جوانان درمیانی مستفیض از آموزش‌های هلال احمر

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان درمیان از برگزاری دوره‌های آموزشی جهت تربیت نیروی امدادی بین اعضای جمعیت جوانان این شهرستان خبر داد.

مرادی رئیس جمعیت هلال احمر درمیان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: دوره‌های آموزشی با هدف غنی سازی اوقات فراغت، ایجاد انگیزه، ایجاد فرهنگ امدادگری و خود امدادی، به صورت مستمر در جمعیت هلال احمر شهرستان درحال برگزاری است.

او افزود: باتوجه به وسعت شهرستان و به جهت استفاده حداکثری جوانان و پاسخگویی سریعتر به حوادث در زمان نیاز این کلاس‌ها در خانه‌های هلال گزیک، قهستان، اسدیه، طبس مسینا، روستای آواز، روستای نصرالدین، روستای گسک و روستای بورنگ برگزار شده که در پایان دوره به افرادی که نمره قبولی در آزمون پایانی را کسب کنند گواهینامه اعطاء می‌شود.

۲۰ نفر امدادگر ماه عسل هلال درمیان

مرادی رئیس جمعیت هلال احمر درمیان گفت: ماه عسل آموزش‌های جمعیت هلال احمر در سال ۹۹ تعداد ۳ نیروی ایثار، ۲۰ امدادگر، ۱۵ نجاتگر و ۲۰۰ نیروی آموزش دیده جهت حضور در پایگاه امداد و نجات، پوشش امدادی و حوادث احتمالی بوده است.


بیشتر بخوانید


او افزود: در مجموع پارسال ۱۰ دوره آموزش همگانی، ۱ دوره تخصصی نجات در حوادث حمل و نقل جاده و ۳ دوره طرح ملی یاس با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) در سطح خانه‌های هلال برگزار شد همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی مبتنی بر نیاز جامعه در مناسبت‌های خاص با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی ویژه برادران و خواهران از دیگر اقدامات حوزه آموزش هلال احمر بوده است.

مرادی بیان کرد: امید است با توجه به آسیب‌های ثانویه در حوادث آموزش‌های امدادی در جامعه فراگیر شود تا در زمان حوادث دیگر نگران عدم آگاهی و دیر رسیدن نیرو‌های امدادی در زمان طلایی نباشیم.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
خداقوت