مهدی المشاط: پایداری، یمن را در برابر تجاوز واکسینه کرد

رئیس شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد پایداری ملت یمن، کشور را برای چندین قرن در برابر تجاوز‌ها واکسینه کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه المسیره، مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد پایداری ملت یمن، کشور را برای چندین قرن در برابر تجاوز‌ها واکسینه کرد.

مهدی المشاط در سخنانی به مناسبت روز ملی پایداری یمن گفت: روز ملی پایداری را جشن می‌گیریم؛ زیرا ملتمان از آزمون سخت مقابله با تجاوز سربلند بیرون آمد. متجاوزان بدترین زمان ممکن را برای حمله به یمن انتخاب کردند. کشور ما از چندین دهه ضعف و چند دستگی رنج می‌برد. آنان ارتش، سلاح‌های مرگبار و امکانات گسترده خود را به کار گرفتند و در چارچوب سیاست‌های وحشیانه و هولناک -که به ذهن کسی خطور نمی‌کند- جنگی ظالمانه را علیه کشور به راه انداختند. آنان بی وقفه یمن را هدف گلوله باران، محاصره و کشتار قرار دادند. جهان نظاره گر این وقایع بود؛ بدون آن که وجدانش به درد آید یا این که اخلاق، قانون یا ارزش‌های مشترک انسانی مانع شود. ما به تنهایی بار این مصیبت را به دوش کشیدیم. ما خودمان بر زخممان مرهم نهادیم و کودکانمان را زیر آتش بزرگ کردیم. در آن شرایط دو گزینه داشتیم؛ گزینه اول این بود که بایستیم و بسیار رنج ببریم و گزینه دوم این بود که تسلیم شویم و به مراتب بیشتر رنج ببریم. ملت یمن، ایستادگی (پایداری) را انتخاب کرد.

مهدی المشاط افزود: برادران و خواهران؛ پایداری ضروری بود؛ زیرا گزینه‌ای جز آن نداشتیم. هم اکنون این فرصت مهیا است که به دستاورد‌های پایداری بپردازیم. این پایداری دستاورد‌های متعدد و مهم داشت. به لطف خدا پایداری سبب شد از درد و رنج بزرگتر و خطرناک‌تر در امان بمانیم. علاوه براین، پایداری، در ما و ملتمان آگاهی بالا، عمیق و گسترده برای شناخت کامل دشمنان و کسانی که از آنان حمایت می‌کنند، ایجاد کرد. پایداری همچنین سبب شد از راهبرد‌های آنان، اهداف خصمانه شان، روابط و ائتلافاتشان و نیز پروژه‌های مشکوکشان اطلاع یابیم. آگاهی ناشی از پایداری به ما کمک کرد تحت تاثیر سیاست‌ها و شیوه‌های آنان که مبتنی بر وارونه جلوه دادن حقایق، برانگیختن، شعله ور کردن آتش اختلافات مذهبی و فرقه ای، ایجاد رعب و وحشت و بهره برداری از اشتباهات، تناقض گویی‌ها و اختلافات حزبی و سیاسی است، قرار نگیریم. الحمدلله توانستیم اختلافات را برطرف و این امید‌ها را نقش بر آب کنیم. پایداری الهام بخش تقویت ویژگی‌های صبر، همزیستی، همکاری و همبستگی و نیز شکل گیری بازوی عظیم نظامی و امنیتی در ما بود و در این میان توانمندی‌ها و تجربیاتمان ارتقای چشمگیر یافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار