محمودزاده در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

پرداخت وام ودیعه مسکن در سال ۱۴۰۰ قوت گرفت

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پیشنهاد پرداخت وام ودیعه مسکن را به ستاد ملی مقابله با کرونا داده‌ایم و جزئیات آن تا پایان هفته مشخص می‌شود.

محمود محمود زاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه با توجه به آنکه شرایط کرونایی کشور به ویژه در تهران تغییری نکرده است، امسال هم همانند سال گذشته پیشنهاد پرداخت وام ودیعه مسکن به متقاضیان را داده‌ایم، تصریح کرد: امیدواریم  این موضوع در ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب شود.

او  بیان کرد: قانون تمدید اجباری قرارداد اجاره در سال گذشته تصویب شد و ما در رابطه با جزئیات بازار اجاره و حمایت از مستاجران هم ظرف چند روز آینده تصمیم نهایی می‌گیریم.

 معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ما پیشنهاد پرداخت وام ودیعه مسکن را به ستاد ملی کرونا ارائه کرده‌ایم و منتظر اعلام نتیجه آن هستیم، افزود: پرداخت وام ودیعه مسکن سال گذشته اتفاق بسیار مثبتی بود که نقش موثری در تثبیت بازار داشت و امیدواریم در سال ۱۴۰۰ آن را بهتر ادامه دهیم.

او یاد آور شد: افزایش مبلغ وام ودیعه مسکن محتمل است و موضوع مورد بحث در این رابطه منابعی است که در نظر گرفته می‌شود.

 براساس این گزارش در  اوایل سال ۹۹ با توجه به اوج گیری بیماری کرونا بسیاری از مالکان و موجران واحد‌های خود را برای اجاره عرضه نمی‌کردند و همین امر باعث رشد چشمگیر نرخ‌های اجاره در  این بازار شد.  همین وضعیت باعث شد که دولت در ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیماتی در این خصوص بگیرد، به طوری که سال گذشته تمام قرارداد‌های اجاره (با در نظر گرفتن سه شرط اصلی) به دلیل شرایط کرونا تمدید شده تلقی شدند. بر این اساس تمام قرارداد‌های اجاره در سال ۱۴۰۰ تا سه ماه پس از اعلام رسمی پایان کرونا تمدید شده تلقی می‌شوند مگر اینکه مستاجر سه شرط اصلی را برای تمدید اجاره نداشته باشد.

گفتنی است، سه شرط مهم تمدید قرارداد‌های اجاره با مستاجران عبارت است از؛  مستاجر در یک سال گذشته مفاد قرارداد را رعایت کرده و همچنین باعث ایجاد ضرر و زیان موجر نشده باشد یا اینکه مالک قصد فروش ملک خود را نداشته باشد و شرط سوم اینکه مستاجر سقف مصوب افزایش اجاره بها را بپذیرد، قرارداد اجاره به مدت یک سال دیگر تمدید شده تلقی می‌شود و نیازی نیست مستاجر اقدام به جابه‌جایی کند.

 خوشبختانه قوه قضائیه در مدت یک سال گذشته همکاری‌های خوبی برای اجرای این مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا برای تمدید قرارداد‌های اجاره داشته است، البته قوه قضائیه پیشنهاداتی را برای اضافه کردن به این مصوبات اعلام کرده است از جمله اینکه اگر مالک واحد اجاره داده شده را برای یکی از اعضای درجه یک بخواهد یا اینکه فرزند ذکور خانواده ازدواج کرده باشد و قصد سکونت در آن واحد را داشته باشد، آن واحد باید توسط مستاجر تخلیه شود.

 براساس این گزارش بسیاری از مستاجران در سال گذشته با وجود چنین تصمیماتی مشکلات بسیار زیادی با موجران خود داشتند و بسیاری از آن‌ها سقف ۲۵ درصدی را رعایت نکردند و بیش از ۴۰ تا ۵۰ درصد افزایش قیمت داشتند.

انتهای پیام/

برچسب ها: بازار مسکن ، وام مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
ماهم احتیاج به وام داریم یه ماه دیگه باید اسباب کشی کنیم با این پولی که داریم خونه چهل متری هم گیر نمیادشوهرم بخاطر کرونا از کار اخراج شده یکسال بیکاره تازه اگه وامم بگیریم باکلی بدبختی ، باز باید بالای یک تومن اجاره بدیم نمیدونم دردامونا به کی بگیم
Iran (Islamic Republic of)
جمال
۲۱:۳۷ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
ده ساله مستجرم باحقوق کارگری ماهی ۸۰۰ هرچه پیام ندادم بهم تعلق نگرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
تو رو خدا تصویبش کنید به خدا کرایه ها خیلی رفته بالا با پول پیش الان نمیشه خونه گرفت، اگه مسلمونید تصویبش کنید به قرآن احتیاج داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
اول تکلیف کسانی که سال گذشته وام ودیعه رو نگرفتن به دلیل اینکه بانکها میگفتن بودجه نداریم روشن کنید بعد دوباره شروع به دروغ گفتن کنید
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۰۷:۴۴ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
اصلا اینگونه وام دادن به نیازمند جماعت درست نیست اگر میخواهید مشکل مستاجر را حل کنید وام کم بهره به خود مستاجر بدین چرا لقمه را دور سرتون میچرخونید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۴ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
خدا رو شکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۲ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
چه فایده ما که پول رهن ما ۱۲ بود همون دادن نتوانستیم ۳۰ تومن را بگیریم در تبریز هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۹ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
خطاروی خطا
همین وام باعث بدبختی مستاجران شد اجاره بهارفت بالا سودکلانیم بانکها میزنند به جیب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۴ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
من رفتم بانک تجارت شعبه ای که انتخاب کردم اولن تاگفتم وام ودیعه برق گرفتش شروع کرد به شرایط هفت خان رستم دادن دوتاضامن شاغل کسرازحقوق سفته دوبرابر کدرهگیری و غیره همون دوتاضامن رو ازکجابیاریم کی میاد برای بازنشسته ضمانت ۵۰میلیون وام بکنه؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۴ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
من خودم کارگر نانوایی با 900 هزار تومن حقوق بدون بیمه،سه نفر هستیم،چیکار کنم،صبح امروز رفتم دکتر آزمایش نوشته برام،بردم آزمایشگاه 450 هزار تومن ازم پول گرفتن،همه چی گرون شده الا حقوق کارگر و کرایه تاکسی، بهتره با این وضع کسب و کار،برای وام هایی که پرداخت شده یکسال تنفس بدن تا حداقل یک مرحمی بر زخم های بیشمار ما بشه.
خدا کمک ما بدبخت بیچاره ها باشه،نا امید نیستیم خدا کریمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
صاحب خونه ی ما سال گذشته در بدترین شرایط و با دروغ نیرنگ ( دخترم گرفتاری دارد و قصد داریم که خونه را به دخترم بدهیم ) ما را مجبور کرد که بلند شویم . بعداً ما فهمیدیم که خونه را با کرایه ی خیلی بالا به مستاجر دیگری داده . به خاطر این ترفند خداوند از او راضی نباشه .
Iran (Islamic Republic of)
عجب
۲۲:۰۵ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
سلام اخه این چجوروامی هست که اخرخودمبلغ بانک دراخرسال برمیداره فقط سودشومیخاد مردم بدبختن وام بدین بهشون که اخردست پول براخودش بمونه که اگرم خاست بره جایی خونه بگیره پولی ذخیره داشته باشه عدل عدالت علی بایدباشه که نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
سلام،خداخیرتون بده مابه وام ودیعه احتیاج داریم انشالاموافقت بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۱ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
همچین ذوق نکن عزیز برو اول ببین شرایط بانکه چیه اونوقت ذوق کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
باسلام لطفا در رابطه با اینکه ما امسال وام ودیعه گرفتیم از همین الان استرس پرداخت داریم تو این اوضاع کرونا و بی درآمدی امکان تمدید وام وجود داره؟
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۵:۲۰ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
خدا خیرتون بده طرح خوبی است اگر مالک شرایط را قبول نکرد چه کار کنیم ما مستاجر ها خیلی بد بخت هستیم اگر کرایه ای که می گه ندیم به هر بهانه ای بلندمون می کنند خانه به دوش می شیم گریه ام گرفته خدا به ما کمک کنه چه روز گار بدی شده اکثر صاحب خانه ها رحم ندارند
آخرین اخبار