ذخایر سنگ آهن خراسان رضوی تا ۳۰ سال دیگر پاسخگوی نیاز است

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: بر اساس میزان اکتشافات، طرح‌های تولیدی و مصارف کنونی ذخایر سنگ آهن خراسان رضوی حداقل تا ۳۰ سال آینده پاسخگوی نیاز است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد توکلی معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: کل ذخایر سنگ آهن کشور سه میلیارد تن است که نیمی از آن معادل ۱.۵ میلیارد تن در خراسان رضوی وجود دارد و از این میزان حدود ۱.۲ میلیارد تن اکتشاف شده است.

او افزود: معادن سنگ آهن در شهرستان‌های خواف، تایباد، گناباد و بردسکن خراسان رضوی وجود دارد و زنجیره تولید فولاد در طرح‌های تولیدی از استخراج معدن تا تولید کنسانتره و گندله و فولاد در داخل استان و ارسال آن برای تولید فولاد در خارج از استان تکمیل شده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: زنجیره تولید فولاد در طرح‌های شرکت اپال پارسیان شهرستان سبزوار، شرکت فولاد سنگان و شرکت توسعه فراگیر سناباد در خواف تکمیل شده است.

توکلی بیان کرد: ۷.۵ میلیون تن طرح تولید کنسانتره در شرکت‌های اپال پارسیان، فولاد خراسان و فولاد شرق کاوه در حال اجراست که آماده بهره برداری خواهد شد.

 

منبع؛ ایرنا

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Japan
ناشناس
۱۲:۱۳ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
عالیه
آخرین اخبار