌توانیم دخالت کنیم. اگرچه نماینده مجلس می‌خواهد در زمینه انتصاب مدیران نظارت کند، اما ذهنیتی به وجود می‌آید که وی می‌خواهد به اصطلاح، آدم خود را بگذارد. شاید این اتفاق بیفتد ولی هر چه جلوتر می‌رویم، چنین مسئله‌ای نادرتر می‌شود.

وی اضافه کرد: البته نقدی هم به نمایندگان هم وارد است که می‌گویند نماینده در زمینه انتصابات نقش دارند. وظیفه نماینده پارلمان در قانون به عنوان نماینده واقعی مردم در این باره مشخص نشده که آیا در زمینه انتصابات و جایگذاری مدیران و پیگیری مطالبات چه نقشی دارد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در پاسخ به چگونگی روند نظارتی پارلمان بر زیرمجموعه‌های صندوق‌های بازنشستگی و زیان‌‌ده بودن آنها تصریح کرد: مسئله صندوق‌های بازنشستگی و زیرمجموعه‌هایشان پیگیری شد و الان نظام‌مندی آنها بهبود پیدا کرده است. همچنین این صندوق‌ها در حال حاضر کمیته انتصابات دارند؛ مانند کمیته انتصابات شستا، سازمان تأمین اجتماعی، صندوق بازنشستگی و... .


بیشتر بخوانید


وی ادامه داد: احتمال رانت در انتصابات همچنان قطعاً وجود دارد، اما باز هم روند آن رو به جلو و پیشرفت است.

بابایی کارنامی اظهار کرد: جامعه‌ انتخابات دموکراتیک دارد، برای نمونه با انتخابات ریاست جمهوری برخی جمع می‌شوند و حق‌های نانوشته‌ای ایجاد می‌کنند که طبیعی است مطالباتشان را در قالب ستادهای بدون وابستگی به حزب یا جریان، بگیرند. به این ترتیب کشور با هدر رفت منابع روبه‌رو خواهد شد. هرچه مدیران ناکارآمد به واسطه تغییر مدیران بالادستی به عنوان ارکان تصمیم گیری در شرکت‌ها و بنگاه اقتصادی قرار بگیرند، اداره این نهادها با مشکل مواجه خواهد شد و بازنشستگان که سهامداران اصلی در این صندوق‌ها هستند، ضرر خواهند کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
فقط نمایندگان که بارای مردم واردمجلس شده اندجلوهرگونه اشکال خلاف ریزترین کاربد رامیتوانند بگیرند متعسفانه یکدستو یک صدانیستند باعرض معضرت ازخوبان نشون عده ایی بدبدردنخورداخلشون است براپرکردن جیب خودیااطرافیانشون هستند ابروی خوبان هم میبرندوگرنه اگرهمه خوب ودلسوز باشند حطا اگر هرریسی یاخودریسجمحور کوچکترین خلافی کرد میتوانند درجا بدون محاکمه زندانی یاهربلایی سرش بیارند چونکه نمایندها ازطرف مردم انتخاب میشوند به نظربنده اصل دولت نمایندها میباشند
آخرین اخبار