در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

حمایت از نشر باید بیشتر از طرف مردم باشد

یک ناشر گفت: حمایت از نشر باید بیشتر از طرف مردم باشد؛ آنها باید کتاب تهیه کنند و بخوانند.

مجید باشعور مدیر مسئول انتشارات آریترین، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حمایت‌هایی که باید در سال جاری از صنعت نشر شود، گفت: تا الان به صورت های مختلف از صنعت نشرمان حمایت شده است. هر یک از این حمایت‌ها با بازخوردی مواجه شده و تنها کاری که دولت می‌تواند انجام دهد، رصد این بازخوردهاست و بر اساس آن می توان برای حمایت از نشر برنامه ریزی کرد.


بیشتر بخوانید


وی افزود: اینکه بگوییم وزارت ارشاد در زمینه خرید کاغذ به ناشران کمک کند یا اینکه وام به آنها بدهد، مشکلاتی برای آنها به همراه دارد. در شرایط کنونی اوضاع نشر خوب نیست؛ حمایت از نشر باید بیشتر از طرف مردم باشد.

مدیر مسئول انتشارات آریترین بیان کرد: مردم باید کتاب بخوانند و بحث کتابخوانی باید میان مردم رواج داشته باشد. باید تمایل مخاطب را به کتابخوانی افزایش دهیم. مسئولان باید برای اینکه حجم کتابخوانی مردم افزایش یابد، روندی برای حمایت از نشر دیجیتال به وجود بیاورند. با این کار وضعیت این نوع نشر هم بهبود می یابد. شاید حمایت های زیرساختی از نشر دیجیتال بتواند به بهبود وضعیت این نشر کمک کند و لزوم رعایت قانون کپی رایت هم در این نشر باید گنجانده شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار