نیروهای یمنی بر مناطق دیگری از مأرب تسلط یافتند

اهدافی نظامی در سروا در غرب مأرب تحت کنترل نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن درآمد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی المیادین به نقل از منابع میدانی در یمن اعلام کرد نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی اهداف جدید نظامی را در منطقه سروا در غرب مأرب تحت کنترل خود درآوردند.

پیش از این نیز شبکه العالم اعلام کرد باگذشت زمان مناطق راهبردی بیشتری در اطراف شهر مأرب به کنترل نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در آمد، آنان با تسلط بر تپه‌ها و مناطق مهم بخش‌های شمالی و غربی در شهر مأرب، پیشروی خود را به سمت شهر تسریع کرده‌اند. درگیری در این مناطق بسیار گسترده است و ده‌ها نیروی وابسته به عبد ربه منصور هادی (رئیس‌جمهور مستعفی یمن) ازجمله سرهنگ صالح العباب، فرمانده عملیات ویژه کشته شدند.


بیشتر بخوانید:


عزیز راشد، کارشناس نظامی یمنی می‌گوید، بر اساس اطلاعاتی که از میادین نبرد به‌دست آمد کفه ترازو به سود ارتش و کمیته‌های مردمی سنگینی می‌کند، زیرا آن‌ها توانسته‌اند تغییر معادله در میدان را به‌دست بگیرند و با مهارت توام با جانفشانی، برتری نظامی خود را دیکته کنند.

ائتلاف سعودی با هدف مسدود کردن مسیر پیشروی نیرو‌های صنعا، حملات هوایی خود را افزایش داد، اما بر اساس یافته‌های میدانی این اقدام نتوانسته است مانع پیروزی‌های جدید ارتش و کمیته‌های مردمی شود، این نیرو‌ها توانستند در ادامه پیشروی‌هایشان، بلندی‌های مهمی را در مناطق نخلاء و ایدات الراء، همچنین مناطق دیگری را در منطقه دشوش، شمالی الوادی و نزدیک منطقه راهبردی جبل الاخشر به کنترل خود در آورند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار