تمام نقاط حادثه‌خیز استان سمنان شناسایی شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: تمام نقاط حادثه‌خیز استان شناسایی شده و در جلسات امسال در مورد تمامی این موارد تصمیم‌گیری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، منوچهر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در بازدید از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان  اظهار کرد: سال ۱۳۹۹ سال پرفراز و نشیب و سختی بود و مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرد.

فخری گفت: تلاشگران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان طی سال گذشته حضور خوبی در محورهای مواصلاتی استان داشته‌اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان اظهار داشت: طی سال گذشته، تقریباً در هر ماه کمیسیون ایمنی راه‌ها تشکیل شد و یکی از منظم‌ترین استان‌های کشور در برگزاری این کمیسیون بودیم.

او اضافه کرد: در جلسات کمیسیون ایمنی راه‌ها تلاش کردیم تا نقاط حادثه‌خیز استان سمنان را شناسایی و مشکلات آن را برطرف کنیم.‌

فخری عنوان کرد: اهمیت هر اداره به میزان تأثیرپذیری آن در جامعه برمی‌گردد و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان دستگاهی است که خدمات زیادی را به مردم ارائه کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: در سال گذشته متأسفانه در روزهای پایانی سه نفر از هم‌وطنان ما در محور کمربندی دامغان در جریان کولاک شدید جان باختند که حلاوت خدمات‌رسانی را برای ما تلخ کرد.‌

فخری با بیان اینکه در کنار تجربه باید کار عملی انجام شود، اظهار کرد: باید ایجاد بادشکن و راهداری در کمربندی دامغان جزو برنامه‌های امسال اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان باشد.

او عنوان کرد: هدف اصلی در مشکلاتی نظیر راه‌بندان‌ها باید حفظ جان مسافران و انتقال در راه ماندگان و ارائه امکانات و خدمات به آنان باشد و در مواقع بحران باید اطلاعات کافی و بانک اطلاعاتی منسجم و جامع داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه عیار مدیران در مواقع بحران سنجیده می‌شود، گفت: کشور ما مستعد تمام بحران‌های دنیاست و بیش از ۹۰ درصد از بحران‌های دنیا در کشور ما رخ می‌دهد.

فخری با بیان اینکه راه‌های استان سمنان بسیار طولانی و موجب خستگی مسافران می‌شود، گفت: سمنان استانی وسیع و استراتژیک در کشور است و موقعیت خاصی دارد که بنابراین موقعیت خاص، نیاز به توجه بیشتری خواهد داشت.

او با اشاره به این نکته که تجهیزات ما در برخی موارد متناسب با وسعت استان سمنان نیست، اظهار کرد: استان سمنان دارای مدیران بسیار خوب و باتجربه در حوزه راهداری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان از مجتمع‌های رفاهی به‌عنوان یکی از پرخطرترین اماکن عمومی در بحث کرونا یاد کرد و خواستار توجه بیشتر به این اماکن از حیث رعایت بهداشت شد.

فخری گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پلیس‌راه استان در سال ۹۹ تلاش‌های بسیار زیاد و خوبی را به انجام رسانده‌اند که از همکاران این مجموعه قدردانی و تشکر می‌کنم و امیدواریم از اتفاقات درس بگیریم و تجربه خوبی کسب نموده و مشکلات را برطرف کنیم.

او تصریح کرد: تمام نقاط حادثه‌خیز استان شناسایی شده و در جلسات سال جاری در خصوص تمامی این موارد تصمیم‌گیری خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: اگر اقدامات عمرانی حوزه راهداری حتی یک روز زودتر نیز به اتمام رسیده و از بروز تصادف جلوگیری شود بسیار مهم و تأثیرگذار است.

فخری اظهار کرد: با برنامه‌ریزی خوب و مدون و هدف‌گذاری مناسب در راهداری؛ مشکلات نقاط حساس و حادثه‌خیز برطرف شود.‌

او تأکید کرد: جاده نظامی سمنان یکی از مطالبات مردم استان است و لازم است تا در نخستین فرصت عملیات اجرایی آن آغاز و تمامی مساعدت‌ها انجام شود.‌

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان تصریح کرد: تمام قول‌ها و وعده‌های ما از دو سال گذشته در حال تحقق است و چه در ایام کرونا و چه در تعطیلات مختلف، اقدامات عمرانی استان تعطیل نشد و باقوت در حال پیگیری است.‌

انتهای پیام / گ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار