در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

خسارت ۴۰ میلیارد تومانی هر ساله سیل به کشور

کارشناس بیمه گفت: متوسط خسارت هر سیل در کشور ۴۰ میلیارد تومان است، در حالی که با اجرای عملیات آبخیزداری می‌توان خسارات سیل را تا ۷۰ درصد کاهش داد.

رامین امینی زارع کارشناس مدیریت ریسک و بیمه در گفت‌وگو با خبرنگاربانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: متوسط خسارت هر سیل در کشور ۴۰ میلیارد تومان است، در حالی که با اجرای عملیات آبخیزداری می‌توان خسارات سیل را تا ۷۰ درصد کاهش داد.

او ادامه داد: با افزایش رخدادهای حدی، خسارات مرتبط با مخاطرات طبیعی اصلی ترین و مهم ترین تهدید پیش روی بشر و در پی آن صنعت بیمه به شمار می‌رود. فراموش نکنیم در شرایط گرمایش جهانی و تغییر اقلیم اهمیت توسعه پایدار منابع آب بسیار حیاتی است، گستره حوضه‌های آبخیز در قلمرو فرسایش آبی ۱۲۵ میلیون هکتار و وسعت حوزه‌های آبخیز بیابانی در قلمرو فرسایش بادی ۳۲ میلیون هکتار است.

کاهش خسارت با اجرای عملیات آبخیزداری

 امینی زارع بیان کرد: ۴۵۰ شهر کشور در معرض خطر سیل قرار دارند و تعداد روستاها و آبادی‌های در معرض سیل نیز ۸ هزار و ۶۵۰ مورد گزارش شده است که با اقدامات آبخیزداری می‌توان سالانه ۵۳۰ متر مکعب در هکتار نفوذ آب را در مناطق کوهستانی و پرشیب افزایش داد.


بیشتربخوانید


این کارشناس بیمه اظهار کرد: در گزارش اخیر پژوهشکده بیمه نیز ضرورت تدوین بیمه سیل در رویارویی با شرایط تغییر اقلیم به عنوان یک ضرورت ملی و تأثیرگذار بر آینده کشور مورد تاکید قرار گرفته و توجه اختصاصی به هریک از مخاطرات طبیعی ذیل صندوق بیمه همگانی سوانح طبیعی وابسته به بیمه مرکزی ارائه شده است.

امینی زارع در پایان گفت: نکته مهم این است در حال حاضر در تمامی شرکت‌های بیمه کشور و به ویژه مرتبط ترین بیمه با طبیعت کشور که صندوق بیمه کشاورزی است، امکان صدور بیمه نامه‌هایی با پوشش سیل وجود دارد و کشاورزان می‌توانند از طریق نمایندگی‌ها در سراسر کشور یا شبکه پاسخگوی بانک کشاورزی، بیمه نامه‌هایی با پوشش خطر سیل، آتش سوزی، توفان، خشکسالی، زمین لرزه و همچنین بیماری‌های دام، طیور وآبزیان را خریداری کرده و از جبران بخشی از خسارات تولیدی خود آرامش خاطر داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۱:۲۶ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
چقدر زیاد
Iran (Islamic Republic of)
Mohsen
۱۷:۴۲ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
قراردادنجومی فوتبالیهاشفاف نیست این بودجه رابه سیل زده ها بدهند.
آخرین اخبار