گزارش سالانه وزارت خارجه آمریکا درباره وضعیت حقوق بشر در جهان

وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود برخی از کشورها را به نقض حقوق بشر متهم کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، وزارت خارجه آمریکا گزارش سالانه خود در مورد اوضاع حقوق بشر در جهان را منتشر کرد.

وزارت خارجه آمریکا بدون اشاره به موارد نقض حقوق بشر در آمریکا و کشورهای اروپایی، مدعی وخامت آن در کشورهای اغلب آسیایی شده است.

وزارت خارجه آمریکا در این گزارش با اشاره به اینکه دولت بایدن کشورهای نقض کننده حقوق بشر را مجازات خواهد کرد، مدعی شده است که شرایط حقوق بشر در تمام دنیا به سمت اشتباهی می رود.

این گزارش همه طرف ها در یمن  را به کشتار غیرقانونی یا ظالمانه متهم و تاکید کرده است که آنها مرتکب عمل شکنجه شده اند.

وزارت خارجه آمریکا توضیح داده است: عربستان انواع اقدامات نقض حقوق بشر از جمله کشتار غیرقانونی، ناپدیدسازی اجباری و بازداشت های ظالمانه انجام داده است. عربستان از کمپین های مبارزه با فساد به عنوان دستاویزی برای آزار مخالفان سیاسی سوء استفاده کرده است.

آمریکا ادعا کرده است که حقوق اقلیت ها در چین نادیده گرفته شده و حقوق بشر علیه آنها نقض شده است. همچنین در این گزارش برخی از مسئولان ایرانی به نقض حقوق بشر در ایران و سوریه متهم شده‌اند و حمایت ایران از گروه‌های مقاومت در عراق و مبارزه با تروریسم نیز جزء موارد نقض حقوق بشر به حساب آمده است.

در گزارش وزارت خارجه آمریکا همچنین آمده است: موارد نقض حقوق بشر در مصر شامل کشتار ظالمانه و غیرقانونی از سوی دولت و گروه های تروریستی است.

ادعاهای وزارت خارجه آمریکا در مورد نقض حقوق بشر در کشورهای مختلف در حالی مطرح می‌شود که این کشور به نژادپرستی بنیادین و نهادینه شده شهره است و گواه آن اینکه در سال ۲۰۲۰ در بحبوحه همه‌گیری کرونا در پی ماجرای قتل دو سیاه‌پوست به نام‌های جورج فلوید و برونا تیلور توسط پلیس این کشور اعتراضات گسترده‌ای در آمریکا شکل گرفت که جرقه ناآرامی‌های بی‌سابقه‌ای در آمریکا و بسیاری از کشورهای اروپایی بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار