اعمال محدودیت‌های کرونایی، طی ایام پایانی تعطیلات نوروز در کرمان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان محدودیت های کرونایی ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه در کرمان را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدصادق بصیری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان ظهر امروز ۱۱ فروردین ماه در نشست خبری با محوریت محدودیت‌های پایان تعطیلات ایام نوروز گفت: با کمک مردم و حمایت مسئولان و برنامه ریزی‌ها در ستاد کرونا و کادر درمان موفق شدیم در این ایام تعطیل، استان کرمان را از نظر شیوع ویروس کرونا تا حدی کنترل کنیم تا وضعیت شهر‌های استان از لحاظ کرونا به رنگ نارنجی و قرمز تبدیل نشوند.

او وضعیت کنونی استان را بسیار شکننده دانست و بیان کرد: موج کرونا استان‌های دیگر را درنوردیده و ویروس انگلیسی در استان در حال گردش است.

بصیری با مقایسه تعداد شهر‌های استان در سه هفته اخیر تصریح کرد: در هفته آخر اسفند ۱۱ شهر زرد و ۱۲ شهر استان به لحاظ کرونایی در وضعیت آبی قرارد داشتند؛ ولی در هفته دوم فروردین  ۹ شهر استان در وضعیت آبی و ۱۴ شهر در وضعیت زرد کرونایی هستند و این تبدیل وضعیت تقریبا معادل است با همان اتفاقی که در سایر استان ها رخ داده است و ممکن است استان کرمان نیز به مرز پر خطر برسد.

او درباره محدودیت‌های کرونایی در آخر هفته جاری بیان داشت: با توجه به اینکه یکی از دلایل اصلی شیوع ویروس کرونا دورهمی ها، اتراق‌ها و غیره است ؛ بنابراین از فرمانداران خواسته ایم که تفرجگاه‌ها و بوستان‌ها را به شدت کنترل کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان بیان کرد: دو روز آخر هفته ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه، ورود به مناطق ییلاقی، پارک ها، بوستان‌ها و همه مناطق تفرج گاهی و نصب چادر و اتراق نیز ممنوع است.

او درباره چگونگی تردد در مسیر‌ها گفت: راه‌های مواصلاتی استان باز است؛ اما ورود به مناطق ییلاقی کنترل می‌شود و باید مدنظر داشت که منع تردد شبانه همچنان برقرار است و اگر وضعیت ما نارنجی و قرمز شود، محدودیت‌ها شدت پیدا خواهند کرد.

بصیری بیان داشت: در شهر‌ها ورود به پارک و اتراق در پارک‌ها ممنوع است و شهرداری‌ها کنترل این مکان‌ها را برعهده دارند.

او درباره سلیقه‌ای عمل کردن برخی از مسئولان در اجرای مصوبات افزود: مصوبات کاملا شفاف است و هر کس خلاف آن عمل کند با خاطی برخورد خواهد شد.

دورهمی ها؛ حتی در فضای باز، تهدیدی برای سلامتی

حسین صافی زاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان  نیز در این نشست خبری گفت: تعداد مراجعین سرپایی به مراکز منتخب شهر کرمان در هفته آخر اسفند ۱۹۵؛ هفته اول فروردین ماه ۲۵۲ مورد و در این هفته تا این لحظه ۲۹۷ مورد بوده است.

او با اشاره به رفتار مردم در سه هفته اخیر عنوان کرد: با توجه به حضور مردم در خیابان‌ها و اماکن عمومی، دورهمی‌ها و  غیره، افزایش تعداد بیماران کرونایی قابل پیش بینی است.

صافی زاده سرایت پذیری و بیماری زایی بالا را از مشخصات ویروس جهش یافته انگلیسی دانست و بیان کرد: متاسفانه ۷۰ درصد بستری‌ها و فوتی‌های کرونای به ویروس جهش یافته انگلیسی مبتلا بوده اند.

او با اشاره به وضعیت برخی از شهر‌های کشور بیان کرد: متاسفانه سه شهر استان کرمان از وضعیت آبی به زرد تبدیل شده اند و وضعیت زرد بسیار شکننده است و با توجه به افزایش موارد سرپایی در هفته‌های پیش رو، تغییر رنگ شهر‌های استان را شاهد خواهیم بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: شواهد ورود به پیک بعدی وجود دارد؛ بنابراین از مردم تقاضا داریم با همکاری یکدیگر ورود به پیک بعدی را به تعویق بیندازیم یا شدت آن را کمتر کنیم.

او با تاکید برآنکه در حقیقت بخش عمده‌ای از افرادی که به کرونا مبتلا می‌شوند علائم حفیف دارند، بیان کرد: وضعیت خوب فعلی استان به مدد همکاری مردم و همه ارگان‌ها و نهاد‌ها است و تقاضا داریم این همکاری ادامه یابد.

صافی زاده دورهمی‌ها؛ حتی در فضای آزاد را یک تهدید دانست و از مردم خواست همچنان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنید و حتی الامکان در تجمع زیاد حضور نیابید.

او گفت: در قبال حفاظت جان اطرافیانمان مسئول هستیم و تصور نکنید برای انتقال ویروس اتفاق خاصی باید بیفتد؛ بلکه در هر جایی ممکن است، ویروس کرونا منتقل شود.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار