۱۴۰۰، سال بی نیازی تایر از واردات مواد اولیه

با راه اندازی کارخانه تولید سیم در شرکت کویرتایر بیرجند، این تایر ساز بزرگ کشور بی نیاز از واردات مواد اولیه سیم فولادی لاستیک خودرو‌های سواری می‌شود.

شمس آبادی مدیر کارخانه کویرتایر بیرجند در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: برخی از مواد اولیه تولید تایر، وابسته به خارج است که در تلاشیم کارخانه‌ای در کنار مجموعه بزرگ کویرتایر با سرمایه حدود ۹۰۰ میلیارد تومان بسازیم تا سیم مورد نیاز داخل تایر‌ها را تولید کنیم.

او از پیشرفت خوب طرح توسعه کویرتایر هم خبر داد و افزود: با توجه به نیاز شدید کشور به تایر سواری، مدتی است طرح توسعه کلید خورده؛ طرحی که قرار است در آن تولید روزانه لاستیک از ۱۲ هزار حلقه به ۱۳ هزار و ۵۰۰ حلقه افزایش پیدا کند.

خودکفایی در اوج تحریم‌ها

شرکت کویر تایر با تکیه بر دانش بومی، هم اکنون به صنعتی پر افتخار در کشور تبدیل شده است و هر روز خبر‌های خوبی از تولید تایر‌های جدید در این مجموعه بزرگ تایر سازی کشور به گوش می‌رسد.


بیشتر بخوانید


به گفته شمس آبادی مدیر کارخانه کویرتایر تلاش شبانه روزی مدیران، مهندسان و کارگران کارخانه، کویرتایر را در ساخت پرس پخت و ماشین آلات تولید تایر و همچنین فناوری تولید انواع تایر‌های رادیال در رینگ‌های ۱۳ تا ۲۰ خودکفا کرده است.

او افزود: اسفند پارسال در اوج تحریم‌ها، کویرتایر موفق به تولید نخستین تایر رینگ ۲۰ برای استفاده در خودرو‌های شاسی‌بلند شد.

شمس آبادی ادامه داد: تولید انبوه نخستین نمونه تایر خودرو‌های شاسی بلند در کشور، برای گروه خودرو سازی بهمن آغاز شده است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۳:۲۰ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
پرچم کویرتایر بالاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
خداروشکر تو حوزه لاستیک داریم پیشرفت میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۳:۱۶ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
آفرین به کویرتایر