گردباد وحشتناک کِرم، کاربران را سخت متعجب کرد

گردباد وحشتناک کرم که بر اثر دلایلی نامعلوم در شهر پدیدار شده بود موجب تعجب کاربران و کارشناسان شد.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از ساکنان ایالت نیوجرسی زمانی که برای پیاده روی صبحگاهی از خانه خود خارج شده بود با صحنه عجیبی مواجه شد. انبوهی از کرم‌ها در سطح پیاده رو و خیابان به شکل وحشت آوری گرد هم پیچیده و گردبادی عجیب و غریب را پدید آورده بودند. او که نمی‌خواست نامش فاش شود، این تصاویر را برای تیفانی فیشر، یکی از اعضای شورای شهر هوبوک ارسال کرد.

به این ترتیب تیفانی شیفر هم تصاویر را در فضای مجازی و صفحه فیسبوک خود منتشر کرد و موجب تعجب شدید کاربران شد به طوری که بسیاری این صحنه را وحشتناک و چیزی شبیه به فیلم‌های تخیلی توصیف کرده بودند. این عضو شورای شهر با انتشار تصاویر گردباد کِرم درصفحه‌اش نوشت: «این واضح است که کرم‌ها پس ازبارش باران‌های بهاری از خاک بیرون می‌آیند اما من درعمرم چنین صحنه‌ای را ندیده بودم.»

گردباد وحشتناک کِرم

کرم‌ها از طریق پوست نفس می‌کشند، بنابراین طبق گفته دانشگاه ویسکانسین-مدیسون ، هنگامی که باران شدید یا مداوم، خاک را از آب اشباع می کند، کرم ها باید به سطح زمین بیایند. کرم های خاکی معمولاً منزوی هستند، اما گاهی اوقات روی سطح زمین به صورت جمعی دیده می‌شوند. محققان در سال 2010 در مجله بین المللی زیست شناسی رفتاری گزارش دادند که کرم‌ها به صورت گروهی جمع می‌شوند و با یکدیگر درمورد مسیر حرکت خود ارتباط برقرار می کنند .

 یک نمونه استثنایی گله کرم های خاکی در سال 2015 توسط محیط بانان در پارک ایالت آیزنهاور در دنیسون ، تگزاس ثبت و ضبط شد. در فیلمی که به کانال یوتیوب پارک های تگزاس و حیات وحش ارسال شده بود توده‌های عظیم کرم خاکی صورتی در جاده‌ها دیده می‌شوند. نمایندگان پارک در توضیحات ویدئویی نوشتند: "ممکن است سیل اخیر این رفتار گله‌ای کرم‌ها را به وجود آورده باشد.

اما علت گردباد کرم در هوبوک کمتر مشخص است. کیونگ سو یو، استاد گروه خاک، آب و هوا در دانشگاه مینه سوتا گفت: "این شکل گردباد واقعاً جالب است." او معتقد است دلیل ظهور کرم‌ها روی سطح زمین احتمالاً بارش بوده است. به عقیده او ارتعاشات ناشی از حفاری موش‌های کور سبب شده کرم‌های خاکی به سطح بیایند. اما شکل تندباد مانند آن مرموز است. انبوه کرم‌های خاکی زمانی ظاهر می‌شوند که یک تهدید محیط زیستی وجود داشته باشد. اما تصاویر ثبت شده اطلاعات کافی درباره شرایط محیطی را فراهم نمی‌کند.

گردباد وحشتناک کِرم

کوین بات یکی از کارشناسان اکولوژی خاک در دانشگاه سنترال لانکشایر معتقد است دلیل ظهور انبوهی از کرم‌های خاکی در پیاده رو خیابان ترکیبی از باران‌های شدید و سطح سخت پیاده رو است. به طور خلاصه، احتمالاً کرم‌ها به دلیل باران فراوان به سطح زمین آمده‌اند و به دلیل سختی سطح نتوانسته‌اند سوراخی به داخل زمین حفر کنند. شکل ایجاد شده نیز احتمالاً به روند تخلیه آب مربوط است و ارتباطی با رفتار خاص کرم‌های خاکی ندارد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
مشخصه ایارو یکی اینجا انداخته.حالت پخش شن این رنمها روی زمین و اینکه تیکه تیکه کنار هم افتادن ،همینطور اینکه روی آسفالت این کرمها پخش شدن مشخص میکنه مثلا از روی کامیون ، کرمها روی زمین ریخته شدن.معمولا این کرمهارو برای مصارف کشاورزی و ماهیگیری پرورش میدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
یا ابلفضل، اخرالازمانه که میگن اینه ها همش بلا و عذاب و صحنه های باورنکردنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
سردشون بوده. دور هم جمع شدند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
اینها کرمهای ورمی فرم پرورشی هستند که برای استهسال کود مرغوب در کودهای حیوانی قرارداده می شوند و احتمالا از یک وسیله نقلیه حامل این نوع کرمها به بیرون افتاده اند