واشنگتن: نشست کمیسیون مشترک گامی مثبت در مسیر بازگشت تهران به برجام است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نشست فردا با محوریت برجام را گامی برای احیای توافق هسته‌ای از سوی ایران دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، امروز (پنج‌شنبه) در اظهاراتی مدعی شد نشست مجازی فردا با محوریت رایزنی درباره برجام گامی برای احیای توافق هسته‌ای از سوی ایران است.

این مقام آمریکایی در بخشی از سخنان خود گفت: «نشست فردای اروپا با ایران گامی مثبت در مسیر بازگشت تهران به توافق هسته‌ای است، به خصوص اگر توپ را به سمت تعهد به توافق هسته‌ای سوق دهد.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شده که واشنگتن آماده برداشتن گام‌های متقابل در این زمینه است.

اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که طرف‌های حاضر در توافق هسته‌ای فردا (جمعه) نشستی مجازی را برگزار خواهند کرد و درباره بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای نیز رایزنی خواهد شد.

خبرگزاری کیودو ژاپن نیز ضمن اعلام این خبر افزود که دوشنبه گذشته مقام‌های ارشدی از اروپا و ایران در آلمان دیداری با محوریت احیای مجدد توافق هسته‌ای داشته‌اند.

روزنامه آکسیوس نیز روز گذشته به نقل از چند مقام آمریکایی مدعی آمادگی واشنگتن برای پایبندی همزمان به مفاد توافق هسته‌ای شد.

ایران تا یک سال بعد از خروج آمریکا به طور کامل تعهداتش در توافق هسته‌ای را اجرا کرد و به کشور‌های اروپایی که وعده جبران آثار این خروج را می‌دادند برای عمل به تعهداتشان فرصت داد.

یک سال بعد که دولت‌های اروپایی نتوانستند به وعده‌هایشان عمل کنند تهران اعلام کرد طبق مفاد مندرج در توافق هسته‌ای، طی چند گام تعهداتش در توافق هسته‌ای را کاهش خواهد داد.

البته ایران گفته است همه این گام‌ها بازگشت‌پذیر هستند و چنانچه واشنگتن به برجام برگردد ایران نیز این اقدامات را به عقب برخواهد گرداند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۲۲:۲۶ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
به هیچ وجه ایران نباید شرکت کند
مگر اینکه اول تحریم ها برداشته شوند
بطور کل
انیها فقط میخواهند عکس یادگاری بگیرند و
بعد با صدها فتنه .دوباره ایران را مقصر جلوه دهند
Canada
ناشناس
۲۱:۵۹ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
ببخشید .اشتباه لپی کردند
خواستند بگویند .بهترین راه جلوی پای امریکا
برگشت به برجام و از بین بردن کل تحریم ها
تا راست ازمایی شویم و
عدم دخالت در امور ایران زمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
این شما بودید که اون احمق دیوانه شما را از انچه الان برجام میخوانید بیرون برد ... ازنظر ملت اسلام هیچ واژه ای بنام برجام وجود ندارد
Iran (Islamic Republic of)
یاوری
۱۴:۴۴ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
به نظرم، همانطور که ایران بعد از خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم ها، یکسال تحمل کرد و مرحله به مرحله از آن خارج شد، الان هم اگر آمریکا به برجام وارد شد و همه تحریم ها رو یکجا لغو کرد ایران هم باید در طول یکسال و مرحله به مرحله به برجام برگردد و لاغیر ، تازه می بایست خسارت این مدت را هم باید آمریکا و اروپا به ملت ایران بپردازند.
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۱۱:۳۱ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
چرا باید درباره قراردادی که طی سالها تدوین شده و به امضای چندین دولت رسیده دوباره مذاکره کرد به نظرم ایران نباید هیچ مشارکتی انجام بده حتی باطرف های اروپایی تا زمانی که آمریکا با اروپا به توافق برسه و ایران گامهایی که قبلا طبق برجام متعهد بود رو انجام بده. اگر ایران به هر بهانه ای دوباره درگیر مذاکرات بشه حتی با طرف اروپایی، هم این مدت صبوری مردم ایران نادیده گرفته میشه و هم مذاکرات بسیار دیرتر و کندتر پیش میره و هم نتایج از نتایج قبلی ضعیفتر خواهد بود و هم توهین بزرگی به تیم مذاکره کننده ایرانی و مردم ایران خواهد بود.

نباید این همه زحمت، هزینه و وقتی که مردم و دولت ایران برای برجام گذاشتن رو نادیده بگیریم ما قبلا راه دیپلماسی رو به خوبی طی کردیم حالا طرف غربی هست که باید به تعهداتش عمل کنه.
کاش آن زمان که این همه هزینه هتل و رفتو آمدهای خارجی رو متقبل میشدیم هم میشد مذاکرات را به صورت مجازی انجام داد! :(
-
ناشناس
۱۰:۱۱ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
دروغگویی و وارونه نمایی این دولت گاوچران زبان نفهم همچنان ادامه دارد تا زمانی که امریکا تحریم ها را در عمل لغو نکرده است مذاکره ای درکار نخواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
مردیکه منکول انگار یادش رفته که اونها از برجام خارج شده اند نه ایران دست پیش گرفتند تا پس نیفتند
انگازر داره از زمین به اسمان می بارد و می خواهند همه تقصیر ها را به گردن ما بیندازند جای دزد و پلیس عوض شده این منگولهای ما قبل تارخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۱۳ فروردين ۱۴۰۰
امریکا از برجام خارج شده دیگه چیزی به ان ربطی نداره اصلا خر ما از بچگی دم نداشت با امریکا و اروپای بی مسئولیت کاری نداریم ما فقط منافع ملیمان برایمان مهم است و هیچ مذاکره ای در مورد مسایل دفاعیمان را قبول نداریم و این مهم را در مورد پیمانمان با چین به نمایش گذاشتیم حال باز گشت امریکا به برجام با این پیشینه بد برایمان هیچ ارزشی ندارد حال که برای تجارت و تامین نیازهایمان به غربیها نیلزی نداریم چون چین هم خریدار و فروشنده است و تامین سرمایه گزاری مطمئن برای پروزه های نفتی و گازی است و بس.
Iran (Islamic Republic of)
عباس گودرزی
۱۱:۱۶ ۱۳ فروردين ۱۴۰۰
سلام برگشت به برجام امریکا کافی نیست بلکه بی توجهی به سخنان فرماندهی معظم کل قوا یعنی خیانت به نظام جمهوری اسلامی و در اصل جنگ بین نا اهلان نظام با انقلابیون . رسانه ها باید به مدیران نظام هشدار دهند فریب دشمن را نخورند و در زمین بازی انها قرار نگیرند . چون جلوی خشم مردم را نمی توان گرفت . فتنه هایی که خاموش می شد سردمداران آنها انگلیس و آمریکا بود ولی اگر ملت برای دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی حرکت کنند ریشه اشراف و نوکران استکبار را چنان خواهند در آورد که حتی کوچکترین الف هرزی از آنها باقی نماند . مهندس گودرزی
Germany
ناشناس
۰۰:۳۴ ۱۳ فروردين ۱۴۰۰
امیدوارم که ایران در این نشست شرکت نکند.
این دقیقا همان چیزی هست که انها دنبال ان هستند.
آخرین اخبار