فرهنگی در جمع خبرنگاران:

دولت مکلف است مطابق قانون مصوب مجلس با برجام برخورد کند

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: دولت و سازمان انرژی اتمی مکلف هستند تا مطابق قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در خصوص برجام عمل کند.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه  سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدحسین فرهنگی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران با اشاره به جزئیات جلسه غیر علنی امروز مجلس اظهار کرد: در این جلسه درباره برجام بحث و بررسی‌هایی صورت گرفت، آمریکایی‌ها بودند که برجام را متوقف کردند و بنابراین هیچ گونه مذاکره‌ای بین ایران و آمریکا صورت نخواهد گرفت.

وی افزود: همچنین در ادامه جلسه درباره سند همکاری میان ایران و چین نیز بحث و بررسی‌هایی صورت گرفت و براساس اصل ۷۷ و ۱۲۵ قانون اساسی هر موقع این قرارداد قابلیت اجرایی پیدا کند باید با ذکر مشخصات، مجلس نیز در جریان قرار گیرد. البته همه بر این باور بودند که براساس اصل ۱۷۶ قانون اساسی در مواردی که به حوزه امنیتی و نظامی باز می‌گردد این شورای عالی امنیت ملی است که حق اظهارنظر دارد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: در این سند در خصوص مسائل پولی و ارزی و همکاری اقتصادی و سرمایه گذاری‌های اقتصادی سیاست‌های کلی تبیین شده و دولت‌ها نقش تسهیل گر را در این زمینه دارند.

وی در پایان گفت: مقرر شد تا کمیسیون ویژه‌ای در مجلس تشکیل شود تا گام‌های اجرایی این سند با دقت و شفافیت مورد نظارت قرار گیرد البته واگذاری سرزمین اصلا صحت ندارد، بلکه سیاست‌های کلی برای همکاری اقتصادی و سرمایه گذاری در این سند دیده شده است.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: دولت و سازمان انرژی اتمی مکلف هستند تا مطابق قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در خصوص برجام عمل کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.