۳ مورد عجیب که پیچیدگی دفاعیات جنایی را نشان می‌دهند

پیچیدگی دفاعیات جنایی فراتر از نمایش‌نامه‌های تلویزیونی هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سیستم عدالت کیفری در ابتدا بسیار ساده به نظر می‌رسد مخصوصا اگر ملاکتان دادگاهای نمایش‌های تلویزیونی باشد که پس از ۶۰ دقیقه هر مجرمی پیدا خواهد شد. کسی که به جرمی متهم می‌شود، به دادگاه رفته، هیئت منصفه تشخیص می‌دهد آیا مجرم هستند یا خیر و سپس محکوم می‌شوند.

حقیقت این است که مراحل قانونی به ندرت بسیار ساده انجام می‌شوند. وکلا می‌توانند از موارد عجیب و غریب سیستم دادگاه و شرایط منحصر به فرد موکلان خود استفاده کنند. در اینجا سه مثال از دفاعیات عجیب جنایی آمده است که پیچیدگی نقش یک وکیل را در سیستم قانونی نشان می‌دهد.

۱- افسردگی تویینکی

دفاع تویینکی یکی از مشهورترین سقط‌های عدالت در تاریخ جنایی مدرن است. در ۲۷ نوامبر ۱۹۷۸ شهردار سان فرانسیسکو، جورج موسکون و نماینده مدافع حقوق بشر، هاروی میلک، توسط نماینده‌ی قبلی، دن وایت در سالن سانفرانسیسکو به قتل رسیدند. این مورد به نظر شبیه به یک قتل از پیش تعیین شده بود، اما وایت در سال ۱۹۷۹ به قتل غیرعمد محکوم شد. او و تیم حقوقی‌اش از دفاع " ظرفیت کاهش یافته" استفاده کردند و استدلال کردند که استرس کاری و رژیم غذایی متشکل از غذا‌های ناسالم مانند کیک تویینکی باعث نقص سلامت روان وایت شده است.

۲- دفاع ماتریکس

دفاع ماتریکس مشتق شده از فیلم علمی تخیلی سال ۱۹۹۹ است و اساسا یک حالت روحی را توصیف می‌کند که در آن فرد متقاعد شده است که در یک شبیه‌ساز رایانه‌ای حضور دارد، واقعیت منحرف شده است و توسط هرچیزی که در اطرافش وجود دارد، تهدید می‌شود. اساسا دفاع ماتریکس موردی از دادخواهی است که به دلیل جنون مجرم شناخته نمی‌شود. حداقل دو مورد قابل توجه وجود داشته است که از این دفاعیه استفاده کرده اند. یکی از آن‌ها درمورد توندا لین آنسلی بود که در ژوئیه ۲۰۰۲ صاحب‌خانه خود را به ضرب گلوله کشت. وی به دلیل جنون بی گناه شناخته شد. یک تیم دفاعی دیگر که در سال ۲۰۰۳ از دفاع ماتریس استفاده کرد، جاشوا کوک بود که به قتل والدین خود متهم شد، اما در نهایت به جرم خود اعتراف کرد.

۳- بیماری جوانان پولدار

این بیماری نسبتا جدید است که اضطراب زیاد و عدم خویشتن‌داری و درک اخلاقی شخص را به دلیل ثروت زیادی که دارد و یا حرص و ولع نسبت به داشتن ثروت بیشتر توصیف می‌کند. در سال ۲۰۱۳، ایتان کانچ ۱۶ ساله هنگام رانندگی در حالت مستی در شمال تگزاس چهارنفر را کشته و چندین نفر را به شدت زخمی کرد. قاضی پرونده وی را به دلیل این‌که از خانواده‌ای ثروتمند است و دارای احساسات متزلزل و پیچیده‌ای بوده و از این عمل درک درستی نداشته است، فقط به ۱۰ سال آزادی مشروط محکوم کرد. پس از اعتراض شدید عمومی سرانجام کانچ بعد از فرار با مادرش به مکزیک در سال ۲۰۱۵ به دو سال حبس محکوم شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار