افزایش ۳۵ درصدی نرخ تاکسی در کرمان

معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان از اعلام نرخ‌نامه جدید تاکسی‌های درون شهری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،مهدی نیکویی، معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان در جلسه‌ای که با حضور نمایندگان خطوط تاکسیرانی درون‌شهری شهر کرمان برگزارشد، میزان افزایش نرخ جدید کرایه‌تاکسی در سال جدید را ۳۵ درصد اعلام کرد و گفت: نرخ کرایه‌تاکسی طی پارسال در سه نوبت درمجموع ۴۵ درصد افزایش یافت که آخرین افزایش، ۱۵ درصد بود.

او فرسودگی ناوگان حمل‌ونقل عمومی درون‌شهری به‌خصوص تاکسی‌ها را ازجمله مشکلات پیشِ رو ذکر کرد وافزود: متاسفانه اغلب تاکسی‌ها فرسوده و تعدادی از رده خارج هستند.

نیکویی با اشاره به اقدامات در دستور کار برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی به‌خصوص تاکسی‌های درون‌شهری، گفت: در صورت قطعی‌شدن این طرح، باید برای تأمین منابع و دریافت تسهیلات پیگیری های لازم انجام شود.

او با اشاره به شیوع ویروس کرونا، رانندگان تاکسی را آسیب‌پذیر دانست و تصریح کرد: بعد از پاکبانان، فعالان ناوگان حمل‌ونقل عمومی ازجمله رانندگان اتوبوس و تاکسی، در اولویت دریافت واکسن کرونا قرار دارند و این افراد با اولویت، واکسن دریافت خواهند کرد.

همچنین معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان، بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ازسوی رانندگان تاکسی تأکید کرد.

در ادامه این جلسه، مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری کرمان، به تأثیر مستقیم شیوع ویروس کرونا بر معیشت رانندگان تاکسی اشاره کرد و گفت: در بعضی روز‌های سال ۹۹ با قرنطینه و کاهش ۳۹ درصدی مسافران مواجه بودیم.

هادی خدادادی، با اشاره به افزایش نرخ بنزین در سال ۹۸ و لحاظ کردن آن در افزایش نرخ کرایه گفت: در سال ۹۹ نیز به‌دلیل شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت کردن دستورالعمل‌های بهداشتی و حذف یک مسافر، نرخ کرایه‌تاکسی ۱۵ درصد افزایش یافت.

او افزود: نرخ‌نامه جدید تاکسی‌ها با ۳۵ درصد افزایش از ۱۶ فروردین‌ماه به‌صورت رسمی اعلام می‌شود.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری تأکید کرد: این نرخ‌نامه باید در تمام تاکسی‌ها نصب شود.

خدادادی، از طراحی جدید ایستگاه‌های تاکسی و جلوگیری از ورود خودرو‌های شخصی به داخل جایگاه تاکسی خبر داد و گفت: علاوه بر آن، فضای ایستگاه‌های تاکسی نیز در حال بهینه‌سازی است.

او توزیع دو نوبت ماسک به رانندگان تاکسی، ضدعفونی ناوگان تاکسیرانی در دو شیفت صبح و عصر و توزیع بسته‌های معیشتی بین تعدادی از رانندگان نیازمند را ازجمله برخی اقدامات این سازمان ذکر کرد و گفت:طی پارسال برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، تعدادی پلاستیک جداکننده به رانندگان تاکسی تحویل داده شده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار