بسته مجازی سیاسیون به تاریخ ۱۴ فروردین؛

جوانگرایی نتایج مثبتی را برای ما به ارمغان آورد / برای موارد غیر اورژانسی به بیمارستان مراجعه نکنید

گزیده‌ای از پست‌های سیاسیون در فضای مجازی را در گزارش زیر مشاهده می‌کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، چهره‌های سیاسی کشور هم مانند بقیه مردم در شبکه‌های اجتماعی صفحاتی را دارند که در آن نسبت به اتفاقاتی که رخ می‌دهد پست یا توئیت‌هایی را منتشر می‌کنند.

برخی از مسئولان حاضر در فضای مجازی، گاهی از این فضا برای اطلاع رسانی و پخش اخبار مربوط به حوزه‌های تحت اختیارشان نیز استفاده می‌کنند و به طور مستقیم با مردم در ارتباط و پاسخگوی سوال‌های آن‌ها هستند.


بیشتر بخوانید


در ادامه می‌توانید بخشی از فعالیت‌ چهره‌های مطرح سیاسی کشور در فضای مجازی را مشاهده کنید:

علی ربیعی، سخنگوی دولت؛ با انتشار پستی درباره برنامه‌های انجام شده در دولت نوشت:

" ۴ ماه و ۵ برنامه؛ آغازی برای یک پایان

(تصویر این پست از عکاسی‌های بهارانه خودم است)

برخی مقاطع تاریخی فراتر از طول زمانی خود اهمیت می‌یابند. ماه‌های پیش رو یکی از همین مقاطع تاریخی محسوب می‌شود. ماه‌هایی که باید نتیجه مقاومت مردم در برابر فشار حداکثری دولت ترامپ دیده وسهم و جایگاه شایسته ایران در معادلات در حال تغییر بین‌المللی بیش از پیش کسب و تثبیت شود.

نظام دوقطبی بین‌المللی پس از فروپاشی شوروی دچار سرگشتگی شد و امریکا درحال تثبیت نظام تک‌قطبی بود. درحالی که چنانکه پیش از این نیز نوشتم جهان از حالت قطبی به شکل منظومه‌ای تغییر خواهد کرد که این منظومه‌ها اعم از کشور‌های کانونی و پیرامونی یا اتحادیه‌های منطقه‌ای خواهند بود که بنیان آن‌ها اقتصاد سیاسی است. چندین منظومه جهانی وجود دارند که برخی در حال برآمدن هستند و برخی دیگر در حال تلاش برای تثبیت و حفظ جایگاهشان در سلسله مراتب جهانی. اتفاقاً در قاره آسیا چین و هند تأثیرگذاری بیشتری خواهند یافت چنانکه هند به غول آینده اقتصادی آسیا تبدیل خواهد شد؛ بنابراین جهان در حال تغییر و تحول و جابه‌جایی قدرت‌های تأثیرگذار است و ارتقای جایگاه ایران در جهان دراین سال‌ها مشخص خواهد شد. در ماه‌های اخیر بخشی از این فعل و انفعالات بین‌المللی را در انزوای دولت ترامپ حتی در جمع هم‌پیمانان سنتی خود از جمله بریتانیا دیدیم. در این نقشه بزرگ و در کشاکش این تقلای بین‌المللی که همه کشور‌ها مرحله تازه‌ای ازتلاش‌های ژئوپولیتیکی خود رابرای بازتعریف جایگاه جدید خود سرعت داده‌اند، ماه‌ها و سال‌های آینده به مراتب برای ما نیز اهمیت متمایزی دارد. بحران‌هایی که در سالیان اخیر پشت‌سر گذاشتیم و بعضاً همچنان در دست و پنجه نرم کردن با پاندمی کرونا و تحریم ادامه دارد، نباید در اراده ما برای عقب نماندن از رقابت‌های جهانی تأثیر بگذارد. در این میان دولت به عنوان سکاندار اجرایی ایران در مدیریت منابع و پیشبرد سیاست‌ها مصمم است که با بی‌توجهی به فشار‌های خارجی وحاشیه‌های داخلی، این مأموریت ملی را تا آخرین روز مسئولیت خود ادامه دهد.

بدون تردید ارتقای جایگاه ایران اصلی‌ترین وظیفه دولت است علاوه بر آن دولت طبق وعده خودبرنامه‌های پنج‌گانه‌ای را تدوین کرده که بنادارد اجرای آن را با جدیت دنبال کرده و تلاش خواهد کرد زیرساخت‌های سیاسی و اقتصادی مناسبی را به منتخب ملت تحویل دهد که شامل پنج برنامه؛ رفع تحریم، مقابله با کرونا، افزایش تولید و تثبیت بازار، اتمام پروژه‌های زیرساختی برای آینده و نیز انتخابات سالم با مشارکت بالا است."

.

محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، توئیتی را درباره جوانگرایی در اداره‌ها منتشر کرد:

" جوانگرایی در اداره  موسسه عالی پژوهش نتایج مثبتی را برای ما به ارمغان آورد. انجام پژوهش در موضوعاتی، چون حداقل مزد، بحران صندوق‌ها، دسترسی عادلانه به خدمات درمانی، تاثیرات کرونا و رصد مطالبات ذینفعان تامین اجتماعی کمک بسیار بزرگی به سیاستگذاری در این عرصه‌ها کرد."

.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی؛ درباره عملکرد مجلس یازدهم نوشت:

" زمانی می‌گفتند مجلس کاره‌ای نیست و نمی‌تواند تغییری ایجاد کند.
با فعالیت مجلس یازدهم، هم صنعت هسته‌ای مجدد به راه افتاد ومقدمات رفع تحریم‌های آمریکا فراهم شد و هم ظرفیت بحران‌سازی لایحۀ بودجه درحد توان دولت مهار شد.
حالامی‌گویند چرا مجلس تصمیمات مهم را بگیرد؟ رفراندوم لازم است.

این بدان معنی است که با لطف خدا، مجلس توانسته است خواسته‌ها و ارادۀ مردم را محقق کند و با استفاده از ظرفیت‌های مغفول‌ماندۀ قانونی خود، قدرت قوۀ مقننه را احیا کند.
فارغ از حواشی و جنجال‌ها، مجلس یازدهم آمادۀ برداشتن گام‌های بلندتری است."

.

.

مهدی فضائلی، عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب؛ آیه ای از قرآن کریم را در حساب شخصی اش در توئیتر منتشر کرد:

" هشدار!

أَفَرَأَيْت مَنِ اتَّخَذ إِلَٰهَهُ هَواهُ...أَفلا تَذَكَّرونَ(23 جاثیه)

آیا می‌نگری آن را که هوای نفسش را خدای خود قرارداده و خدا او را دانسته گمراه ساخته ومهر بر گوش و دل او نهاده و بر چشم وی پرده ظلمت کشیده؟ پس او را بعد از خدا دیگر که هدایت خواهد کرد؟ آیا متذکر این معنی نمی‌شوید؟"

.

عبدالله گنجی، مدیر مسئول روزنامه جوان؛ در واکنش به مذاکره برجامی ایران و آمریکا نوشت:

" معنی هرگونه مذاکره برجامی ایران-آمریکا سوراخ کردن سقف تعهدات آمریکا در برجام است. وقتی به جای اجرای تعهدات روشن، بر مذاکره اصرار دارند معنی اش این است که فشار جهانی بر خود (به دلیل عدم اجرای تعهدات) را بین ایران و خود تقسیم کنند. مذاکره یعنی مشروعیت دادن به عدم لغو تحریم با کمک ایران"

.

علیرضا وهاب زاده، مشاور مطبوعاتی وزارت بهداشت؛  درباره مراجعه نکردن غیر اورژانسی مردم به بیمارستان‌ها در این شرایط هشدار داد:

" برای موارد غیر اورژانسی به بیمارستان مراجعه نکنید.
بر اساس دستورالعمل جدید وزارت بهداشت، با توجه به افزایش مراجعات بستری و سرپایی کرونا به مراکز درمانی، حداکثر ظرفیت بیمارستان‌ها در اختیار این بیماران قرار خواهد گرفت وجراحی‌های الکتیو تا پس از پایدارشدن شرایط به تعویق خواهد افتاد."

.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار