پرافتخارترین تنیسور‌های تنیس مسترز

۶ تنیس باز برتر مسابقات تنیس مسترز میامی را بشناسید.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت‌های تنیس مسترز ۱۰۰۰ امیتازی میامی در حال برگزاری است و نخستین دوره این رقابت‌ها در سال ۲۰۰۴ برگزار شد که هیچ یک از "بیگ ۴" دنیای تنیس یعنی نواک جوکوویچ، رافائل نادال، راجر فدرر و اندی ماری در آن حضور ندارشتند. در مطلب زیر به معرفی تعدادی از پرافتخارترین تنیسور‌های تاریخ این رقابت‌ها خواهیم پرداخت.

نواک جوکوویچ

مرد شماره یک تنیس جهان با مجموع ۳۶ عنوان قهرمانی در این رقابت‌ها رکورد دار است. او نخستین عنوان قهرمانی خود در رقابت‌های مسترز ۱۰۰۰ امیتازی میامی را در سال ۲۰۰۷ به دست آورد و از آن زمان ۳۵ بار دیگر فاتح رقابت‌های مسترز شده است.

رافائل نادال

مرد شماره ۳ تنیس جهان ۳۵ بار فاتح این رقابت‌ها شده است و در جایگاه دوم قرار دارد. پادشاه خاک رس با ۱۱ قهرمانی در رقابت‌های تنیس مونت کارلو و ۹ قهرمانی در رقابت‌های تنیس رم رکورد دار قهرمانی در این رقابت‌ها است.

راجر فدرر

فوق ستاره سوئیسی تنیس جهان با مجموع ۲۸ عنوان قهرمانی در رقابت‌های ۱۰۰۰ امتیازی مسترز در جایگاه سوم پرافتخار‌ترین تنیسور‌های این رقابت‌ها قرار دارد. او نخستین قهرمانی خود در رقابت‌های مسترز را در سال ۲۰۰۲ به دست آورد.

آندره آغاسی

فوق ستاره ارمنی تبار تنیس آمریکا با کسب ۱۷ عنوان قهرمانی در رقابت‌های تنیس مسترز به عنوان چهارمین تنیسور پرافتخار این رقابت‌ها محسوب می‌شود. او نخستین عنوان قهرمانی خود در رقابت‌های مسترز را در سال ۱۹۹۰ میلادی و در جریان رقابتن‌های ۱۰۰۰ امتیازی میامی به دست آورد و تا آخرین قهرمانی خود در این رقابت‌ها در سال ۲۰۰۴ مجموعا ۱۷ بار فاتح رقابت‌های مسترز شد.

اندی ماری

آخرین ضلع از مربع "بیگ ۴" دنیای تنیس با ۱۴ عنوان قهرمانی در رقابت‌های مسترز در جایگاه پنجم پرافتخار‌ترین تنیسور‌های این رقابت‌ها قرار دارد. او نخستین قهرمانی خود در رقابت‌های مسترز را در جریان رقابت‌های تنیس مسترز سینسیناتی سال ۲۰۰۸ به دست آورد، جایی که موفق به شکست دادن نواک جوکوویچ در فینال شد. با این حال او از بدشانس‌ترین تنیسور‌های مسترز محسوب می‌شود چرا که ۲۷ بار در فینال رقابت‌های مسترز ۱۰۰۰ امتیازی مغلوب شده است.

پیت سمپراس

فوق ستاره آمریکایی دهه ۹۰ تنیس جهان با ۱۱ عنوان قهرمانی در رقابت‌های مسترز در جایگاه بعدی قرار دارد. او نخستین عنوان قهرمانی خود در رقابت‌های تنیس مسترز را در جریان رقابت‌های تنیس سینسیناتی سال ۱۹۹۲ به دست آورد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار