فراخوان مشمولان متولد سال ۱۳۸۲ برای تعیین تکلیف سربازی

سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی، کلیه مشمولان غایب و غیر غایب متولد سال‌های ۱۳۵۵ تا ۱۳۸۲ را برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود فراخواند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان وظیفه عمومی ناجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: کلیه مشمولان غایب و غیر غایب متولد سال‌های ۱۳۵۵ تا ۱۳۸۲ می‌بایست مطابق قوانین و مقررات خدمت وظیفه عمومی وضعیت خدمتی خود را در سال ۱۴۰۰ تعیین تکلیف کنند.

گفتنی است: افرادی که قبل از سن مشمولیت ترک تحصیل کرده و یا فارغ التحصیل شده اند، ازتاریخ ورود به سن مشمولیت (۱۸ سال تمام)، ۶ ماه مهلت دارند تا وضعیت خدمتی خود را مشخص کنند.

در این اطلاعیه آمده است، دانش آموزان، دانشجویان و طلاب علوم دینی مشمول که دارای معافیت تحصیلی بوده و برابر سقف سنوات تحصیلی تعیین شده، مشغول به تحصیل هستند در صورت ترک تحصیل، انصراف، اخراج و یا فراغت از تحصیل، حداکثر به مدت یک سال مهلت معرفی خواهند داشت.

همچنین متعهدین خدمت در نیرو‌های مسلح یا دستگاه‌های دولتی که قبل از اتمام تعهد، به هر دلیل شرایط ادامه خدمت را ندارند، از تاریخ انصراف از تعهد، حداکثر به مدت ۶ ماه مهلت داشته تا با مراجعه به دفاتر (پلیس+۱۰) برای ادامه خدمت دوره ضرورت اقدام کنند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است، مشمولان دارای معافیت موقت پزشکی و یا کفالت، پس از انقضاء مدت اعتبار آن، می‌بایست ظرف مدت یک ماه برای رسیدگی مجدد به وضعیت خدمتی خود به دفاتر مذکور مراجعه کنند.

همچنین مشمولانی که در مهلت تعیین شده وضعیت خدمتی خود را مشخص نکنند وارد غیبت شده و برابر ماده ۱۰ قانون خدمت وظیفه عمومی، با محرومیت‌های اجتماعی از جمله عدم استخدام، عدم امکان دریافت وام، عدم دریافت مستمری از سازمان‌های دولتی و وابسته و نهاد‌های قانونی، عدم صدور پروانه کسب و ... مواجه خواهند شد.

طبق ماده ۵۸ قانون خدمت وظیفه عمومی، مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح تا ۳ ماه باشد، ۹۰ روزاضافه خدمت و چنانچه مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح بیشتر از ۳ ماه باشد تا ۱۸۰ روز اضافه خدمت خواهند داشت.

گفتنی است، مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان بیش از یک سال می‌باشد، علاوه بر ۶ ماه اضافه خدمت، مشمول فراری نیز محسوب شده و به مراجع صالح قضائی معرفی می‌شوند.

شایان ذکراست: مشمولان و خانواده‌های آنان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir، سامانه تلفن گویا به شماره ۰۹۶۴۸۰ و یا کانال سازمان در پیام رسان سروش به نشانی khabaresarbazi@ از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

برچسب ها: سربازی ، خدمت سربازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۸:۲۰ ۱۲ فروردين ۱۴۰۰
من می خواستم برم مجلس حرف دلمو در خصوص حذف سربازی بزنم ولی حیف خونمون تهران نیست. خواهشاً سربازی حذف کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
باسلام
من از خانواده های ایثارگر هستم و اصلاً با این مدل سربازی موافق نیستم. الان شعار امسال مانع زدایی پشتیبانی و تولید هست آیا ما ببینیم این شعار با عملکرد ما مطابقت دارد یا نه ؟! چرا ما مانع هارو از راه جوانان برنمیداریم و ازشون حمایت نمی کنیم ؟!. یا سربازی کلاً جمعش کنن تا جوونا برن به کارو زندگیشون برسند یا اینکه در شکل و زمانش تغییر ایجاد کنند مثلا جوانان بتونند در حین تحصیل سربازی هم برند. الان هم نوع و شکل جنگ ها فرق کرده و هم شرایط اقتصادی و اجتماعی جامعه هم تفاوت کرده با این وضعیت شکل سربازی هم باید تغییر کند. اینکه بیاییم دوسال از بهترین لحظات زندگی یه جوان هدر بدیم و از ازدواج و فرزند محرومش کنیم چه فایده ای داره!؟. من به عنوان یک فرد جانباز از مسولین مملکتم خواهش می کنم در سال جدید بازنگری جدی در قوانین سربازی انجام دهند. آقای خبرنگار لطفاً صدای مارو به گوش مجلسی ها و دولتی ها و نظامی ها و بیت رهبری برسان. امیدوارم رهبرانقلاب هم به این قضیه ورود پیدا کنند تا طبق مصلحت در مورد قوانین سربازی چاره اندیشی شود.
United States of America
ناشناس
۲۲:۴۴ ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
سربازی یه روزشم زیاده دیگه چه برسه به ۲۴ماه!. مسولان باید بازنگری جدی در این خصوص داشته باشند. طبق شنیده ها اداره کل نیروهای مسلح مخالف تغییر قوانین سربازی است.
United States of America
ناشناس
۱۶:۳۰ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
تو کامنت ها کاملاً مشخصه جوانان از قوانین سربازی شدیداً ناراضی هستند و مسولین باید به فکر راه و چاره ای باشند. آقای خبرنگار لطفاً این کامنت هارو به مسولین منتقل کنید.
United States of America
ناشناس
۰۹:۴۵ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
راستی میگن قراره امسال مجلس قوانین سربازی تغییر بده آیا این حقیقت داره؟!. صدای مارو به گوش مسولین برسونید تا این اتفاق هرچه سریع تر رخ بده.
United States of America
ناشناس
۰۹:۴۳ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
آقا الان شرایط اقتصادی و اجتماعی ایران تغییر کرده در نتیجه قوانین سربازی هم باید تغییر پیدا کند. جوانان دوست دارند بعد از پایان تحصیلات عوض اینکه عمرشون پشت کوه تلف بشه هرچه سریع تر یه کار پیدا کنند تا پول دربیارن برای آیندشون. تو کل دنیا فقط ایران و چندتا از کشورهای معدود سربازیشون بیشتر از بیست ماهه و اجباری هست. الان شش میلیون نفر غایبن این نشون میده جوانان این مدل سربازی اصلاً دوست ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
محمد عرب نژاد
۲۲:۲۷ ۱۲ فروردين ۱۴۰۰
اون کشورهایی که مدت سربازیشون زیر 24 ماه هست اصلا اسم اونا رو نباید سرباز گذاشت، یه مشت بچه قرتی... ضمنا، کجا شش میلیون نفر غایبن؟ کلا سه میلیون نفر غایبن که چیز مهمی نیست ولی بقیه باید برن سربازی چون ایران عزیزمون بدون سرباز یعنی هیچ. ضمنا پیشنهاد من اینه که مدت سربازی رو از 2 سال به 5 سال افزایش بدید.
Canada
ناشناس
۱۴:۰۶ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
اگه قوانین سربازی به شکل و مدل فعلی خوبه چرا پس شش میلیون نفر غایبن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
مدت سربازی کاهش بدید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
با توجه به شرایط اقتصادی کشور اصلاً سربازی به شکل و مدل فعلی خودش یه مانع اساسی برای ازدواج و فرزندآوری و ... است. به نظرم قانون سربازی باید تغییر پیدا کنه. من خودم سربازیمو تمام‌کردم ولی الان چون شرایط اقتصادی وخیم شده برای جوانان سخته که دوسال عمرشون عوض اینکه برای پول درآوردن صرف بشه تو پشت کوه صرف میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
حداقل اگه سربازی اختیاری نمی کنید مدت زمانشو کاهش بدین آخه چه خبره۲۴ماه!. شما عوض اینکه مانع هارو از راه جوانان بردارید بدتر دارید مانع میزارید.
Canada
ناشناس
۱۲:۱۹ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
از مجلس خواهشمندیم هرچه سریع تر در قوانین سربازی یه بازبینی اساسی انجام بدن متاسفانه خیلی از قوانین سربازی قدیمی شده و موجب رنجش جوانان‌شده. صدای مارو‌به گوش مسولین برسونید. هر از چندگاهی خبرهایی در خصوص بازبینی قوانین سربازی در کانال های مختلف دیده میشه اما باز خبری نمیشه.
Iran (Islamic Republic of)
صدرا
۱۲:۵۳ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
کی به فکرملته داداش،من سی شش سالمه باسه تافرزند وکرایه نشین بهم میگن بیابروخدمت...کورخوندن مابریم خدمت ک ایناخیالشون راحت باشه ودزدی کنن.کارت پایان دیگه بدردمن نمیخوره سنی ازمن گذشته بالاخره خودمون روتامین میکنیم.
آخرین اخبار