ارتش یمن فرودگاه خمیس المشیط عربستان را هدف حمله قرار داد

ارتش یمن با ۲ هواپیمای بدون سرنشین پایگاه هوایی ملک خالد در خمیس المشیط در جنوب عربستان را هدف قرار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ارتش یمن از هدف قرار دادن پایگاه هوایی ملک خالد در خمیس المشیط در جنوب عربستان خبر داد.

نیرو‌های مسلح یمن با ۲ هواپیمای بدون سرنشین این فرودگاه را هدف قرار دادند.

سرتیپ «یحیی سریع»، سخنگوی نیرو‌های مسلح درباره این حمله گفت: «پایگاه هوایی ملک خالد در خمیس مشیط توسط ۲ پهپاد قاصف نوع ۲k هدف حمله قرار گرفت و این ضربه دقیق بود.»

یحیی سریع افزود: «این حمله در واکنش به افزایش تجاوزات و ادامه محاصره کشور ما از سوی ائتلاف متجاوز است.»

این در حالی است که سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن، شامگاه گذشته (پنجشنبه شب) در توییتی اعلام کرد: «نیرو‌های هوایی یمن، موفق به انجام یک عملیات پهپادی در پایتخت سعودی شدند و با ۴ هواپیمای بدون سرنشین نقاط حساس و مهم ریاض را مورد هدف قرار داده و تخریب کردند.»

او در ادامه افزود: «این حملات حق طبیعی و قانونی ما برای پاسخگویی به تجاوزات و محاصره یمن به وسیله دشمن می‌باشد.»

شبکه تلویزیونی المیادین به نقل از منابع میدانی در یمن اعلام کرد نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی اهداف جدید نظامی را در منطقه سروا در غرب مأرب تحت کنترل خود درآوردند.

شبکه العالم نیز پیش از این اعلام کرد باگذشت زمان مناطق راهبردی بیشتری در اطراف شهر مأرب به کنترل نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در آمد، آنان با تسلط بر تپه‌ها و مناطق مهم بخش‌های شمالی و غربی در شهر مأرب، پیشروی خود را به سمت شهر تسریع کرده‌اند. درگیری در این مناطق بسیار گسترده است و ده‌ها نیروی وابسته به عبد ربه منصور هادی (رئیس‌جمهور مستعفی یمن) ازجمله سرهنگ صالح العباب، فرمانده عملیات ویژه کشته شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار