تحریم ۱۱ سازمان روسی از سوی اوکراین

رئیس جمهوراوکراین در پی تنش‌های ایجاد شده میان کی‌یف و مسکو، دستور تحریم ۱۱ سازمان روسی را صادر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ریانووستی، ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوراوکراین با به اجرا گذاشتن تصمیم شورای امنیت ملی و دفاعی این کشور، دستور تحریم ۱۱ سازمان و شرکت روسی ازجمله سازمان همکاری‌های خارجی روسیه تحت نظارت وزارت خارجه این کشور را صادر کرد.

براین اساس، سازمان همکاری‌های خارجی روسیه (مسئول گسترش همکاری‌های فرهنگی روسیه با کشور‌های دیگر)، شرکت حمل و نقل ولگا دنپر، کارخانه‌های تعمیر هواپیمای شماره ۳۲۲ و شماره ۵۱۴، مرکز تعمیر کشتی دال زاوود، شرکت ماشین سازی سومورماش-۲ام و شرکت اسنابکوم از سوی اوکراین تحریم شدند.

طبق دستور صادر شده از سوی رئیس جمهوراوکراین، همه اموال و دارایی‌های این مراکز و سازمان‌ها توقیف خواهد شد و هر گونه معامله و همکاری با این مراکز ممنوع است.

ویچسلاو والودین رئیس دومای روسیه، نیز در واکنش به این تحریم‌ها از سوی اوکران آن را نمونه بارز نقض اصول و قوانین بین المللی توصیف کرد.

تنش میان روسیه و اوکراین طی روز‌های گذشته شدت گرفته است و از این رو برخی مقامات روسیه و اوکراین یکدیگر را به تشدید مناقشه در شرق اوکراین متهم کردند.

آندره رودنکو، معاون وزیر امور خارجه روسیه، نیز طی اظهاراتی ادعا‌های مربوط به درگیری قریب الوقوع با اوکراین را تکذیب کرد و گفت که روسیه علاقه‌ای به رویارویی نظامی با این کشور ندارد.

خبرگزاری تاس نیز طی گزارشی اعلام کرده است که، فرانسه و آلمان از وخیم شدن اوضاع در «دونباس» ابراز نگرانی کرده و حمایت خود را از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین ابراز داشتند. 

انتهای پیام/

برچسب ها: اوکراین ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار