رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام خبر داد؛

افزایش تعداد مبتلایان و بستری‌های ناشی از بیماری کرونا در ایلام

کریمیان گفت: در حال حاضر تجمعات فامیلی، چادرزنی در طبیعت، مراسم شادی و عزا تهدید‌های بزرگی هستند که باعث شیوع بیماری کرونا در بین جامعه خواهند شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ محمد کریمیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در شصت و سومین جلسه ستاد استانی مدیریت مبارزه با کرونا ، ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو و تقدیر از تلاش و اهتمام مجموعه اعضای ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا، دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف و مجموعه خدوم حوزه‌های بهداشت و درمان سطح استان، گفت: در حال حاضر شاهد روند افزایش تعداد مبتلایان و بستری‌های ناشی از بیماری کرونا هستیم و این موضوع نشانگر این است که در حال ورود به پیک چهارم این بیماری می‌باشیم و نیاز است محدودیت‌های سختگیرانه‌تری برای جلوگیری از وقوع پیک چهارم  اعمال گردد.

او ادامه داد: رنگ‌بندی شهرستان‌ها توسط وزارت بهداشت و بر اساس شرایط و میزان شیوع، فوتی، بستری، ابتلای به ویروس جدید کرونا و چند عامل دیگر تعیین می‌گردد.

کریمیان اظهار کرد: در سالی که گذشت تلاش و اهتمام مسئولان ستاد‌های استانی و شهرستانی در راستای مقابله با بیماری کرونا و همچنین همراهی مردم فهیم و شریف استان ارزشمند و ماندگار بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام ادامه داد: در حال حاضر تجمعات فامیلی، چادرزنی در طبیعت، مراسم های شادی و عزا تهدید‌های بزرگی هستند که باعث شیوع بیماری کرونا در بین جامعه خواهند شد.

او بیان کرد: همچنین برخی از هم استانی‌ها به دیگر استان‌ها و مناطق کشور در این ایام تعطیلات نوروزی سفر کرده‌اند و برخی هم از هموطنان نیز استان ایلام را برای تعطیلات نوروزی خود انتخاب کرده اند که این مسئله نیز یک تهدید برای شیوع بیماری کرونا در استان محسوب می‌شود.

کریمیان اظهار کرد: خوشبختانه در بحث واکسیناسیون علیه بیماری کرونا، واکسن‌های وارده به استان در نهایت دقت و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به جامعه هدف تزریق شده است.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.