رکورد داران کلین شیت در لیگ قهرمانان اروپا

دروازه بانان یکی از مهم‌ترین بازیکنان هر تیمی هستند و گاهی دستان مطمئن آن‌ها به اندازه گلزنی مهاجمان در پیروزی تیمشان تاثیر گذار است.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مهم‌ترین بازیکنان زمین فوتبال دروازه بان‌ها هستند، اما نقش بازیکنانی که در این پست بازی می‌کنند تا زمانی که مرتکب اشتباه بزرگی نشوند چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

 شاید گل‌های بازیکنان در پایان بازی تیم برنده را مشخص کنند، اما دروازه بان‌ها هم با مهارها و واکنش‌های نجات بخش خود می‌توانند به اندازه مهاجمان گلزن در پیروزی تیمشان تاثیر گذار باشند.

لیگ قهرمانان اروپا طی سال‌های گذشته شاهد حضور بسیاری از دروازه بانان با کیفیت بوده است که نمایش‌های فوق العاده و دستان مطمئن آن‌ها در طول مسابقات مطمئنا به تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها کمک زیادی کرده است.

در این گزارش به بررسی عملکرد ۵ دروازه بانی می‌پردازیم که بیشترین کلین شیت را در تاریخ رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا ثبت کرده اند.

ایکر کاسیاس

دروازه‌بان سابق رئال مادرید مسلما یکی از بهترین بازیکنانی است که لیگ قهرمانان اروپا تاکنون به خودش دیده و عملکرد خوب او در موفقیت‌های اروپایی کهکشانی‌ها نقشی اساسی داشته است. کاسیاس در ۱۷۷ دیداری که در لیگ قهرمانان اروپا به میدان رفت، موفق شد ۵۹ کلین شیت را ثبت کند تا بهترین رکورد ثبت کلین شیت در معتبر‌ترین رویداد باشگاهی جهان هنوز هم به نام او باشد.

ادوین ون در سار

وقتی صحبت از بهترین دروازه بانان تاریخ به میان می‌آید، نام ون در سار نباید فراموش شود. افسانه هلندی در دوران بازی خود با پیراهن چند تیم بازی کرد، اما در لیگ قهرمانان اروپا درون دروازه تیم‌های آژاکس، یوونتوس و منچستر یونایتد ایستاد و توانست در ۹۸ مسابقه ۵۱ بار دروازه تیمش را بسته نگه دارد.

جانلوئیجی بوفون

جای تعجب نیست که جانلوئیجی بوفون در لیست دروازه بانانی باشد که بیشترین کلین شیت را ثبت کرده اند. اسطوره ایتالیایی موفق شد برای ۳ تیم پارما، یوونتوس و پاری سن ژرمن در لیگ قهرمانان اروپا به میدان برود، اما آن چه باعث شد نام او در تاریخ فوتبال جاودانه شود، مهارهای تماشایی او با پیراهن بیانکونری‌ها بود. او در ۱۲۳ بازی، ۵۱ بار توانست کلین شیت کند.

پتر چک

مسلماً یکی از بزرگترین دروازه بانانی که در لیگ برتر انگلیس و همچنین در جهان بازی کرده پتر چک است. چک از نظر کلین شیت در لیگ قهرمانان اروپا در رده چهارم قرار دارد. او در طول دوران حرفه‌ای خود درون دروازه تیم‌های اسپارتا پراگ، چلسی و آرسنال ایستاد و ۴۹ کلین شیت از ۱۱۱ مسابقه حاصل کار او بوده است.


بیشتر بخوانید


ویکتور والدس

والدس قبل از این که درخشش خود را در تیم اصلی بارسلونا آغاز کند، چند سال در  آکادمی مشهور لاماسیا حضور داشت. او بیش از یک دهه در بارسلونا بازی کرد و در این مدت ۳ جام قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد. فقط ۴ دروازه بان تاکنون بیش‌تر از والدس در لیگ قهرمانان اروپا به میدان رفته اند. او با ۴۵ کلین شیت در این رقابت ها، در رده پنجم قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۳۸ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
بوفون بهترین دروازه‌بان تاریخ
Iran (Islamic Republic of)
وطنم
۲۱:۲۹ ۱۲ فروردين ۱۴۰۰
ویکتور والدس که همه میدونن به خاطر تیم بارسلونا بود وگرنه همش گل میخوره.
آخرین اخبار