جنین‌هایی که قربانی سبک زندگی ناسالم والدین می‌شوند

متخصص علوم تشریحی و پژوهشگر سبک زندگی سالم گفت: گاهی اوقات جنین‌ها قربانی سبک زندگی ناسالم والدین می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، فاطمه پیغمبری، متخصص علوم تشریحی و پژوهشگر سبک زندگی سالم گفت: سبک زندگی سالم فاکتور‌های زیادی دارد و نوعی سبک زندگی وجود دارد که از دوران جنینی بر سلامت ذهن فرزندان تاثیر دارد.

او افزود: تفکری اشتباه در بین بعضی خانواده‌ها وجود دارد که فرزند قبل از تولد اهمیت زیادی ندارد در حالی که خیلی از آسیب‌ها از دوران جنینی ناشی می‌شود.

پیغمبری گفت: همه احساس‌های مادر باردار مانند استرس ها، ترس ها، خشم ها، غم‌ها و شادی‌ها روی سلامت جنین تاثیر دارد.

او بیان کرد: در رحم مادر حوضچه‌هایی وجو دارد که پر از خون مادر است و سرشار از مواد غذایی، اکسیژن و کورتیزول می‌باشد که از طریق انتشار و عروق به جنین می‌رسد.

پیغمبری ادامه داد: تغذیه مادر مهم است، اما فقط وزن گرفتن جنین ملاک نیست و سلامت ذهن مادر نیز اهمیت دارد.

او گفت: برخی از مادران باردار به کار‌های سخت می‌پردازند و خود را تحت فشار ذهنی قرار می‌دهند که جنین از نظر ذهنی آسیب می‌بیند.

او گفت: پاسخ‌های رفتاری، عاطفی و هیجانی به بخشی از مغز به نام لیمبیک ارتباط دارد. وقتی مغز جنین در معرض انواع آسیب‌ها قرار می‌گیرد نمی‌تواند رشد و تکامل کافی را داشته باشد.

پیغمبری افزود: امسال بعضی خانواده‌ها به دنبال تاریخ تولد لاکچری ۹ آذر ماه بودند در حالی که مغز جنین تا پایان دوره بارداری باید تکامل یابد و اگر جنین زودتر به دنیا بیاید مغز جنین آسیب می‌بیند.

او گفت: تولد زودهنگام نوزاد به دلیل طولانی بودن تکامل دستگاه عصبی مرکزی باعث صدمه به مغز جنین می‌شود.

پیغمبری ادامه داد: تامین اکسیژن مغز جنین نیز اهمیت دارد که وقتی زود به دنیا بیاید اکسیژن کافی به مغز او نمی‌رسد.

او گفت: جنین‌هایی که زود به دنیا می‌آیند هنگام کودکی بیش فعال، دارای روابط نامطلوب اجتماعی و بی حوصله می‌شوند که والدین در ایجاد این مشکلات سهیم هستند.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار