رئیس پلیس راه کشور مطرح کرد؛

افزایش حوادث فوتی در جاده‌های کشور از آغاز امسال

حوادث فوتی در جاده‌های کشور از آغاز امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۵۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، سرهنگ امیدوار رئیس پلیس راه کشور در سفر به بیرجند با بیان اینکه حوادث فوتی در جاده‌های کشور از آغاز امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۵۰ درصد افزایش داشته است، گفت: متوفیان ناشی از این حوادث نیز حدود ۶۵ درصد افزایش یافته است.

او از افزایش حدود ۸۵ درصدی تصادفات جرحی و تعداد مصدومان خبر داد و افزود: البته سفر‌ها نیز در برخی مناطق کشور نسبت به چند روز گذشته بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

سرهنگ امیدوار تصریح کرد: ۸۲ درصد حوادث امسال نیز به علت انجام ۶ تخلف حادثه ساز شامل سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ، نقص فنی وسیله نقلیه، عدم استفاده از کمربند برای همه سرنشینان خودرو و استفاده از تلفن همراه، رخ داده است.


بیشتر بخوانید


رئیس پلیس راه کشور با بیان اینکه وضعیت نوروز امسال نسبت به نوروز ۹۸ که شرایط عادی را در کشور داشتیم، مطلوب‌تر است گفت: آمار تلفات، حوادث و جراحات در نوروز امسال تاکنون حدود ۲۰ درصد در مقایسه با نوروز ۹۸ کمتر است.

او با بیان اینکه اکنون همراهی با کادر درمان و پرهیز از سفر‌های غیرضروری تنها خواسته ما از مردم است، افزود: حتی از افرادی که سفری را آغاز کرده‌اند تقاضا داریم اگر در نیمه راه هستند برگردند چرا که بیماری کرونا با سفر گسترش می‌یابد.

سرهنگ امیدوار گفت: اکنون که محدودیت‌های سفر شامل شهر‌های با وضعیت نارنجی و قرمز شده است، بسیاری از مردم ملاحظه نکرده و اقدام به رفتن به سفر‌های کوتاه می‌کنند که این نوع سفرها، سبب افزایش حوادث در مسیر‌های فرعی و روستایی شده است.

انتهای پیام/ ر ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار