تامین روزانه ۴۵ تن گوشت گرم مرغ در البرز/ علت اصلی گرانی و نوسانات مرغ چیست؟

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی البرز گفت: مرغداران البرزی روزانه۴۵ تن گوشت گرم مرغ موردنیازاستان راتامین می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، مجتبی تقی زاد، معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی البرز گفت: مرغداران البرزی متعهد شده اند تا در ۱۵ روز نخست سال جدید روزانه ۴۵ تن گوشت گرم مرغ تنظیم بازاری مورد نیاز استان را تامین کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی البرز افزود:  از ابتدای سال جدید تامین گوشت مرغ  تنظیم بازاری مورد نیاز استان فقط بر عهده تولیدکنندگان البرزی می باشد و ورود گوشت مرغ تنظیم بازاری از دیگر استان ها به خصوص استان تهران قطع شده است.

تقی زاده با بیان این که گوشت گرم مرغ تنظیم بازار به قیمت ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان توزیع می شود، گفت: همچنین تاکنون ۶۰ تن گوشت مرغ منجمد در واحدهای صنفی و فروشگاه های استان به قیمت ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان توزیع شده است.

او افزود: همچنین از طریق فرآیند کشتارگاه های استان البرز نیز روزانه ۶۰ تا ۷۰ تن گوشت مرغ به قیمت آزاد از دیگر استان ها تامین شده است. 

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی البرزبا اشاره به  افزایش قیمت تمام شده گوشت گرم مرغ که  به دلیل افزایش هزینه های تولید اشاره کرد و افزود: در ماه های اخیر هزینه های تولید هم چون قیمت مصوب جوجه یک روزه،نهاده های دامی، هزینه های کارگری، دارو، واکسن و حمل و نقل  افزایش یافته که بر قیمت تمام شده تولید اثرگذاراست.

تقی زاده با بیان این که ۱.۶ میلیون قطعه در واحدهای تولیدی در چرخه تولید هستند، گفت: برای تامین گوشت مرغ مورد نیاز استان در نظر داریم تا از ظرفیت ابطالی حریم شهرها استفاده شود.

انتهای پیام/ر .ن

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.