معدوم سازی پنج هزار و ۸۰۵ کیلوگرم موادغذایی فاسد در فارس

در دوازدهمین روز از فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰، پنج هزار و ۸۰۵ کیلوگرم موادغذایی غیربهداشتی در استان فارس جمع‌آوری و معدوم سازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، جانشین رییس ستاد سلامت نوروزی دانشگاه با گرامیداشت روز طبیعت، گفت: آمار مراجعه مردمی به بخش‌های اورژانس مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان‌های استان در دوازدهم فروردین را هفت هزار و ۸۱۳ مورد اعلام کرد.

محمدرضا پنجه شاهین اضافه کرد: با تلاش تیم‌های پزشکی، علاوه بر انجام ۲۱۰ مورد عمل جراحی، ۳۱۴ مصدوم سوانح ترافیکی مراجعه کننده به اورژانس بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی درمانی، ۱۶۹ بیمار دارای علائم تنفسی و ۲۱۳ بیمار دارای علائم گوارشی نیز خدمات درمانی دریافت کرده اند.

او افزود: در بیست و چهار ساعت گذشته از سوی کارشناسان بهداشتی واحد‌های تابعه دانشگاه، از ۱۶۲۶ مرکز تهیه و توزیع موادغذایی و اماکن عمومی بازدید شد که از این تعداد، ۵۱ واحد متخلف بهداشتی به مراجع قضایی معرفی و ۲۲ واحد متخلف نیز تعطیل شد.

جانشین رییس ستاد سلامت نوروزی دانشگاه، معدوم سازی پنج هزار و ۸۰۵ کیلوگرم موادغذایی غیربهداشتی در روز گذشته را از دیگر فعالیت‌های کارشناسان بهداشت محیط عنوان کرد و از ۵۱ مورد ماموریت تیم‌های واکنش سریع دانشگاه خبر داد.

پنجه شاهین بیان کرد: از سوی کارشناسان بهداشت حرفه‌ای واحد‌های تابعه دانشگاه نیز ۸۹ مورد بازدید از کارگاه‌ها و کارخانجات در سطح استان انجام شده و یک مورد نیز به مراجع قضایی معرفی شده است.

او ادامه داد: در روز گذشته، سه هزار و ۷۳۰ بیمار در مراکز خدمات جامع سلامت ویزیت شدند و دو هزار و ۶۹۲ خدمت سرپایی به مراجعان در این مراکز ارایه شد.

جانشین رییس ستاد سلامت نوروزی دانشگاه افزود: در این بازه زمانی هزار و ۲۵۸ بیمار مشکوک به کووید۱۹ در مراکز منتخب درمان سرپایی کروناویروس ویزیت و ۶۵۲ بیمار مبتلا به کووید۱۹ از سوی کارشناسان بهداشتی رهگیری شده و چهار مادر باردار پرخطر نیز به بیمارستان‌ها اعزام شدند.

پنجه شاهین گفت: در روز گذشته، ۷۲۳ ماموریت از سوی پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ فارس به منظور امدادرسانی به مصدومان و بیماران در استان، انجام شد.

او اضافه کرد: از تعداد کل ماموریت‌های انجام شده، ۶۳ ماموریت ترافیکی شهری، ۳۳۹ ماموریت غیرترافیکی شهری، ۸۸ ماموریت ترافیکی جاده ای، ۲۱۵ ماموریت غیرترافیکی جاده‌ای و ۱۸ ماموریت نیز در زمینه کروناویروس بوده است، همچنین از ۱۸ ماموریت کروناویروس، ۶ مورد به بیمارستان اعزام شدند.

جانشین رییس ستاد سلامت نوروزی دانشگاه تعداد خدمات مشاوره‌ای مرتبط با کروناویروس از سوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه را ۱۶۰ مورد عنوان کرد.

پنجه شاهین تعداد مصدومان حوادث ترافیکی بیست و چهار ساعت گذشته را ۱۹۶ مورد عنوان کرد که از این تعداد ۴۶ نفر خدمات درمانی را به صورت سرپایی دریافت کردند و ۱۵۰ نفر در مراکز درمانی استان بستری شدند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار