عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس:

همکاری بلند مدت به ایران و چین کمک می‌کند/ نظارت مجلس بر روابط راهبردی با کشورها

نماینده مردم دشتستان در مجلس گفت: ایران در موقعیت خاصی از نظر جغرافیایی و اقتصادی قرار دارد و همکاری بلندمدت و راهبردی می‌تواند به دو کشور کمک شایانی کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ابراهیم رضایی نماینده مردم دشتستان و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به افول قدرت آمریکایی‌ها و تجربه بدی که از آن‌ها در برجام داشتیم بهترین راهکار ایجاد روابط راهبردی با همسایگان و قدرت‌های منطقه‌ای و جهانی است.

او تاکید کرد: البته این روابط تجاری نباید فصلی باشد و به بارانداز کالا‌های نامرغوب محدود شود، بلکه باید راهبردی و بلندمدت باشد.

این نماینده مجلس یازدهم افزود: ایران در موقعیت ژئواکونومیک و ژئواستراتژیک خاصی قرار دارد و همکاری بلندمدت و راهبردی می‌تواند به دو کشور کمک شایانی کند. چینی‌ها با ایده یک کمربند-یک راه به ظرفیت ایران نیاز ویژه‌ای دارند و ایران می‌تواند یک هاب تولید و صادرات برای شرکت‌های چینی باشد.


بیشتر بخوانید


رضایی ادامه داد: این ارتباط می‌تواند در تغییر نگاه غربی‌ها نیز تاثیر بگذارد و از ایجاد چنین روابط راهبردی‌ به عنوان یک برگ برنده در پرونده‌های فیمابین استفاده شود.

او گفت: هر چند همکاران ما در مجلس از روابط راهبردی با همه کشور‌ها استقبال می‌کنند، ولی به طور قطع با دقت و ظرافت بر این کار نظارت خواهیم کرد و اسیر هیجانات کاذب نخواهیم شد. تلاش ما در بهترشدن سند و اجرای آن بوده و خواهد بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
ایران در موقعیت ژئواکونومیک و ژئواستراتژیک خاصی قرار دارد و همکاری بلندمدت و راهبردی می‌تواند به دو کشور کمک شایانی کند.
همین نکته اساسی ست ، اما بیشتر به چین کمک می شود تا ما ، یا بهتر بگوییم کفه سنگین ترازو به سمت چین است