مدیر کل نوسازی مدارس استان:

۴ استخر دانش آموزی امسال در خراسان شمالی به بهره‌برداری می‌رسد

مدیر کل نوسازی مدارس خراسان شمالی گفت: چهار استخر دانش آموزی امسال در استان به بهره برداری می‌رسد و یک استخر دانش آموزی در اسفراین به بهره برداری رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  امین فلاح کوشکی،  با اشاره به اینکه سرانه آموزشی بجنورد از میانگین کشوری پایین‌تر است، گفت : پروژه ۱۵ کلاس عصمت و ابوریحان، ۱۲ کلاس عدالت و پروژه روستای محمدعلی پهلوان در بجنورد کلنگ‌زنی شده است و عملیات اجرایی آن نیز آغاز شده است که تمام تلاش برای به بهره‌برداری رسیدن این پروژه‌ها در مهر ماه امسال است.


بیشتر بخوانید 


او درخصوص اعتبارات پروژه‌های مذکور، تصریح کرد: پروژه عصمت و ابوریحان هر کدام حدود ۲۵ میلیارد تومان، عدالت پنج میلیارد تومان و پروژه روستای محمد علی پهلوان هفت میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه روستای محمدعلی پهلوان با مشارمکت خیر مدرسه‌ساز تامین شده است و چهار میلیارد تومان نیز از سوی اداره کل نوسازی مدارس نیز تخصیص اعتبار شده است.

فلاح با اشاره به اینکه سرانه فضای آموزشی در کشور ۵.۲ متر مربع است، افزود: سرانه آموزشی ما در استان ۵.۳ دهم متر مربع است که این سرانه در شهرستان بجنورد حدود ۴.۵ متر مربع می‌باشد و امیدواریم با به بهره‌برداری رسیدن پروژه‌های مذکور، این سرانه نیز افزایش پیدا کند.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان شمالی با تاکید بر اینکه تا پایان سال جاری پنج استخر دانش آموزی به اتمام می‌رسد، اظهار کرد: با به بهره برداری رسیدن استخر‎‌های دانش آموزی بیش از ۷۰ درصد شهرستان‌های استان دارای استخر دانش آموزی هستند که در سطح کشور نیز این آمار بسیار مناسب خواهد بود.

فلاح با اشاره به اینکه استخر دانش‌آموزی شهرستان اسفراین به بهره‌برداری رسیده است، افزود: چهار استخر باقی مانده نیز هرکدام دو میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند تا تکمیل پروژه در دیگر شهرستان‌ها نیز انجام شود.

او از به بهره‌برداری رسیدن ۳۵ نمازخانه دانش آموزی در استان خبر داد و گفت: این نمازخانه‌ها از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان است که اجرایی نشده بود و در حال حاضر کلنگ‌زنی‌ها انجام شده و بخشی از عملیات اجرایی نیز شروع شده است که تلاش می‌شود تا شروع سال تحصیلی این پروژه‌ها نیز به اتمام برسد.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان شمالی در رابطه با اعتبارات مربوط به نمازخانه‌های دانش آموزی، بیان کرد: تکمیل هر نمازخانه دانش آموزی ۴۵۰ میلیون تومان اختبار نیاز دارد که تاکنون ۳۰۰ میلیون تومان تخصیص اعتبار شده است.

منبع : ایسنا 

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.