سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان تهران؛

بیش از نیمی از اتباع غیرمجاز در مراکز درمانی درمان می‌شوند

حسینی گفت: بیش از نیمی از اتباع خارجی درکشور مجاز نیستند و ما این موضوع را در زمان درمان آن‌ها متوجه می‌شویم.

مریم حسینی سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: تا به امروز هیچ کشوری همانند ایران به اتباع خارجی در حوزه سلامت توجه نکرده است، به طورکلی ما همان خدمتی را که در کشور و به شهروندان می‌دهیم همان‌ها را نیز به اتباع خارجه اختصاص می‌دهیم.

او افزود: خدمات اتباع خارجی در کشور در صورتی انجام می‌شود که بیش از نیمی از آن‌ها درکشور مجاز نیستند و ما این موضوع را در زمان درمان آن‌ها متوجه می‌شویم.

حسینی در ادامه خبرداد: تحت پوشش قرار دادن اتباع خارجی درسازمان بیمه سلامت به ۳ دسته: بیماران خاص، افراد آسیب پذیر و گروه‌های غیر آسیب پذیر تقسیم می‌شود که از این افراد خدمات برای بیماران خاص و آسیب پذیر با تشخیص اداره اتباع خارجی که زیرمجموعه استانداری است به صورت رایگان انجام می‌شود.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان تهران در ادامه اضافه کرد: گروه‌های غیر آسیب پذیرموظف به پرداخت هزینه بیمه خود هستند و باید ماهیانه مبلغ ۱۰۲ هزار تومان به مدت یک سال و به صورت نقدی تومان پرداخت کنند.

او در پایان گفت: این شرایط برای دانشجویان اتباع نیز به همین گونه است به طوریکه می‌توان گفت طی رایزنی‌های انجام شده با دانشگاه‌ها مقرر شده است اسامی دانشجویان خارجی خود را در سال جاری و در ابتدای قرارداد و به صورت یک ساله اعلام کنند.


بیشتر بخوانید

۳۲ هزار مراقب سلامت در کشور خدمات بهداشتی به افراد ارائه می‌دهند


 

انتهای پیام/

برچسب ها: اتباع خارجی ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار