دردسر‌های جابجایی چمدان‌های غریبه‌ها در فرودگاه‌های امارات

«اداره گمرکی فدرال امارات» به مسافران هشدار داد از دریافت چمدان افراد ناشناس بدون دانستن محتوای داخل آن، خودداری کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خلیج تایمز، «اداره گمرکی فدرال امارات»، به مسافران هشدار داده است برای داشتن سفری ایمن و بدون خطر، از دریافت چمدان افراد ناشناس برای نشان دادن حسن نیت خود، بدون دانستن محتوای داخل آن، خودداری کنند.

مانند همه کشور‌های دیگر، مقامات گمرکی امارات نیز مواردی را ممنوع کرده‌اند که مسافران اجازه حمل آن‌ها را به کشور ندارند. مواردی که حمل آن‌ها ممکن است مسافران را به خطر بیندازد.

برخی از موارد ممنوع و محدود شده شامل مواد مخدر، ابزار قمار، تور‌های ماهیگیری نایلونی، حیوانات زنده، عاج فیل، لیزر نوری، ارز جعلی و تقلبی، مواد آلوده به اشعات رادیواکتیو و مجلات، تصاویر و نقاشی‌های اهانت‌آمیز یا غیراخلاقی و مجسمه‌های سنگی و همچنین مواد مخدر جویدنی، از جمله برگ‌های فوفل، هستند.

از طرفی نیز ممکن است ورود بعضی از موارد ممنوعه با صلاحدید مسئولان، به صورت محدود با مجوز، اشکالی نداشته باشد. از جمله حیوانات زنده، گیاهان، کود‌ها و سموم دفع آفات، سلاح، مهمات، مواد منفجره و آتش بازی، دارو‌ها و تجهیزات پزشکی، نوشیدنی‌های الکلی، لوازم آرایشی و بهداشتی و مراقبت‌های شخصی، الماس و سیگار‌های ساخته شده و فرآوری شده از توتون و تنباکو.

اداره گمرک امارات همچنین تاکید کرد افرادی که به جرم قاچاق دستگیر می‌شوند، مشمول جریمه نقدی، حبس یا هر دو مجازات می‌شوند و همچنین از مسافران خواسته شده که پس از ورود به این کشور اگر مبالغ زیادی پول و اقلام گران بها دارند، فرودگاه را مطلع کنند.

از مسافرانی که دارو‌های خود را به امارات می‌آورند خواسته شده نسخه دارویی معتبر برای دارو‌ها را به همراه خود داشته باشند، دستورالعمل‌های صادر شده از سوی شرکت‌های هواپیمایی را دنبال کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار