تمدید قرنطینه کرونایی در ونزوئلا با هدف جلوگیری از شیوع سویه برزیلی

نیکلاس مادورو با هدف جلوگیری از شیوع سویه برزیلی ویروس کرونا در ونزوئلا، دوره قرنطینه در این کشور را تمدید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آرتی عربی، «نیکلاس مادورو»، رئیس جمهور ونزوئلا در تلاش برای مهار شیوع سویه برزیلی ویروس کرونا از تمدید قرنطینه در این کشور خبر داد.

او در یک سخنرانی خطاب به شهروندان ونزوئلا گفت: باید در ۷ روز آینده قرنطینه شدیدی را رعایت کنیم تا ۲۱ روز قرنطینه کامل شود. ما باید همه تلاشمان را برای محافظت از خود انجام دهیم.

مادورو درخصوص شیوع سویه برزیلی کرونا هشدار داد و گفت: سویه‌های برزیلی کرونا بار ویروسی شدیدی دارند و مقامات بهداشتی باید اقدامات سختگیرانه را انجام دهند.

او هفته گذشته و همزمان با افزایش آمار مبتلایان به کرونا در این کشور، پیشنهاد «نفت در برابر واکسن» را پیشنهاد داد تا کشورش را که تحت تحریم‌های بین المللی در بخش نفت قرار دارد، قادر به خرید واکسن علیه ویروس کرونا سازد.

رئیس جمهور ونزوئلا پیشتر اعلام کرده بود که دولت او قصد دارد تا طرح ویژه‌ای را برای واکسیناسیون به اجرا در آورده و نیز اقدامات محدودیتی در راستای مهار شیوع کرونای برزیلی در این کشور را تشدید کند.

مادورو از واکسیناسیون ساکنان مناطقی که بالاترین نرخ ابتلا به سویه‌های جدید کرونا را دارند و برپایی بیمارستان‌های میدانی و آزمایشگاه‌های سیار خبر داد و تاکید کرد که درمان بیماران کرونایی در این کشور رایگاه خواهد بود.

مقامات ونزوئلا از حصار‌هایی به منظور محدود کردن رفت و آمد مردم و خودرو‌ها در مناطق پایتخت و نیز ایالت‌های میراندا و بولیوار در این کشور استفاده خواهند کرد.

همچنین وزارت حمل و نقل ونزوئلا از مسدود شدن مسیر‌های درون شهری از این مناطق و به مقصد این مناطق خبر داد. همچنین سرویس‌های حمل ونقل مسافری به بخش‌های دارای اولویت اختصاص خواهد یافت.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار